A tavaly bemutatott új Fiesta már a hetedik generációnál jár, és az 1976-tól eladott 16 milliós darabszám is jól mutatja, mennyire fontos modell ez a cég palettáján. A kifutó sorozat nagyon jól sikerült, s mivel szép eladásokat is produkált, a frissítéskor sem akartak formailag olyan nagyon eltérni tőle. A két korosztály külseje annyira hasonló, hogy akár a korábbi is követhette volna a mostanit. Pedig maga a kocsi teljesen új, és minden szempontból jobb lett.

Nóvum, hogy az új kiadást felszereltségtől függően már kétféle orral is megvehetjük, melyeken máshogy vannak elhelyezve a ködfényszórók és eltérő rácsozású a hűtőmaszk. Persze nem nagy különbségek ezek, de mégis jól láthatóak. Az új, vízszintes elhelyezésű lámpáknak köszönhetően hátul azért már jobban érzékelhető az eltérés a régihez képest, a belső pedig már merőben más is. A stílusát a korhoz igazították, jóval modernebb és minőségibb lett az előző generációnál.

A Ford Fiesta teszt alatt mindkét modellnél éreztük, hogy bármerre is jár a kezünk, bármihez érünk, kellemes tapintású anyagokkal találkozunk. Nem sajnálták a puha szivacsos anyagot belőle, és sokat javított a komfortérzetünkön a vaskos, varrott bőrrel bevont kormány is. Bátran kijelenthetjük, hogy a Fiesta nálunk járt mindkét változatában kellemes helyet foglalni.

A Ford Fiesta teszt során nálunk járt 1,0 literes EcoBoost benzines átgondolt, ésszerűen megalkotott, s a maga módján még élvezhető erőforrás is.

A Ford Fiesta teszt során nálunk járt 1,0 literes EcoBoost benzines átgondolt, ésszerűen megalkotott, s a maga módján még élvezhető erőforrás is.

A benzines kivitelben azért feltűnt egy érthetetlen hiányosság, hogy az 5 milliós autóba, ezért a pénzért már nem fért bele három műanyag fogantyú a tetőre az utasoknak. Pláne annak tükrében snassz ez, hogy rengeteg extra rendelhető hozzá, például az automatikus ki- és beparkolórendszer, a Bang&Olufsen-hangszóró, a holttér-, valamint hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, az adaptív sebességtartó automatika, vagy a télen nagyon hasznos első szélvédőfűtés is.

 

Látványos elem a műszerfalból élesen kiálló, jó felbontású információs képernyő, amely szerencsére nincs túlbonyolítva és a kezelése is hamar megtanulható. A vezető előtti műszerek focusos stílusúak, ésszerű és jó, minden rajta van, ami kell. A Ford Fiesta teszt során a kényelemmel sem volt gond, az új Titanium ülések puhák és jól tartanak. Nem lehet panasza az elől utazóknak, tágas és komfortos a terük.

Mondhatnánk, hogy hátul már érződik, hogy ez egy kisautó, de a 4 méteres hosszával nem is annyira mini. Ennek ellenére a második sorban a lábtér jó indulattal is csak közepes, és alaphelyzetben a csomagoknak mindössze 292 liternyi hely jut, ami szintén nem sok. Ugyanakkor elképesztően jó az új Ford Fiesta futóműve, stabil, komfortos, s ennek igazolására nyúzópadnak tökéletesek meg is felelnek a magyar utak. De a többi mechanikai alkatrész is profi szerkezet. Könnyű vezetni az autót, a kormányzás sima, közvetlen, gyorsan reagál, és az új fejlesztésű, hatfokozatú kézi sebességváltó is kifogástalan darab.

A Ford Fiesta 1.5 TDCi teszt alanya ugyan jobban megy, erősebb, gazdaságosabb, de egyik ismérvében sem annyival jobb, mint amennyivel drágább.

A Ford Fiesta 1.5 TDCi teszt alanya ugyan jobban megy, erősebb, gazdaságosabb, de egyik ismérvében sem annyival jobb, mint amennyivel drágább.

Autóvásárlás előtt sok emberben merülhet fel a kérdés, hogy benzinest vagy dízelt vegyen. Ennek a dilemmának az eldöntése nehéz és egyik márkánál sem egyértelmű. A legfontosabb kérdés talán az, hogy mennyit megy az ember egy év alatt. Ezek után már könnyebb okosan dönteni. Ha csak azt nézzük, hogy a Fordnak az 1,0 literes, 100 lóerős benzinese a jobb vagy az 1,5-ös, 120 lóerős dízel, akkor talán az előbbit hoznánk ki győztesnek. A Ford Fiesta 1.5 TDCi ugyan jobban megy, erősebb, gazdaságosabb, de egyik ismérvében sem annyival jobb, mint amennyivel drágább.

 

Az 1,0 literes EcoBoost benzines átgondolt, ésszerűen megalkotott, s a maga módján még élvezhető erőforrás is. Persze dinamikában nem veszi fel a versenyt a dízellel, de 2000-es fordulatszámtól már megindul, vidáman és lelkesen pörög, nem is fullad ki hamar. Mi több, ennek nincs is olyan hangja, mintha egy tucat NDK-s kávédaráló dolgozna benne motor helyett, ami azért a hasonló méretű háromhengereseknél olykor-olykor előfordul.

A Ford Fiesta teszt egyik legkellemesebb meglepetése számunkra a kiváló zajszigetelés volt. Fogyasztásban alig van különbség a kettő között, mivel meglepően keveset eszik a benzines is, az 5,7 literes átlag nagyon kellemes érték. Mindkét változat jól mutat, persze a Ford Fiesta 1.5 TDCi ST-Line felszereltségének köszönhetően azért vagányabb külsőt biztosít. Egy biztos, bármelyiket is választjuk, nem sokat kockáztatunk, mert a kategóriájához mérten egy valóban minőségi autót kapunk.

Ford Fiesta műszaki adatok
Motor: 1499/998 cm3
Teljesítmény: 120 / 100 LE, 270 / 170 Nm
Végsebesség: 195 / 183 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,0 / 10,5 s

Ford Fiesta fogyasztás: 5,0 / 5,7 l/100 km
Ford Fiesta ár: 4 065 000 Ft

Ford Fiesta 1.5 TDCI ST-Line tesztautó ára: 5 655 000 Ft
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Business tesztautó ára: 5 000 000 Ft

Ford Fiesta vélemények:
Külső: 3
Belső: 4
Ár/érték: 3/4

Előny/hátrány
+ Jó futómű, kellemes belső, sokféle vezetőtámogató rendszer, jó és gazdaságos motorok, fogyasztás mindkettőnél
– Fogantyúk hiánya, térkihasználás