Nagy várakozás előzte meg a Volkswagen ID.4 bemutatóját, de a jelek szerint sikerre van ítélve az elektromos SUV, hiszen már közvetlenül a bemutató után megindult a rendelésáradat.

Látható, hogy a többi gyártóhoz hasonlóan a VW is komolyan veszi a zöldülést, és a kereskedésekben még jóformán át sem melegedett ID.3 után itt már hozta is a nagyobbik testvért.

A letisztult külső vonalakhoz hasonlóan, sallangoktól mentes a Volkswagen ID.4 utastere is.

A letisztult külső vonalakhoz hasonlóan, sallangoktól mentes a Volkswagen ID.4 utastere is.

Méretét tekintve a Volkswagen ID.4 az elektromos palettán valahol Tiguan szerepkörét töltheti majd be, és ugyanúgy eladható lesz a tengerentúlon, mint az öreg kontinensen. Az utastér alatt elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetően a 4.58 méter hosszú kompakt esetében már egy valóban tágas teret kapunk, ahol a 453 literes csomagtér akár 1575 literig is bővíthető.

Ami a meghajtást illeti, a MEB platformra épülő ID.4 VW hátsó tengelye elé elhelyezett villanymotor teljesítménye jelenleg 204 lóerő, ami elegendő ahhoz, hogy a százas gyorsulást 8.5 másodperc alatt teljesítse és 160 km/órás végsebességet érjen el.

A 82 kWh névleges kapacitású akkumulátorának hasznos kapacitása 77 kWh, amellyel a gyártó információi szerint a Volkswagen ID.4 hatótáv mintegy 520 kilométeres utat biztosíthat számunkra már egyetlen töltéssel. Egyenárammal megközelítőleg 30 perc szükséges egy gyorstöltő-állomáson, hogy a következő 320 km-t (WLTP szerint 125 kW-nál) megtegye. A németek jelenleg még csak ezt az egy teljesítményszintet ajánlják a modellhez, de a későbbiekben várható egy erősebb, összkerekes 302 lóerős változat is.