Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive

Győzött a józan ész és két Auris-sorozat után visszakapta leánykori nevét a Corolla. A Toyota sikermodellje ugyanakkor csak Európában esett át az átmeneti névváltoztatáson, ami láthatóan nem jött be, hiszen visszatértek a régi jó, fél évszázada elismert elnevezéshez. De mit is jelent sokaknak a Corolla név?

Toyota Corolla Touring Sports határozottan a szebb popsival megáldott kombik táborát erősíti.

Toyota Corolla Touring Sports határozottan a szebb popsival megáldott kombik táborát erősíti.

Megbízható, minőségi, kiszámítható gépkocsit, és bizony többek szerint szürke, unalmas autót is. Nos, ha ránézünk a legújabb sorozatra, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy az unalomnak már vége. A külső megítélése persze ízlés dolga, de tesztalanyunk, a Toyota Corolla Touring Sports, vagyis a kombi igencsak karakteres, s nem az a típus, amit másnapra már el is felejtünk. A vonalai lágyak, a formája gömbölyded, mégis van benne némi agresszivitás a morcos első fényszórók miatt. Hozzá kell tenni persze, hogy ez a csúcsmodell volt a maga 17 colos, csiszolt hatású, vadító könnyűfém felnijeivel.

Ami a belső teret illeti, a történelmi átalakulás természetesen ezt is érintette, bár közel sem akkora mértékben, mint a külsőt. A minőségérzettel az elődnél sem volt gond, és az új kombi Corolla is hozza a kor követelményének megfelelő színvonalat. A finom, gumis anyagokkal, a fehér bőrülésekkel, az elegáns fémberakásokkal nehéz benne hibát találni. A műszerfal nincs túlbonyolítva, ami egyrészt jó, másrészt van pár kissé idejétmúlt gomb is benne. A vezetőnek minden jól kézre esik és könnyen kezelhető, bár ez nem újdonság, a Toyota mindig is jó volt a funkcionalitásban.

A központi kijelzőben a navigáció grafikája azonban finoman fogalmazva is patinás, jó pár évvel le van maradva a kortól. De ez még nem is lenne akkora baj, ha meg tudnánk jeleníteni az okostelefonunkat a menüben, ám a kompakt Toyotában továbbra sincs Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-tükrözés. Pontosabban, a rendszer támogatja ezt, csupán még nem engedélyezték. Szóval, a helyzet nem reménytelen, csak ki kell várni a jóváhagyást. Cserében viszont nagyon jól használható, szép, színes képet ad a Head-Up Display.

A helykínálat az utastérben elöl nagyvonalú, hátul inkább csak átlagos. A sportos első ülések körülölelik a testet, feszes, mégis természetes tartást adnak, így a hosszabb utak sem lesznek fárasztóak. Egy kombinál persze méretes kérdést jelentenek a méretek. A sima ötajtóshoz képest a Toyota Corolla Touring Sports hossza 30 centivel több és azon autóipari kuriózumok egyike, amelyeknek kétféle méretű a poggyászterük. Ez egyébként semmi extrát nem jelent, pusztán attól függ, hogy a hybridhajtás akksijai mekkora helyet foglalnak el hátul.

Az új Corolla kombi utasterébe nehéz belekötni, sok a finom gumis anyag, a fehér bőr pedig csak tovább javítja a komfortérzetünket.

Az új Corolla kombi utasterébe nehéz belekötni, sok a finom gumis anyag, a fehér bőr pedig csak tovább javítja a komfortérzetünket.

 

A csomagtér viszont így is, úgy is, nagyon tágas: 581 vagy 596 literes, és ez persze ülésdöntéssel még tovább bővíthető egészen 1600 literig. Hovatovább a poggyásztérbe jutott még némi elegancia is a hosszanti fémcsík-sorral a padlón. Nagy kérdés, hányan használják ki, de mégis jó és hasznos dolog, hogy a csomagtérpadló szintje állítható, az alacsony lökhárítónak köszönhetően pedig egyszerű bele pakolni is. Ebben a kategóriában még elég ritka a motoros csomagtérajtó, de a Toyota Corolla Touring Sports teszt során próbált kiadás ezt is tudta.

A 12. generációs új Corolla a Toyota első modellje, amelyhez kétféle hybrid hajtást is választhat a vevő. A takarékos, 122 lóerős 1.8 Hybrid e-CVT változatot a városi közlekedéshez, míg a vadonatúj, 180 lóerős 2.0 Hybrid Dynamic Force e-CVT inkább az örömautózásra ajánlja a márka. A Dynamic Force elnevezés egyébként a nagy teljesítményű, 2.0 literes hybrid modellt jelöli.

A Toyota Corolla Touring hybridje szépen húz, de a dinamika sajnos a fogyasztásban is jelentkezik.

A Toyota Corolla Touring hybridje szépen húz, de a dinamika sajnos a fogyasztásban is jelentkezik.

A benzinmotor 153 lóerős, 190 Nm a nyomatékkal, s ehhez jön még a 65 lovas, 202 Nm-es forgatónyomatékú villanymotor. Az autó megy rendesen, de bizony a nálunk járt Toyota Corolla Touring Sports ára ezt hűen tükrözi is, mi több – nem meglepő módon – a fogyasztása is magasabb a sportosabbra hangolt rendszernek. Ez nem egy Toyota Prius (amit egyébként már nem is árulnak nálunk), ennél ne számítsunk 4 literes fogyasztásra, mivel simán lehet 7-8 liter is az átlag. Igaz, időnként képes hosszabb-rövidebb ideig tisztán elektromos üzemben is haladni, de ez nincs komoly hatással az étvágyra.

Ugyan nem egyedi a kategóriában, mégis jó, és a biztonságos vezetést segíti, hogy minden új Corollában van táblafelismerő rendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés, de még automata reflektoros LED fényszóró is. Az autó vezetése egyébként olyan, mint a többi hybridé, csak ez jobban megy, erősebb a megszokottnál.

A Toyota Corolla Touring Sports ára nagyjából ott van, mint a konkurensek hasonló erősségű dízeljei. Csak hát ez egy Toyota hybrid, ami nagyon megbízható szerkezet. Amúgy az új kombi Corolla azonos hajtáslánccal és felszereltséggel 300 ezer forinttal kerül többe az ötajtósnál, ami nem nagy pénz érte, pláne, ha figyelembe vesszük azt a méretkülönbséget, ami ez a kocsi nyújt.

Ettől függetlenül bármennyire is szép és jó, tesztautónk több mint 11 millió forintos ára bizony sok. Ennyiért már Audi A4 Avantot is kapunk, igaz, az nem hybrid. Mindent összevetve az új Corolla kombi egy nagyszerű családi autó lehet, csomagtartója méretes, és a neve mellett már megnyerő külseje is el tudja adni. No és persze ott van még mindezek mellett az örök életre szóló megbízhatóság képe is az emberek tudtában, ami talán az egyik legfőbb piaci potenciálja ennek az autónak.

Toyota Corolla Touring Sports műszaki adatok
Motor: 1987 cm3
Teljesítmény: 180 LE, 202 Nm
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,1 s

Toyota Corolla Touring Sports fogyasztás: 6,8 l/100 km
Toyota Corolla Touring Sports ár: 6 340 000 Ft

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Executive tesztautó ára: 11 245 000 Ft

Toyota Corolla Touring Sports vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Jó design, tágas és ízléses belső, dinamikus motor, nagy csomagtartó
– Magas ár, idejemúlt grafikájú navi, nehézkes központi menü