Nem is vitás, az új Nissan Micra óriási előrelépés elődjéhez képest. A bakancsból lakkcipő lett, ám a kocsi erőben sajnos nem nőtt fel a külsőhöz. Most az új Nissan Micra N-Sport kivitel próbálja csökkenteni a hiányosságokat, de azért még bőven lehetett volna erősíteni.

A Nissan Micra N-Sport-ja vitathatatlanul formás, de talán elbírt volna még egy kis pluszt a külső, ha már egyszer - még ha névlegesen is -, de sportváltozatról van szó.

A Nissan Micra N-Sport-ja vitathatatlanul formás, de talán elbírt volna még egy kis pluszt a külső, ha már egyszer – még ha névlegesen is -, de sportváltozatról van szó.

Ami a Micra formáját illeti már alapból is csinos, szép kocsi és szinte kiállt azért, hogy még sportosabbá változtassák. Ám sajnos az új N-Sport felszereltség nem ad annyi pluszt, mint ami amúgy a dizájnból kihozható lett volna. A modell csupán annyiban tér el a testvéreitől, hogy fekete karosszériadíszeket kapott, egyedi, 17 colos fekete felniket, valamint karbon-hatású burkolatot a külső visszapillantókra és a hátsó lökhárító betétjére. Látványelem még a feltűnőbb, vaskos kipufogóvég.

Mindez nem túl sok, ennél bizony már jóval több pluszt is elbírt volna a Nissan Micra N-Sport 2019-ben. A testvérmárka, a Renault például sokkal dögösebbé tette a Cliót a GT-Line csomaggal. Ráadásul az olcsóbb is. Persze lehet, hogy a japánok a modellfrissítésre tartogatják a puskaport és akkor hoznak ki egy vadabb kiadást, amelyben úgy borzongunk majd, mint valami vérbeli akcióhős.

A modellcsalád utastere már alapból is az egyik legigényesebb a kategóriában, amit a Nissan Micra N-Sport interior esetében még fokoztak is kicsit. A belsőt Alcantara kárpitokkal, – amiből jutott a műszerfalra is, fekete tetőkárpittal, kétcsíkos padlószőnyeggel és fehér szellőzőnyílásokkal tették valamelyest sportosabbá. Az első ülésekre még fehér duplavarrás is jutott.

Vaddá válni ugyan nem fogunk a látványtól, és nem akarjuk majd veszettebbül nyomni a gázt, de az összkép mégis nagyon jó. Ráadásul az új 1.0 literes motorral együtt debütált a NissanConnect érintőképernyős fejegység a 7 colos központi kijelzőben, ami szintén növeli a komfortérzetet. A szerkezet sokkal könnyebben használható, valamint új online szolgáltatásokat is nyújt.

A modellcsalád utastere már alapból is az egyik legigényesebb a kategóriában, amit a Nissan Micra N-Sport interior esetében még fokoztak is kicsit.

A modellcsalád utastere már alapból is az egyik legigényesebb a kategóriában, amit a Nissan Micra N-Sport interior esetében még fokoztak is kicsit.

 

Ahogyan az várható volt, természetesen a Nissan Micra N-Sport 1.0 is a Renault saját fejlesztésű, háromhengeres, 999 köbcentis turbómotorját kapta meg, amelynek a teljesítménye 100 lóerő (5000/perc), a maximális nyomatéka pedig az ötfokozatú kézi váltóval 160 Nm. Vitathatatlanul kellett már valami pörgősebb erőforrás a Micrába, s ezzel az új egyliteressel érezhetően virgoncabb is a kis kocsi.

Viszont aki ezzel nem elégszik meg és még sportosabban szeretne közlekedni, az biztos a másik új turbómotort, a Renault-Mercedes által kifejlesztett 1.33 literes négyhengerest fogja választani, amelynek a teljesítménye 117 lóerő, mintegy 180 Nm maximális nyomaték mellett. A Nissan Micra N-Sport teszt alatt nálunk járt 1.0 DIG-T motorosban ugyanakkor állítólag jobb a szigetelés, és kevesebb a zavaró zaj/vibráció. Igaz, csendességben a más felszereltséggel ellátottak is jól produkálnak.

Az új N-Sport természetesen sportosabb valamelyest a testvéreinél, ám a külsőt és a belsőt is feldobhatták volna még több, a dinamizmust sugárzó dekorációs elemmel, tovább fokozva a látvány. A piacon nem lesz könnyű helyzetben, hiszen bármilyen jó kis autó, a most próbált Nissan Micra N-Sport ára 5 060 000 forint, ami azért mégiscsak több mint például a Renault Clio 1.0 Intens GT Line a maga 4,57 milliós elérhetőségével.