Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT Style

Természetesen elképzelhetetlen lett volna, hogy a világ egyik legnagyobb autómárkája kimaradjon napjaink divathullámából. Kezdődött minden a Touareggel, majd jött a Tiguan, s ma már a kompakt méretosztályban is kínálnak sportos szabadidő-autót a wolfsburgiak. A most kipróbált VW T-Roc 1.5 TSI pedig tulajdonképpen nem más, mint a Golf crossover bőrbe bújtatott testvére.

A nálunk járt VW T-Roc 1.5 TSI feneke is hozta a jól megszokott formát. Nem rossz, de a kreativitás itt sem volt most elsődleges szempont.

A nálunk járt VW T-Roc 1.5 TSI feneke is hozta a jól megszokott formát. Nem rossz, de a kreativitás itt sem volt most elsődleges szempont.

A kupés hátsó, a hangsúlyos kerékjárati ívek, a kocsi élekre vasalt vonalai nem rosszak, csinos darab, ám azt nem állíthatjuk, hogy bármivel is kitűnne a tömegből. Nem az a forma, amire rácsodálkozunk az utcán, mint Mózes az égő csipkebokorra. Persze dübörög az SUV piac, amelyben aztán bármit el lehet adni, rengeteg érdekes, konzervatív vagy akár vad külsejű autó közül válogathatnak a vevők.

A T-Roc, ahogyan a VW-modellek legtöbbje, inkább a hagyományosabb, visszafogottabb formavilágot képviseli, és az idő azt is megmutatta már, hogy a vevők bizony szeretik ezt. Mi több, a különböző designcsomagokkal, a kéttónusú fényezéssel elég rendesen meg is lehet vadítani. A VW T-Roc 1.5 TSI teszt során nálunk járt kivitel az alapváltozat volt, így jól lemérhettük, mit is tud fapadosan ez a modell.

Ami a belső formákat illeti, az utastér tipikusan volkswagenes, ugyanakkor komfortban cseppet sem kínálja azt, amit a márkától megszokhattunk, vagy amit példának okáért a kompakt testvérmodell, a Golf nyújt számunkra. A minőség ugyanis a kipróbált VW T-Roc 1.5 TSI leggyengébb pontja volt, hiszen meglepően silány műanyagokat építettek ebbe a kocsiba. És nemcsak néhány kevésbé jól látható helyen, hanem az egész utastérben eluralkodtak ezek a kopogós, kemény, fekete matériák.

Pedig hát ez nem a Dacia Duster, az olcsó, fapados márka, ez a Volkswagen, amelytől mindig elvárunk egy bizonyos minőségi szintet. No, ezt ennél nem kapjuk, és mint kiderítettük, ez jár minden Volkswagen T-Roc vásárlónak, még a legdrágább felszereltségi szinten is. Érthetetlen, hiszen annyira azért nem olcsó autó ez a kis crossover. Az utastérben felhasznált hasonló minőségű anyagokkal, egy osztállyal lentebb, a legutóbbi VW Polo teszt alkalmával találkoztunk. Persze – akárcsak a külső, úgy a belső esetén is – egy jól kiválasztott designcsomaggal, színes betétekkel vagy a digitális műszerfallal azért valamennyit tudunk javítani a komfortérzeten. Funkcionalitást tekintve persze nincs gond vele, minden egyszerű, kézre esik és észszerűen működik. A színes, 20 centis TFT-érintőképernyős központi kijelző pedig az egyik legjobb és leggyorsabb szerkezet az autóiparban.

A VW T-Roc utastérben használt anyagok némileg gyengébbek a megszokottól, ellenben meglepően jól pakolható a csomagtér.

A VW T-Roc utastérben használt anyagok némileg gyengébbek a megszokottól, ellenben meglepően jól pakolható a csomagtér.

 

A 4,2 méter hosszú szabadidő-autó nem csak az utastérminőség, de férőhely tekintetében is inkább a Polóhoz áll közelebb. A VW T-Roc méret elöl kifejezetten tágas, míg hátul már egy árnyalatnyival szűkösebb teret biztosít számunkra, mint a Golf. Normális a lábtér, a fejtér pedig inkább csak passzentosnak nevezhető. A 392 literes csomagtartó közepesnek számít ugyan, de jó, hogy a síkba döntött hátsó ülésekkel akár 1,2 köbméteres is lehet a raktér.

