A napfényes Kaliforniában élő és alkotó Chip Foose, a Foose Design tulajdonosa sikeres és szerencsés ember. Neve hallatán olyan típusok villannak fel a rajongók előtt, mint a műfaj örök etalonjának kikiáltott GrandMaster vagy a Stallion hot rod, de a modernebb SpeedBird sem hétköznapi darab. Chip többszörös Ridler-győztes, igazi tengerentúli sztár, aki profi szinten rajzol, de ha kell – és márpedig ebben a szakmában kell -, akkor a gyorsvágóval is határozottan bánik.

A Jaguar E-Type coupe máig a legszebb autók közé tartozik. Bár ez átalakítás nélkül is igaz a remek formájú angolra.

A Jaguar E-Type coupe máig a legszebb autók közé tartozik. Bár ez átalakítás nélkül is igaz a remek formájú angolra.

A mesterséget édesapjától tanulta, ha pedig épít, akkor a karosszériától kezdve a motoron és a felfüggesztésen át az interior kialakításáig konkrét elképzelései vannak. Mindig tudja, hogy mit akar. Foose ugyanakkor nem csak a saját holmiját árulja és magát szórakoztatja az autókészítéssel, műhelyének kilincsét egymás kezébe adják azon gazdagok és a hírességek is, akik különleges kocsira vágynak.

Glenn Woolsey az előbbiek csoportjába tartozik. Ő volt, aki begördítette 1974-es banán sárga Jaguar E-Type coupe sportkocsiját a telephelyre azzal a kéréssel, hogy a mester – teljesen szabad kezet kapva – építse át a brit klasszikust. Mivel Foose elsősorban amerikai típusokkal dolgozik, így most különleges kihívást látott a bevállalt Jaguar E-Type coupe megmunkálásában.

Szokás szerint először a rajzasztalhoz ült, ahol skiccelte elképzeléseit, majd fényképszerűen lerajzolta a kitalált modellt és egyeztette a részleteket a tulajdonossal. A megbeszélés szülte a zöldes árnyalatú Palm Copper fényezést, a hatalmas felniket – amelyeknél maradt a küllős kivitel, valamint a központi csavaros rögzítés -, továbbá Woolsey rábólintását a karosszéria átalakítására és a majd 2.5 évig tartó munkálatokra.

Mivel a Jaguar E-Type utastere meglehetősen szűkös Chip ezen változtatni akart, és ehhez igazította az autó elejének és hátuljának az átszabását. A hatalmas előrefelé nyíló gépháztetőt megtartotta, de az elem vadonatúj, nagyobb az első túlnyúlás, s emiatt mások, bár az eredetihez nagyon hasonlók a fényszórók. Az ovális hűtőrács és a különálló krómbajusz lökhárító a 60-as évek Ferrarijaira emlékezetet, ahogy szokatlan megoldás a géptető beömlőnyílása is.

Az utastérben ismét nagyot alkotott Foose. Jaguar E-Type nemes egyszerűséggel...

Az utastérben ismét nagyot alkotott Foose. Jaguar E-Type nemes egyszerűséggel…

 

Hátul, szintén az eredetihez hasonlóan és kecsesen, de a Foose Jaguar E-Type sokkal hosszabban nyújtózik. Itt is megvannak a különálló lökhárítók, ellenben a gyárilag a krómozott elemek alá tett lámpákat a mester már száműzte, és oldalanként egy-egy ovális világítótestet alakított ki a sárvédők végein. Szokatlan részlet ez Jaguaron, de a tulajdonos pont ezt kérte.

Az utastérben egyrészt több a hely, másrészt Chip a rá jellemző módon egyszerűségre törekedett. A Jaguar E-Type interior kialakításánál a klasszikus Smith műszereket és a fakormányt változatlanul felhasználta, ugyanakkor vadonatúj a szélvédő, áttervezte az üléseket, az ajtóburkolatokat, a műszerfalat. Utóbbi megkapóan letisztult lett az eredeti – és kissé kaotikus látványú – középkonzol nélkül. Színben a külsővel tökéletes összhangot alkotó sárgás árnyalatot kért a tulajdonos, természetesen a legfinomabb bőrből, ahol csak lehetett.

A Jaguar E-Type V12-ese (amivel a Series 3-at árulták) nem éppen az autó fénypontja, már ami a tartósságot és a megbízhatóságot illeti. Chip ezért vállalva a szentségtörő szerepét, motorcserét javasolt, amibe Woolsey bele is egyezett. Mivel volt hely bőven, nem okozott problémát az eredetileg 5.3 literes szív átültetése. A műtét során egy 6.2 literes, 525 lóerős Chevy LS3 V8-ast költöztettek a hosszú orrba, váltóként pedig négyfokozatú GM 4L60-E automatát illesztettek mögé.

A felfüggesztés és a tárcsafékes rendszer alapjaiban megmaradt, de mindent modernizáltak, korszerűsítettek, biztonságosabbá tettek, a féket például a Baer Brakes szállította. A megújult Jaguar E-Type coupe remek hangjáról Magnaflow Quad kipufogórendszer gondoskodik, és mivel Chipnek nem tetszett a csokorba kötött és középre tett négy gyári végződés, inkább oldalanként 2-2 vastag csővel oldotta meg a feladatot.