Az 1955 és 1974 között gyártott szépség egy-egy jól karbantartott példányának az ára ugyanis egy jól felszerelt Golféval vetekszik. –És valóban, kétségtelenül gyönyörű, sportosan elegáns, már-már hibátlannak tűnik a Volkswagen Karmann Ghia, becenevén a Titkárnő Porsche.

A Volkswagen Karmann Ghia cabrio változata szintén szerethető vonalakat kapott, így már megjelenésekor borítékolható volt a további siker.

A Volkswagen Karmann Ghia cabrio változata szintén szerethető vonalakat kapott, így már megjelenésekor borítékolható volt a további siker.

A legendás modell története még 1951-ig nyúlik vissza, amikor az első beszélgetések zajlottak a Volkswagen és a Karmann között. Az autógyár arra kérte a német karosszériagyártót, hogy a Bogár alvázára varázsoljon egy csábító vasárnapi ruhát.

Sokáig nem történt semmi, majd a tervezői munkára segítségül hívták a torinói Ghiát, aki végül megálmodta a csodálatos vonalvezetésű, gömbölyített formájú Volkswagen Karmann Ghia coupe formáját. Pontosabban elővette egy a korábban a Chryslernek készített kis sportkocsi formatervét, amit már csak a Bogár alvázához kellett igazítani. Hiába, az olasz dizájnerek már akkor is kellettek a formás sportkocsik megalkotásához.

Az alacsony teljesítményt a hölgyek részére az kárpótolhatta valamelyest, hogy a Volkswagen Karmann Ghia méretéhez képest elég sok helyet biztosított a csomagok elhelyezésére.

Az alacsony teljesítményt a hölgyek részére az kárpótolhatta valamelyest, hogy a Volkswagen Karmann Ghia méretéhez képest elég sok helyet biztosított a csomagok elhelyezésére.

A prototípus végül a Typ14 gyári kód alatt az 1953-as Párizsi Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. A fogadtatás és a visszajelzések már ekkor nagyon pozitívak voltak, így a Volkswagen végső jóváhagyását is megadta a tervekre. Két évvel később, 1955 nyarán a Karmann osnabrücki gyárában végre beindulhatott a gyártás, majd 1957-ben megjelent a Volkswagen Karmann Ghia cabrio változata is, melyre ismételten nagyon ráéreztek.

Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy bár a valóban dögösre sikerült autó vonalaira mindenki csodálattal és vágyakozva tekintett, a belsejében helyet kapott, kezdetben csupán 30 lóerős – a Bogárból származó – boxermotor már nem lágyította el az autósok szívét. A mélyen duruzsoló léghűtéses bogárzene és a bogaras dupla kipufogó alapjáraton még szunnyadó erőt sejtetett, de a gázpedálra lépve ez az illúzió hamar szertefoszlott.

Ugyanakkor a hölgyek nagy örömére a Volkswagen Karmann Ghia sok helyet biztosított a csomagok elhelyezésére. Az első csomagtartót kinyitni viszont nem volt gyerekjáték, illetve csak akkor sikerült, ha már bennfentessé váltunk, a nyitógombot ugyanis a kesztyűtartóban dugták el.

Életének közel húsz éve alatt mintegy 450.000 darab eladó Volkswagen Karmann Ghia talált gazdára. Természetesen a modellt folyamatosan fejlesztették, az 1973-1974-ben készült példányok Typ14 alapú sorozatának csúcsmodelljeit ekkor már egy 1584 köbcentis, 50 lóerős motor hajtotta, a 100 km/órát 21 másodperc alatt érték el, végsebességük pedig 140 km/óra volt. Helyét a wolfsburgiak kínálatban 1974 végétől a szintén sportos Volkswagen Scirocco foglalta el.