Vásárláskor háromféle benzines motor közül választhatunk. Mi a középsővel, a VW T-Roc 1.5 TSI változatával próbáltuk az 1,2 tonnás autót, és igazán jól teljesített. A 150 lovas turbós erőforrás érdekessége a hengerlekapcsolás, vagyis ha nem nyomjuk annyira, amikor csak kicsi a teljesítményigény, akkor részterhelésen átvált kéthengeres módba. Ilyenkor a megmaradó kettő jobb fajlagos hatásfokkal működtethető, miközben a másik kettőben megszűnik legalább a veszteségek egy része.

A hengerkapcsoló működését a VW T-Roc 1.5 TSI teszt során észre sem vettük volna, ha nem írja ki a komputer. Hihetetlen finomsággal teszi a dolgát, de jó az autó fogyasztása és relatíve a gyorsulása is.

A hengerkapcsoló működését a VW T-Roc 1.5 TSI teszt során észre sem vettük volna, ha nem írja ki a komputer. Hihetetlen finomsággal teszi a dolgát, de jó az autó fogyasztása és relatíve a gyorsulása is.

A forgó motor hengerét kikapcsolni, de főleg újra indítani komoly feladat, és amíg a számítógépes motorirányítás nem létezett, addig nem is foglalkozott vele senki komolyan. Ma már azonban nem okoz problémát, és többen is élnek ezzel a megoldással. A Volkswagen még 2013-ban a Golfban mutatta be a saját szerkezetét, amely azóta is remekül teljesít. Egyébként a hengerkikapcsoló működését a VW T-Roc 1.5 TSI teszt során észre sem vettük volna, ha nem írta volna ki a komputer a kijelzőre. Hihetetlen finomsággal teszi a dolgát, és működése besegít a jobb üzemanyag-felhasználásba is.

A vegyes használat során a VW T-Roc 1.5 TSI fogyasztás éppen csak kicsit mutatott többet 5 liternél, ami már egészen jó adat. További pozitívum, hogy a motornak a visszafogott étvágya mellett jó a lineáris teljesítmény-leadása, vaskos a nyomatéka és gyors a gázreakciója is. A rugalmassága kiváló, és igazából bármilyen forgalmi szituációban elegendő erőt ad az 1500 köbcentis motor, amit a 8,6 másodperces 0-100-as sprint is bizonyít. Ugyan a kocsi váltója hosszú úton jár, de a vezetése nagyon kényelmes és könnyű.

Sosem gondoltuk volna, hogy a Fiat komolyan konkurálhat a Volkswagennel, márpedig az ugyanebben a kategóriában és méretosztályban vitézkedő 500X komfortosabb, minőségibb belsővel rendelkező kocsi, mint a Volkswagen T-Roc. Persze ettől még a crossover szegmens egyik meghatározó modellje lehet, ami már csak a nevével is eladja magát, főleg, hogy az árazása sem eltúlzott. A nálunk járt VW T-Roc 1.5 TSI ára 6 648 440 Ft. Valamivel többe kerül ugyan, mint a Golf, de igazából csak annyival, amennyivel több anyag van benne a mérete miatt. – És hát egy sokkal divatosabb ligában szállt versenybe, mint a 70-es években kategóriateremtő klasszikus kompakt. Összességében elmondhatjuk, hogy nem egy stílusbomba, kicsit kár a sok vacak műanyagért, de príma kis motorral rendelkezik, praktikus, jól fogyaszt, így hát bőven van benne potenciál.

VW T-Roc 1.5 TSI műszaki adatok
Motor: 1498 cm3
Teljesítmény: 150 LE, 250 Nm
Végsebesség: 205 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,4 s

VW T-Roc 1.5 TSI fogyasztás: 5,4 l/100 km
VW T-Roc 1.5 TSI ár: 6 167 670 Ft

Tesztautó ára: 6 648 440 Ft

VW T-Roc 1.5 TSI vélemények:Külső: 4
Belső: 2
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Jó fogyasztás, kulturált motor, design, sok extra alapból
– Komor belső, sok kemény műanyag, hosszú úton járó váltó, zajszigetelés