Lássuk be, egy jármű feldíszítése matricákkal nem épp a kocsi eleganciáját növeli.
Persze azért akadnak olyan egyedi megoldások is, mint például régebben a Subaru Impreza WRX jellegzetes ralis matricái, amelyek megbocsátható merényletek voltak a szépérzék ellen. A nagy átlag azonban nem több lakótelepi esztétikai sufnituningnál, és a kevés dekorációsérzékkel megáldott emberek ezzel is csak a figyelmet próbálják magukra felhívni.
A Mazda 3-nak persze nem kellett különösebben a feltűnés, úgy szép, ahogy világra jött. Ám akadtak, akik másképp gondolták, és tovább fűszerezték a formát. Ennek az őrületnek lett az eredménye az X-Tomi Edition névre hallgató Mazda 3 tuning, amit szintén nem kell ragozni. A műhely dizájnerei a kocsi legjellegzetesebb részleteit ügyesen kiemelték ezzel a matricázással.
Az azért elsőre látszik, hogy profik végezték a csinosítást, s a levonókkal és spoilerezéssel igazán feltűnővé tették a Mazda 3 tuning kiadást, az oldalán a 3-as szám pedig természetesen a modellosztályra utal.
Az egyediséget erősítik még a különféle kiegészítők, a lökhárítóba mélyedő hűtőmaszk, az első, hátsó és oldalsó spoilerek, a kipufogóvégek, a hátsó szárny és persze a feltűnő fekete és szürke vignetták, amelyekből még a tetőre is jutott.
Amúgy az egyedinek tűnő grafitszürke felniken a piros betét is csak matrica, nem pedig festék. De jól mutat így is, bárhonnan nézzük. Belül a piros varrások és a fémpedálok egyébként épp elegendőek, hogy igazodjanak a külső dizájnhoz. A kormány mögötti műszeregység közepén a nagy fordulatszámérő pirosan pulzál indítás előtt, ami ugyan jó kis hatásvadász elem, de ennyi még bőven belefér.
A Mazda korábban csinált csúcsváltozatot a 3-as sorozatból is, ám most nincs MPS kivitel a kínálatban, és a Mazda 3 tuning X-Tomi-jának sincs semmi köze ahhoz. A hírek szerint a frissített Mazda 3 alapjain már érkezik az igazi vad változat is, ám itt még ne reménykedjünk a kirobbanó erőben és élményekben.
Az ültetőrugókkal spékelt Sport G165 X-Tomi Edition nevéből is kikövetkeztethetjük, hogy egy 165 lóerős változatról van szó, ami manapság a legerősebb a sorozatban. Az autó vezetése nem nyújt feledhetetlen élményt, de nem is teljesen érzéketlen, jó a futóműve, jól fekszik az úton, a kormányzása pontos, a 8,2 másodperces gyorsulás és a 210 km/h végsebesség simán vállalható a kategóriában. A benzines Mazdák iszákosok, a fogyasztásuk nem épp baráti, így ezé sem, a városban mért 8-9 literes átlaghoz nem is kellett különösebben vadulni.
Igazán egyedi és különleges kinézetű kocsi a Mazda 3 tuning változata, ám a 8,84 millió forintos ára talán kicsit magas. Jó kis autó, de ennyiért már máshol is nézelődik az ember.