Már sokszor elmondtuk, hogy a tuning műfajának több formája létezik, jellemzően specialista műhelyek vállalják a legkülönfélébb átalakításokat, de amint arról most szó lesz, nem ördögtől való az sem, amikor a gyártó nyúl hozzá saját autójához. Az aktuális BMW 7-es most duplán esett áldozatául ennek. A hajtásláncot és a felfüggesztést a motorsportos M divízió, míg a külsőt az utastérrel együtt a különleges vásárlói igények kielégítéséért felelős BMW Individual részleg vette kezelésbe. Az apropó prózai: idén 25 éves a BMW Individual, és ezt szerették volna méltón megünnepelni a bajorok.
Kezdjük az alapot adó M760Li xDrive limuzinnal. Amint az L-ből következik, ez a nagyobb hátsó teret kínáló sofőrös verzió. A tengelytáv 3,21 méter, a karosszéria hosszúsága 5238, szélessége 1902, magassága pedig 1479 mm. Mindezek tükrében nem meglepő a 2180 kilós saját tömeg még annak ellenére sem, hogy a vázszerkezet szénszálas műanyaggal könnyített.
Az M760Li-ben 6,6 literes, duplaturbós V12-es dohog, hiszen ez a BMW kínálatának krémje, de itt jön képbe az M jelentése. Rögtön eloszlatva a városi legendákat, igazi M7-es eddig soha nem készült és ez sem az, csupán egy M-esített változat. Merthogy a kettő egyáltalán nem ugyanaz. A bázismotort finoman megdolgozták, új vezérlést, megnövelt töltőnyomást, helyenként nagyobb teherbírású alkatrészeket és hatékonyabb hűtést kapott, így teljesítménye 610 lóerőre, forgatónyomatéka 800 Nm-re nőtt. Érdemes megemlíteni, hogy az utóbbit egyébként már az alapjáratnál nem sokkal magasabb 1500/perc fordulaton leadja.
A váltó maradt a ZF-féle nyolcfokozatú, bolygóműves automata. Mivel széria az xDrive összkerékhajtás, nincsenek tapadási gondok. Padlógázra 3,7 másodperc alatt megvan a százas sprint, a végsebesség limit alapból 250, vagy feláras M Driver csomag esetén 305 km/h. Az adaptív légrugós felfüggesztés beállításait a megnövekedett teljesítményhez igazodva kalibrálták újra, a felnik 20 colosak, a brutális lassítást produkáló karbon-kerámia kompozit fékek megléte pedig kötelező egy ennyire gyors és nehéz autó esetén.
A BMW Individual a vitorlás luxusjachtokat gyártó finn Nautor céggel fogott össze, amellyel már évek óta együtt dolgozik – most az egyedi 760-ashoz a Swan hajóból merítettek ihletet és az autótuning csodákra jellemzően, sok részlet aprólékos, pepecselős kézi munka eredménye.
A színfelelősök tucatnyi variáció után végül a sötét árnyalatú Damask vörös fényezés mellett döntöttek – ami remek kontrasztot ad a krómtól csillogó elemeknek is -, az oldalvonalat pedig kézzel húzott coachline vonal hangsúlyozza, éppen úgy, mint a Rolls-Royce modelleken. Több helyen megjelenik a Swan felirat, így a vörösre festett féknyergeken.
A BMW Individual az utastérben kettős színvilággal teremtett stílusosan elegáns, mégis otthonos hangulatot, ahol a legfinomabb Merino bőrt elefántcsont és egy Criollo nevű bordónak tűnő, ám valójában vörösesbarna színben használták fel. Nemesítésről lévén szó, unikum a burmai teak fa, amit a Nautor hajóknál előszeretettel használnak, mert könnyű, tartós és rendkívül ellenálló.
A padlókra és a csomagtartóba klasszikus csíkokra vágott hajópadló mintázatban került, de a természetesen szép anyagból jutott a műszerfalra, az ajtókra és az ülések burkolataira is. A BMW Individual tervei alapján a hátsó ülésekhez egy-egy S betűvel díszített kispárna jár, de a finn hajóra utaló betűjelet minden fejtámlába is belehímezték, valamint intarziaként a faberakásokon ugyancsak megjelenik. Az este megvilágított hangszórókkal elkápráztató prémium audiorendszer a Bowers & Wilkins munkája.
Ez az egyedi, a 2017-es Frankfurti Autószalonon leleplezett M760Li xDrive nem szerepel a gyár választékában, így ebben a leírt formában nem rendelhető meg, ám aki anyagilag megteheti, hogy éljen az BMW Individual program nyújtotta lehetőségekkel, az színben és harmóniában voltaképpen összeállítathatja magának – csupán a Swan feliratokat és hímzéseket kell nélkülöznie.