A BMW M8 GTE története még 2016 év elején kezdődött, mikor a gyár mérnökei egy minden korábbinál hatékonyabb, valóban kirobbanó erejű GTE versenyautó megépítésére kaptak megbízást.
A tervezés elején több mint 1 000 különböző formában, felépítésben, elrendezésben és koncepcióban álmodták papírra a vadonatúj technika erőforrását és hajtásláncát, mígnem 2017 elején végre megszületett a prémiumgyártó motorsport-részlegének valaha készült leghatékonyabb motorja, melynek maximális teljesítménye az eltérő versenyszabályzatok értelmében 500 és több mint 600 lóerő között állítható.
BMW M8 GTE alapjának egy olyan megbízható, nagyteljesítményű és sorozatgyártásban is kínált aggregátot kellett választaniuk, amely az eltérő motorsport-osztályok rendkívül magas szintű elvárásainak is megfelel. A befutó a BMW S63T4 kódnév alatt kifejlesztett V8-as, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor lett, amely eredetileg az új BMW M5 motorházteteje alá készült.
A BMW M8 GTE öntvényből készült blokkja és hengerfeje a versenyszabályzatok értelmében mindennemű módosítás nélkül, a sorozatgyártásban is kínált benzinmotorból érkezett, miközben a hengerűrtartalmát 4.4 literről 4.0 literre kellett csökkenteni. Az új hajtáslánc a versenyautó prototípusában 2017. július 1-jén mutatkozott be, idén már részt vett a Daytona-i 24 óráson, és persze az új BMW M8 GTE Le Mans-ra is készül már.