A Nissan Qashqai második generációja már jó ideje kapható, modellfrissítésen is átesett, de még mindig az egyik legnépszerűbb és legjobb crossover a kompaktkategóriában. Olyan, mint egy szexszimbólum, nem veszít a varázsából, ma is sokan választják.

A Nissan Qashqai bizony még mindig az egyik legjobb választásnak tűnik a crossoverek között.

A Nissan Qashqai bizony még mindig az egyik legjobb választásnak tűnik a crossoverek között.

A japánok a közelmúltban két benzinmotort is nyugdíjaztak egy újjal, amely a Qashqaiban mutatkozott be először. A német Daimlerrel közös fejlesztésű benzines 1.3 DIG-T motor az 1.2-es és az 1.6-os turbómotorokat váltotta. Az új hajtómű háromféle változatban kapható. A 140 és 160 lóerős változatokat hatfokozatú kézivel, illetve a 160 lóerőst, akár hétfokozatú DCT váltóval szerelve is kérhetjük. Nekünk a Nissan Qashqai 1.3 DIG-T erőforrással szerelt 160 lóerős, 260 Nm teljesítményű, hatfokozatú manuálisát volt szerencsénk kipróbálni.

Manapság sok gyártó a kávédaráló-hangú háromhengeres benzinmotorokban látja a jövőt, azt fejleszti, ám a Daimler és a Renault-Nissan továbbra is a négyhengeres erőforrásokban hisz. A japánok szerint az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztáson és CO2-kibocsátáson túl az új 1.3 DIG-T motor egyenletesebben reagál, és nagyobb nyomatékot biztosít már alacsony fordulatszámon is, illetve élénkebb a gyorsulása, ami gyorsabbá, ezáltal biztonságosabbá teszi az előzéseket.

Ezek az állítások többé-kevésbé igazak is, mert valóban jól húz, hiszen a kifutó 163 lovas, 1.6-os benzineshez képest a Nissan Qashqai 1.3 DIG-T teljesítménye 3 lóerővel alacsonyabb, nyomatéka azonban mégis 10 Nm-rel nagyobb. A technika része lett most egy benzin-részecskeszűrő, de a fejlesztések érintették az üzemanyagbefecskendező-rendszert, az égéstér kialakítását, a súrlódáscsökkentést és a turbófeltöltő optimalizálását egyaránt.

Az új motorral ellátott Nissan Qashqai 1.3 DIG-T utastere éppen hogy csak egy kicsit változott, de még mindig kiváló minőségnek számít a kategóriájában.

Az új motorral ellátott Nissan Qashqai 1.3 DIG-T utastere éppen hogy csak egy kicsit változott, de még mindig kiváló minőségnek számít a kategóriájában.

 

A motor élettartamára vetítve a karbantartási költségek is csökkentek, hiszen az olajcsere-intervallum 20 ezer km-ről 30 ezerre nőtt. Az üzemanyag-fogyasztás csökkentésében azonban nem sikerült látványos eredményt elérni. Arra persze nem számítottunk, hogy a dízelek 5-6 liter körüli étvágyát megközelíti ez az új motor, ám az beszédes, hogy a Nissan Qashqai 1.3 DIG-T fogyasztás esetében még a gyár is 10 liter körüli városi adatokat ad meg. Az általunk mért 7.8-as vegyes érték ugyan jobban hangzik, de az ellenfelekkel összehasonlítva ez is inkább csak átlagos.

Apró módosítások a Qashqai utasterében is történtek. A műszerfal vonalaihoz ugyan nem nyúltak, de a NissanConnect infotainment rendszer újabb, korszerűsített verziója került a kocsiba. Zökkenőmentes és intuitív az okostelefon-kapcsolat a járművel, jól mutatnak a térkép- és szoftverfrissítések, illetve a rendszer része a TomTom Premium Traffic szolgáltatás is, amely rendkívül pontos és valós idejű forgalmi információkkal segíti a sofőrt.

Szóval, a Nissan Qashqaion csiszoltak még egy kicsit, egyrészt a WLTP (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása) nemzetközi fogyasztási értékek vizsgálati eljárása miatt, másrészt, hogy továbbra is fenntartsák a modell iránt az érdeklődést, ami vélhetően sikerülni is fog.