Nagyon elégedettek lehettek a Citroen formatervezői azzal a munkával, amit a C4 Cactusszal végeztek, mert a Citroen C3 2017 -es megoldásaiban igencsak visszaköszön. Rengeteg részletet emeltek át a kistestvérbe, és ezzel a designnal merőben mást kínálnak, mint a többiek ebben az osztályban.

Lehetetlen összekeverni ezt a kocsit a vetélytársakkal. Az egyedi külsőt itt is tovább fokozták a jármű oldalán végigfutó, ajtók aljába integrált méretes Airbump elemekkel, s bár a Cactusnál már láttuk ezt a különleges és jópofa megoldást, a mai napig jól mutat az autón.

A budapesti utcaképet mára meghatározzák a strandkorlátkék színű új BKV-buszok, a személyautóknál azonban nem igazán használják ez a fényezést. Nem így a franciák, akik bevállalták, mi több, a Citroen C3 2017 -es változata egészen jól mutat ebben a színben is. Akár még cégautó is lehetne a közlekedési vállalatnál. A harmadik generációs kisautó igazi különc.

A középkonzol gombjait már száműzték a Citroen C3 2017 -es kiadásából, és szinte minden funkció az alapfelszereltségben járó központi kijelzőről irányítható.

A középkonzol gombjait már száműzték a Citroen C3 2017 -es kiadásából, és szinte minden funkció az alapfelszereltségben járó központi kijelzőről irányítható.

Természetesen a belső sem átlagos, az is erősen hajaz a C4 Cactuséra. Színesítik az utasteret az Airbump-minták negatívjai az ajtókon, a bőröndfogantyúkat imitáló ajtóbehúzó, a kesztyűtartó feletti díszítőelem pedig szövet, ami kellemes és egyben különleges megoldás. A komfortérzetet ugyanakkor rontja, hogy a műanyag minősége továbbra is gyenge, sok a rideg, kemény plasztik.

A középkonzol gombjait már száműzték a Citroen C3 2017 -es kiadásából, és szinte minden funkció az alapfelszereltségben járó központi kijelzőről irányítható. De ez nem jó, mert például egy sima rádióváltás sem egyszerű feladat. Szorgosan kell nyomogatni a hétcolos képernyőt, ami nem is mindig engedelmeskedik elsőre a parancsnak, és ehhez jön még, hogy lassú a rendszer. A hűtés-fűtés állításához is a menüben kell bolyongani, egy szimpla tekerőkapcsoló helyett. Az ülések az átlagosnál puhábbak, amolyan franciásan kényelmesek, bár a vezetői pozíció kicsit magasabb a szokásosnál. Alaphelyzetben 300 literes hely van a csomagoknak, ami viszont nem jó érték ebben a kategóriában.

Az új C3 vezetése annyira jó és kellemes, amennyire egy kisautóé csak lehet. Valamit nagyon tudnak Párizsban a dízelmotor megkonstruálásáról. A most futó 1,6-os BlueHDi erőforrás kifinomult darab, kulturáltan és csendesen jár. Tökéletes választás ehhez a kocsihoz, a 100 lóerő és 254 Nm forgatónyomaték dinamikusan hajtja a kisautót, a 4,5 literes Citroen C3 fogyasztás pedig ragyogó érték, pont, mint amit várunk egy remek, gazdaságos dízelmotortól.

Persze nem vitás, hogy a Citroen C3 2017 -ben továbbra is megosztja egyedi, bohókás külsejével az embereket, de akinek tetszik, és ezzel a dízellel választja, nagyon fogja szeretni. Mi a csúcs dízellel próbáltuk, és nagyon tetszett.