Opel Combo Life 1.5 Diesel 100 Innovation

A kishaszonjárművek piaca nem hoz annyi profitot, hogy külön-külön is nagy fejlesztésekbe fogjanak a gyártók, így teljesen észszerű, ha összeállnak a tervezéskor. Az Opel Combo korábban a Fiat Dobló rokona volt, most pedig, mióta a PSA-csoport teljes jogú tagja lett a márka, észszerű, hogy a franciák jól bevált dobozosából alakították ki a legújabb, ötödik generációs kiadást.

 A PSA egyterűi között az Opel Combo Life mentes a leginkább a csilivilitől, ám mégis egy igényes, mutatós családi autó lehet bárki számára.

A PSA egyterűi között az Opel Combo Life mentes a leginkább a csilivilitől, ám mégis egy igényes, mutatós családi autó lehet bárki számára.

Ugyanakkor a Citroen Berlingo és a Peugeot Rifter német testvére hiába fakad ugyanarról a tőről, mégis jól láthatóan más. Az Opel Combo Life a legvisszafogottabb, legkonzervatívabb formatervű a triumvirátusból. Persze, hogy azért mégiscsak helyükön tudjuk kezelni a márkákat, természetesen megkapta a mai Opelekre jellemző stílusjegyeket, a széles hűtőrácsot a logó melletti két kis krómszárnnyal, valamint a kissé felfelé húzott, nappali LED-világítással ellátott lámpákat. Hátul sokat nem lehetett variálni, csupán a lámpaburákban tér el a francia kettőstől.

Ami inkább feltűnő, hogy a Combo Life-on jóval kevesebb a külső műanyag dekorelem, talán itt nem akarták annyira a divatterepesítést erősíteni a manapság oly népszerű plasztik betétekkel. Az Opel Combo Life méretek kétféle hosszúságot kínálnak, nálunk a rövidebb, 4,40 méteres változat járt, míg a nagyobbik 4,75 méter.

A klasszikus belső térben az elrendezés a Berlingóban és a Combóban nagyjából megegyezik bár látható, hogy azért igyekeztek minél többet meghagyni az Opel hozományából is, így a sofőr előtti műszerfal órái és a kormánykerék a többi német modellből már jól ismerős forma.

Amiben a legjobbak között van a Combo, az egyértelműen a praktikum.

Amiben a legjobbak között van a Combo, az egyértelműen a praktikum.

 

A multimédiás rendszer kissé lassan indul, nem mindig fogadja el az ujjak parancsát, de nagyon jól átlátható és könnyedén használható. Akárcsak az utastér egésze, ami szintén nagyon praktikus. Mint egy jó egyterűben, rengeteg benne a rakodórekesz, ahova kisebb-nagyobb dolgainkat eltehetjük. Ebben szinte verhetetlen ez az Opel.

A be- és kiszállás nagyon kényelmes, óriási benne a tér, és egy pillanatig sem érzi magát szardíniának az ember. Az utastérhez hasonlóan szellős a csomagtér is, ahol az ülések beállításától függően 597-2126 literes helyre pakolhatunk, de az anyósülés lehajtásával, az Opel Combo Life mérete akár 2,7 méter hosszú tárgyakat elhelyezését is lehetővé teszi számunkra. És akkor ez még csak a kisebbik változat.

Természetesen a motorválaszték a Combo esetében is a PSA kínálatából jött. Ugyan kapható benzinessel is, ám a dízel sokkal jobban passzol hozzá, és a friss fejlesztésű, 1,5 literes, 102 lóerős és 250 Nm nyomatékú HDi abszolút tökéletes választás ebbe a kocsiba.

A nálunk járt Opel Combo Life 1.5 diesel dinamikája és 5 liter körüli fogyasztása önmagáért beszél. Álló helyzetből 100-ra 12,7 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége pedig ezzel az erőforrással 175 kilométer/óra. Nem rossz számok ezek egy dobozostól, és bár az új Combo Life egy tőről fakad ugyan a francia családtagokkal, ám mégis saját, egyedi stílussal bír. Igazi családbarát autó, nem vitás.

Az általunk most próbált modell egy ötszemélyes változat volt, de kapható hétszemélyes Opel Combo Life is, így a nagycsaládosoknak az is remek célpont lehet. A használati értéke szintén ötös, sokkal jobban kihasználható mint egy SUV vagy egy kombi, nem beszélve az Opel által gyárilag hitelesített átalakításokról, melyek között sok más egyedi változat mellett például már kerekesszék szállító autó is rendelhető.

A tesztautónk egyetlen sarkalatos pontja a 7,6 millió forintos ára volt, igaz, ennyiért már sok földi jót bele is pakoltak nekünk. Többek között rendelkezésünkre állt a megállásra is képes adaptív tempomat, automatikus parkolósegéd, holttérfigyelő, fáradtságfigyelő, sávtartó, vészfék-és táblafelismerő rendszer, no meg persze az adaptív fényszórók, és sok-sok más finomság.

Ha így nézzük, és figyelembe vesszük az elmúlt időszakot jellemző általános drágulási hullámot, az Opel Combo Life ára már egyáltalán nem irreális a hazai járműpiacon, és persze ezt még sokat szépíthetjük a különböző akciók idején. Akárhogy is legyen, egy biztos, hogy rosszul senki nem fog vele járni, mert aki mellette dönt, egy nagyon sokoldalú, sokféle módon fel-és kihasználható, megbízható autó tulajdonosává válik.