Az eredeti koncepció kigondolásától négy év telik el a kész autók legyártásáig, de gyakorlatilag a Seat modellek mindig ugyanúgy kezdik meg létezésüket: egy ceruzával és egy papírlappal. A végleges forma papírra vetéséig 1.000 vázlat készül, majd a tervrajzok háromdimenziós megjelenést kapnak, és az autók agyagból készült formában nyerik el végleges alakjukat, melyhez kb. 5.000 kg agyag szükséges.

A tervek megvalósításán, a Seat modellek elkészítésén több mint 2.000 robot dolgozik.

A tervek megvalósításán, a Seat modellek elkészítésén több mint 2.000 robot dolgozik.

Egy új szín kifejlesztéséhez három  év intenzív munkája szükséges, ehhez évente 6,4 millió liter festéket használnak fel. Ezzel a mennyiséggel százszor lehetne átfesteni a párizsi Eiffel tornyot. A Seat gyár több mint 900 mérnököt alkalmaz, akik  a Seat modellek kidolgozása során évente több mint 55.000 szimulációt valósítanak meg annak érdekében, hogy garantálják a gépkocsik biztonságát és kényelmét.

Évente megközelítőleg 400 illat- és érintési teszt valósul meg minden alkatrészét  és alkotóelemét érintve, hogy a jövőbeni ügyfeleknek kellemes élményt nyújtsanak. Értékesítés előtt megközelítőleg 50 mérnök teszteli a prototípust képességei határán a 120.000 kilométeres vezetési teszteken, ami egyaránt jelent sivatagban és a jeges utakon való vezetést. A Seat modellek elkészítésén több mint 2.000 robot dolgozik az egy gépkocsit jelentő 3.000-nél is több alkatrész összeszerelésén.