A Fiat Chrysler Automobiles csoporton belül a Dodge-ra jutott a klasszikus izomautó szerep – és ezt remekül is alakítja a márka. A Charger és a Challenger két olyan őskori modell, amelyekért a mozifilmek és a tévésorozatok által világszerte rajonganak az emberek. Mostanában utóbbira esett a választás, hogy rálicitáljon a konkurenciára, nevezetesen a Mustangra és a Chevrolet Camaróra – így született meg a 6,2 literes HEMI V8-assal hajtott, 707 lóerős Challenger SRT Hellcat. De a Dodge mérnökeinek ez nem volt elég, őket az abszolút csúcs izgatta és a cégvezetés – a zsugori topmenedzserekre nem jellemző könnyelműséggel – zöld lámpát adott a Dodge Challenger SRT Demon névre keresztelt tuning projektjének.

Padlógázra hosszan két kerékre áll a 6,2 literes V8-assal hajtott Dodge Challenger SRT Demon, és erről még papírja is van.

Padlógázra hosszan két kerékre áll a 6,2 literes V8-assal hajtott Dodge Challenger SRT Demon, és erről még papírja is van.

Egy utcai drag versenyautó – izgalmasnak hangzik, nem? – De még mennyire. Bár az utcai jelzőt itt azért erősen zárójelbe tennénk. A csapat rögtön azzal kezdte, hogy a vezetőülésen kívül minden ülőalkalmatosságot kidobott az utastérből. Igen, még anyósülés sincs, és a megrendelő kérésére pedig be is csövezik a kabint. A műszerfal ugyanakkor megmaradt, a kialakítása rendezett, van tisztességes kárpitozás, sőt érintőképernyős fedélzeti rendszer, hifi és légkondicionáló is.

De lássuk mi is tud igazán, mit mondanak a Dodge Challenger Demon adatok. A Hellcat-tel szemben 100 kiló a súlyelőnye, bár aki visszarendeli az üléseket, mert ez lehetséges, annak kevesebbel kell beérnie. A motor maradt a 6,2 literes, félgömb alakú (hemiszférikus) égésterű HEMI V8-as, de komolyak a módosítások. Az új kompresszor 2,4 helyett 2,7 literes, töltőnyomása a Hellcat 0,8 bar nyomásához képest 2 tizeddel nagyobb, a motor tovább pörgethető 6200 helyett már 6500/percig, és két benzinpumpa nyomja bele a naftát. Mindezeken felül áttervezték a dugattyúkat, a szelepeket és a komplett befecskendező-rendszert is.

Kulcskérdés az erőforrás levegőellátása és hűtése, ezért ezek a területek sem maradtak érintetlenül. A Dodge Challenger SRT Demon még a nem létező fülein keresztül is levegőt szív. A dupla fényszórók közül csak a szélsők világítanak, a belsőket átfúrták és akárcsak a géptető széles nyílásán és a lökhárító alsó résein át, itt is levegő áramlik be – percenként kb. 33 000 liter. A Power Chiller egy fokozottan nagy teljesítményű hűtőrendszer, de a hatalmas terhelés miatt akkor is aktív a hűtés, miután leállítják a motort.

A vevő két kulcsot kap az autóhoz. A feketével indítva 500, a pirossal 808 lóerő áll rendelkezésünkre a Dodge Challenger SRT Demon volánjánál.

A vevő két kulcsot kap az autóhoz. A feketével indítva 500, a pirossal 808 lóerő áll rendelkezésünkre a Dodge Challenger SRT Demon volánjánál.

A vevő két kulcsot kap az autóhoz. A feketével indítva 500, a pirossal 808 lóerő áll rendelkezésre és a fordulatszám 4000/percben limitálható – mindezek nagyon jól jönnek, ha gyakorlatlan vezető ül a Dodge Challenger SRT Demon volánjánál. Tankolni 91-es benzint kell, gyárilag így van belőve a károsanyag normáknak kivétel nélkül megfelelni képes V8-as. A csúcsértékes 840 lóerő és 1043 Nm nyomaték elérése viszont fizetős opció, és ilyenkor már 100+ oktánost éget a motor. Igaz, ezzel már felülmúlja a GeigerCars által átdolgozott Ford Mustang GT 820 teljesítményét is.

A számok valóban brutálisak, de a gyártó hangsúlyozza, hogy a Dodge Challenger SRT Demon nem kanyarvadász pályaautó, a tervezésnél minden szempontból a drag, azaz a gyorsulási képességek számítottak. Az alap gumikészlet 315/40 R18 méretű speciális Nitto drag szett, plusz a csomagtartóban – a szerszámokon kívül – van két szupervékony első kerék is versenyzéshez – így valójában két garnitúra hátsó kerék áll rendelkezésre.

A Dodge Challenger SRT Demon motorja maradt a 6,2 literes, félgömb alakú, hemiszférikus égésterű HEMI V8-as, de igen komolyak a módosítások.

A Dodge Challenger SRT Demon motorja maradt a 6,2 literes, félgömb alakú, hemiszférikus égésterű HEMI V8-as, de igen komolyak a módosítások.

Akárcsak a Mustangban, itt is a Line Lock funkció segíti melegíteni a gumikat, vagyis, az első befékezett kerekekkel álló helyzetben pörgethetők a hátsók. Startnál a TransBrake segítségével 2400/perc fordulaton lehet kilőni, ahol már él a nyomatéki csúcs. Álló helyzetből a 96 km/h-s sebességet 2,3 másodperc alatt eléri a Dodge Challenger SRT Demon, és a 400 m-es távnál 9,65 másodpercnél illetve 224 km/h-s tempónál áll meg az óra. Guinness rekord, ahogy startnál a Dodge elemeli a talajtól az első kerekeit és 89 centi hosszan a levegőben is tartja azokat – ilyen mutatványra jelenleg egyetlen más utcai autó sem képes.

A Dodge Demon ár 85 ezer dollárról indul, de nem vásárolható úgy kereskedésben, mint a húszezerrel olcsóbb SRT Hellcat, a cég kizárólag egyedi megrendeléseket vesz fel a limitált, 3500 darabos mennyiségre.