A Hondánál valamiért nagyon ragaszkodnak a Hold-programhoz, pedig a hidegháború lezárásával az űrverseny is véget ért. A csillagközi űrdesign még a 8. generációs Honda Civic-kel kezdődött, s elsőre sokaknak bejött, új volt, egyedi, és meglepő. A 2006 és 2011 között gyártott ufó-Civic még ma is jól mutat, abszolút siker volt. Lehet ennek okán, de a 10. generációnál még mindig ragaszkodtak a japánok az átlagtól merőben elütő formához.

A külcsín most is vitathatatlanul egyedi, de ez talán már túl műanyagos, játékautós lett. Az új Honda Civic 2017-ben tökéletes példa arra, hogy a tervezők valami nagyot akartak alkotni, ám sokkal többet játszottak az idomokkal, mint kellett volna. Pedig a gyár hetvenéves fennállása alatt soha annyi pénzt nem költött még egyetlen modellre sem, mint az új Civicre. Műszakilag, minőségileg nincs is benne hiba, ám a külsőt túlcifrázták. Hosszabb, laposabb, szélesebb, klasszikusan autószerűbb lett, de bárhonnan is nézzük ezt a kocsit, nem véletlen, hogy megoszlóak a Honda Civic vélemények. Nem alaptalanul mondják a Hondát a Civic miatt az autóipar punkjának. És hát erre csak ráerősített még az autóteszt alatt nálunk járt, a gyári megnevezés szerint világos hadihajó-szürke autó színe a narancssárga elemekkel. Ezeket a toldásokat most egyébként Orange Line-nak hívják a hondások, akik a belsővel sem hazudtolták meg magukat.

A korábban megszokott sci-fis műszerfal továbbra is megmaradt, csak némileg modernizálták. Akik a normális, analóg belsőhöz szoktak, s még nem láttak ilyen teljesen digitális, folyadékkristályos központi kijelzőt, azok első találkozáskor joggal feltételezhetik, hogy valamelyik gombbal akár a hipertérbe is lehet ugrani. Ahogy az a Hondától megszokott, remek az összeszerelés, precízen járnak a gombok, kapcsolók, felül kellemes tapintásúak az anyagok.

A Honda Civic teszt alatt érezhető volt, hogy az autó minősége továbbra is nagyon jó. Két kritizálható pont van az utastérben. Az egyik az üléskárpit. Egy Suzukinál vagy egy Daciában nem reklamálna az ember az ilyen rémes, izzasztó nylonhuzatok miatt, de ez egy Honda, egy viszonylag drága és jó komfortú kocsi. A másik a kemény, vastag peremű középkonzol, amelytől kényelmetlen hozzáférni a gázpedálhoz, így a vezetés is rosszabb. A helykínálat amúgy korrekt, és csomagtartó dolgában sem áll rosszul a Civic, mintegy 478 liternyi hely jut a táskáknak, amivel a kategória legjobbja.

A korábban megszokott sci-fis műszerfal az új Honda Civic esetében is megmaradt, csak némileg modernizálták.

A korábban megszokott sci-fis műszerfal az új Honda Civic esetében is megmaradt, csak némileg modernizálták.

Azzal nehéz lenne vitába szállni, hogy az új Honda Civic 2017-es megjelenésével a sportosabb modellek közé tartozik a kompakt kategóriában. Ráadásul ezzel a szürke külsővel, ami egy kis feketével és narancssárgával is meg van fűszerezve, még rá is erősít. Többen kérdezték, milyen motor van benne. Miután megtudták, hogy csupán 1.0 literes, elcsodálkoztak. – Hát igen, sok izgalmat nem ígér ez a 129 lóerő és 200 Nm, amit a 988 köbcentiből kifacsartak, bár a turbófeltöltő sokat javít a helyzeten.

A kis háromhengeres Honda Civic szinte alapjárattól, 1500-as fordulattól érezhetően gyorsít, de azért tűzijátékot senki se reméljen. Bizony-bizony ki kell jelenteni, hogy ez az autó többnek próbál mutatkozni, mint ami. Aki szeret menni, az inkább az 1,5-ös, 182 lóerős benzinest válassza. Ráadásul még azt sem lehet mondani, hogy a kisebb motornak nincs étvágya, mert iszik, mint a nagy fiúk. Városban a Honda Civic fogyasztás esetében 9 literrel nyugodtan számolhatunk, ami túlzó egy ekkora erőforrástól pláne úgy, hogy a nagyobb ennél kevesebbel is beéri. A Hondák vezetési élményével eddig sem volt gond, s az új Honda Civic 2017-ben sem fog csalódást okozni. Az elődökhöz képest annyi eltérés van, hogy kissé sportkocsisan, ebben szinte már a földön ül a sofőr.

A Hondák vezetési élményével eddig sem volt gond, s az új Honda Civic 2017-ben sem fog csalódást okozni.

A Hondák vezetési élményével eddig sem volt gond, s az új Honda Civic 2017-ben sem fog csalódást okozni.

A reprezentatívnak cseppet sem mondható, az autóteszt egyhetes időszaka alatti rögtönzött közvélemény-kutatásunkból az kiderült, hogy az emberek többségének tetszik az új Honda Civic. Ám arra a kérdésre, hogy ebben a változatban vennék-e, ha tehetnék, mindenki nemmel válaszolt. Ennek talán az is lehetett az oka, hogy nemcsak a kis motort turbósították fel, hanem az árát is. Majdnem 6 millió forint az alap, ugyanakkor tény, a gazdag alapfelszereltség mellé komoly vezetéstámogatói arzenált is adnak szériában. Ám a crossoverláz közepette a high-tech műszaki tartalmon, és a markáns külsőn túl azért nem nyújt annyival többet, hogy ennyire vastagon íródjon az új Honda Civic ár.

Honda Civic műszaki adatok
Motor: 988 cm3
Teljesítmény: 129 LE, 200 Nm
Végsebesség: 203 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,9 s

Honda Civic fogyasztás: 7,4 l/100 km
Honda Civic ár: 5 899 000 Ft

Honda Civic 1.0 Elegance Navi Orange Line tesztautó ára: 7 052 000 Ft

Honda Civic vélemények:
Külső: 3
Belső: 4
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Jó futómű, precíz összeszerelés, tágas utastér, jó váltó
– Nagy étvágy, akadozós multimédiás egység, szövet kárpit, ár, a vezetést zavaró vastag középkonzol