Az Opel, ígéretéhez méltóan, az idei évben valóban nagyszerű autókkal lep meg bennünket, a legfrissebb dobása pedig az ősszel érkező új Opel Insignia GSi változata lesz.
Már a Grand Sport is komoly dinamikával lett felruházva, de a hírek szerint a mostani csúcsváltozat ezt is felülmúlja majd. Valószínűleg ezt hivatott a névválasztás is demonstrálni, hiszen a GSi megjelölést 1984-ben olyan legendás előd kapta meg először mint az Opel Manta, sokunk fiatalkori álma.
Az Opel Insignia új GSi kiadásának rövidebb rugói mintegy 10 milliméterrel ültették lejjebb a karosszériát, és speciális sport-lengéscsillapítók csökkentik minimumra a mozgását egy-egy gyors körön. Ehhez illően állították be a négydugattyús Brembo fékeket és az alapból is direkt kormányművet. Az Insignia GSi-ben már széria az elektromechanikus FlexRide-futómű, amely a másodperc töredéke alatt adaptálja a csillapítást és a kormányzást, a gázpedál jelleggörbéjét és a szintén szériában kapott nyolcfokozatú automataváltó kapcsolási pontjait. Alapesetben háromféle vezetési mód, a Standard, Tour és Sport közül választhatunk, de hát GSi változat lévén, a gyártótól kapunk egy exkluzív verseny-üzemmódot is, ami az ESP gombjával lesz aktiválható. Ezt kétszer egymás után megnyomva a kipörgésgátló kikapcsolódik, és jóval nagyobb szögű farolást enged meg számunkra a rendszer.
Az Opel Insignia GSi sportfutóműve és a 20 colos, kiváló tapadást biztosító Michelin Pilot Sport 4S gumik együttese remek útfogást eredményez, amit nagyszerűen egészít ki a már alapfelszerelésként meglévő Torque Vectoring összkerékhajtás. A csúcstechnikájú rendszerben hátul két tengelykapcsoló helyettesíti a hagyományos differenciált, és a menethelyzethez alkalmazkodva egyedileg hajtja a kerekeket. Ennek köszönhető, hogy alig érezzük az alulkormányzottságot, és a külső ív felé csúszó első kerekek okozta kellemetlenséget. Az új Opel Insignia GSi stabil, jól fogható tiszta íveket rajzol a kanyarokba.
Bevezetéskor egy kétliteres 260 lóerős benzines turbómotorral, és mintegy 400 Nm maximális nyomatékkal érkezik az új változat. Az ígéretek szerint mindehhez az Opel Insignia GSi fogyasztás városban 11,2, országúton 7,1 kombináltban 8,6 liter körül alakul majd. A későbbikben egyébként csatlakozik egy nagyobb dízelmotor is kínálathoz.
Az első képek alapján a formatervezők is hozzátették a kötelezőt, mindent, amit egy GSi kiadás megérdemel. Az Opel Insignia új, nagyméretű krómozott légbeömlője és kipufogóvégei, a leszorító erőt fokozó karakteres spoilere félreérthetetlen módon jelzi az utca emberinek, hogy itt egy sportmodellről van szó.
Az utastérben alul lapított kormánykerék, alumínium-pedálsor és fekete tetőkárpit teremt megfelelő hangulatot a vezetéshez. A belső elrendezés és csúcstechnika egyik kiemelkedő eleme pedig az Opel saját fejlesztésű új kagylóülése, amelynek egyaránt nagyon jó az oldaltámasztása, de a hosszú távú komfortja is. Kiváló ergonómiájáról a németországi AGR (Egészséges Hát Munkacsoport) vizsgálatai tanúskodnak. Akárcsak az Insignia Grand Sporté, ez is szellőztetett, fűtött és masszírozó, oldalpárnáit pedig saját testtartásunknak megfelelően állíthatjuk az optimális formára. A sportosabb összhatás kedvéért a GSi-ben egyébként már a magasra felhúzott fotelekbe integrálták a fejtámlát. Kétféle bőrkombináció közül választhatunk, és ahogy az illik, természetesen mindegyiken ott díszeleg a GSi-logó is.
Az új Opel Insignia GSi világpremierjét a 2017. szeptember 14-24. között megrendezésre kerülő Frankfurti Autószalonon tartja, és várhatóan október közepétől lesz rendelhető.