Nissan Navara 2.3 dCi Aut. 4WD N-Guard

A Nissan pickup az egyik legkomolyabb szereplője a kategóriájának, bizonyítania már nem kell, aki ilyet vesz, az tudja mit kap a pénzéért. A Navarára a teherbírás és szívósság mellett leginkább a stílusos megjelenés jellemző, és a legújabb modell szintén remekül álcázza, hogy ő valójában azért egy munkagép. Persze a platós felépítmény miatt nagy formai trükköket egy ilyen autónál nem lehet bevetni, így elsősorban az orr-résszel tudtak eljátszani a tervezők.

A Nissan Navara N-Guard egyedi dizájnja mindenképpen sokat dobott az autón.

A Nissan Navara N-Guard egyedi dizájnja mindenképpen sokat dobott az autón.

Már az alapmodell is csinos darab, de a Nissan Navara N-Guard kivitele nála is vonzóbbra sikeredett. Szemből nézve a magasan felszerelt változat könnyen meg tudja téveszteni az embert, hiszen erősen hajaz a szabadidő-autók közkedvelt stílusjegyeire. Ám ezzel az autóval bátran mehetünk a sáros földútra vagy akár komolyabb hegyi utakra is.

Az N-Guard Navara egyből felismerhető a fekete hűtőrácsról, ködlámpaborításról, tükrökről, ajtókilincsekről, tetősínekről, hátsó lökhárítóról, de legfőképpen a Monoton fekete 18 colos könnyűfém kerékről. A kocsi egyedi oldalsó grafikákat kapott, de ezek mellett sötétítették a lámpaházakat, s a széria napfénytető szintén sötét üvegből készült. A csúcsmodellben elöl-hátul LED-esek a fényszórók. A Nissan Navara tuningja optikailag mindenképpen sokat dobott az autón, bár a színválaszték nem nagy, fémes fekete, viharfehér vagy sötétszürke között dönthetünk.

A modellcsalád legmagasabb felszereltségi szintjére épülő Nissan Navara N-Guard utastere már személyautós kényelmet biztosít, bár a beülés inkább felülés, de ez természetes is egy pickup esetében. Viszont ha már fent vagyunk a bőrfotelekben, kényelmes a hely.

Az utastér, a felszereltség, a kényelem, mint egy személyautóban. A Nissan Navara N-Guard természetesen a haszongépek között versenyez, de mindezt alig lehet észrevenni használat közben.

Az utastér, a felszereltség, a kényelem, mint egy személyautóban. A Nissan Navara N-Guard természetesen a haszongépek között versenyez, de mindezt alig lehet észrevenni használat közben.

 

A belső térben az elegáns króm díszítőelemek helyett a fekete szín dominál, ezzel is erősítve a sportosabb hatást. Az N-Guard kivitelben a belteret a sárga varrású félbőr-ülések teszik egyedivé, s ugyanez a szín visszaköszön az ajtópanelen, valamint a szőnyegeken is.

A műszerfal olyan, mint egy szabadidő-autóban, van itt minden, digitklíma, 7 colos képernyő infotainment rendszerrel, navigáció, multi kormány, automataváltó, vagy 360 fokos kamerarendszer, ami nem csak a parkolást könnyíti meg, de terepen is hasznos lehet. A Nissan pickup segítségével ugyanis bátran kalandozhatunk az aszfaltmentes utakon.

A japánok a komfortérzet javításáért még a laprugót is kidobták hátulról, s egy több lengőkaros, tekercsrugós felfüggesztést raktak a Navara alá. Igaz, menet közben azért mégiscsak érezni, hogy ez nem személyautó, haszonjárműs jellegét természetesen nem tudta teljesen levetkőzni, ami rendjén is van. Pattogós a rossz magyar utakon, ami persze enyhül, amikor nehéz áru van a platón.

Egy tonna feletti teherbírása révén, egy Smart könnyedén rámenne, de szükség esetén akár 3,5 tonnát is el tudunk vele vontatni. A Nissan Navara 2.3 dCi dízelmotorjában van erő rendesen, igaz, itatni is kell a 190 lóerős erőforrást. Városban a 10 literes fogyasztás az alap, üresen. A 11 447 000 forintos Nissan Navara N-Guard ár szintén nem kevés, de ez a csúcsmodell limitált széria, így a kereslet szinte borítékolható.