Amerika első számú kisplatósa vitathatatlanul a Ford F150 pickup modellje. Úgy tűnik a sorozatos eladási rekordok ihlették az anyacéget, hogy ideje végre egy dízelmotoros változattal is piacra lépni, és ha már teszik, hát legyen az minél jobb. Az autó valószínűleg nálunk is méltó ellenfele lesz akár a népszerű Dodge Ram 1500-nak, vagy éppen a Mitsubishi L200-asnak is.

A Ford F150 pickup új erőforrását a cég legnagyobb motorgyárában, az európai Dagenhamben készítik, kategóriaelső forgatónyomatékkal, vontatási kapacitással és hasznos teherbírással. A Power Stroke névre keresztelt 3.0 literes gázolajos aggregát 250 lóerőt ad le és az autó 596 Nm forgatónyomatéka már 1750 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll. Részben ennek is köszönhető, hogy a dízelváltozat vontatási kapacitása 5171 kg, hasznos teherbírása 916 kg, miközben a tervezett Ford F150 fogyasztás mindössze 7,8 l körül alakul majd országúton.

A Ford F150 pickup esetében is igaz, hogy ezeknek az autóknak a belső kialakítása már régen nem egy munkaautóra emlékeztet.

A Ford F150 pickup esetében is igaz, hogy ezeknek az autóknak a belső kialakítása már régen nem egy munkaautóra emlékeztet.

Az új 3,0 literes erőforrás szilárdabb és kisebb tömegű lesz mint elődje volt, amit olyan megoldásokkal sikerült elérni, mint a motorblokk kompakt grafitos vasöntési technológiája, vagy a kovácsolt acélból készült főtengely alkalmazása. A gyorsabb gázreakciók és a kisebb turbólyuk érdekében a motort nagy hatékonyságú, változó geometriájú turbótöltővel szerelték fel.

A Ford F150 pickup közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezési rendszere precízen szabályozza a teljesítményt és az üzemanyag-fogyasztást, ami pedig elsődleges tulajdonság lehet egy munkaautó erényei között. Aki pedig valami sokkal brutálisabbra vágyik ebből a modellcsaládból, annak elérhető a GeigerCars gondozásából a Ford F-150 Raptor. Ez viszont már egy teljesen másik kategóriát képvisel, mind árban, mind teljesítményben…