Az eredeti koncepció kigondolásától négy év telik el a kész autók legyártásáig, de gyakorlatilag a Seat modellek mindig ugyanúgy kezdik meg létezésüket: egy ceruzával és egy papírlappal. A végleges forma papírra vetéséig 1.000 vázlat készül, majd a tervrajzok háromdimenziós megjelenést kapnak, és az autók agyagból készült formában nyerik el végleges alakjukat, melyhez kb. 5.000 kg agyag szükséges.
Egy új szín kifejlesztéséhez három év intenzív munkája szükséges, ehhez évente 6,4 millió liter festéket használnak fel. Ezzel a mennyiséggel százszor lehetne átfesteni a párizsi Eiffel tornyot. A Seat gyár több mint 900 mérnököt alkalmaz, akik a Seat modellek kidolgozása során évente több mint 55.000 szimulációt valósítanak meg annak érdekében, hogy garantálják a gépkocsik biztonságát és kényelmét.
Évente megközelítőleg 400 illat- és érintési teszt valósul meg minden alkatrészét és alkotóelemét érintve, hogy a jövőbeni ügyfeleknek kellemes élményt nyújtsanak. Értékesítés előtt megközelítőleg 50 mérnök teszteli a prototípust képességei határán a 120.000 kilométeres vezetési teszteken, ami egyaránt jelent sivatagban és a jeges utakon való vezetést. A Seat modellek elkészítésén több mint 2.000 robot dolgozik az egy gépkocsit jelentő 3.000-nél is több alkatrész összeszerelésén.