Az első Peugeot Type 37-es még 1902-ben gurult ki a gyár kapuján, de praktikussága, gyorsasága, kecses vonalvezetése, no és persze relatíve megfizethető ára gyorsan népszerűvé tette a vásárlók körében. Hamarosan az akkor futó régi Peugeot autók összeladásának mintegy 80 százalékát tette ki a modell.

A Type 37-es sok szempontból volt úttörő, hiszen a márka történetében ez volt az első orrmotoros változat, és az első, amelyben már nem lánc, hanem kardántengely biztosította az erőátvitelt a hátsó kerekek számára.

A régi Peugeot Type 37-es korának egyik legnépszerűbb modellje volt.

A régi Peugeot Type 37-es korának egyik legnépszerűbb modellje volt.

A régi Peugeot egy 652 köbcentis erőművet kapott, aminek 5.5 lóerős teljesítménye nem volt ugyan a legnagyobb, de az újszerű hajtásláncnak, és az alig több mint 300 kilós súlyának köszönhetően akár 40 km/órás sebességre is képes volt. Az egyhengeres, négyütemű benzinmotor nagyszerűen szolgálta ki a kétüléses autó tulajdonosát.

A képen látható régi Peugeot Type 37-es különlegességét azonban az adja, hogy nem más, mint az 1902-es Párizsi Autószalon bemutató autója. Annak ellenére, hogy 1949 és 2012 között rendszeres részvevője volt a London-Brighton veteránautó versenynek, nem csak a motorja, festése, és a kárpitozása eredeti, de a 118 évvel ezelőtti szerszámkészlete is hiánytalanul megvan.

A Bonham’s aukciós háznál 30 millió forint körülire becsülik az értékét, – ami persze várhatóan jóval több lesz -, de mindenképpen messze elmarad az olyan régi Peugeot modellek árától, mint például a pár éve több mint kétmilliárdért elkelt Peugeot L45-ös.