Jó esély van rá, hogy a Dakar egy év múlva visszatér Afrikába, aminek én nagyon örülök, de azért az utolsó dél-amerikai versenyen mindenképp szerettem volna rajthoz állni, mert a Dakar mégiscsak a Dakar – mondta Szalay. – Ráadásul nagyon szép emlékeink vannak Peruról. Amikor 2012-ben először ért itt célba a mezőny, kétmillió ember várt minket Limában, élő emberfalban autóztunk. Elképesztő az a motorsport iránti rajongás, ami ott övezi a Dakar indulóit, ezért hatalmas élmény ott versenyezni. A pályák homokosak, és nagyon nehezek, a rendezők minden napra dűnéket ígérnek, de remélem, ezek a dűnék januárban mások életét nehezítik majd meg, nem a miénket. Ami pedig az Opel Grandland X-et illeti, nos, vadonatúj motort kapott, amivel remélhetőleg gyorsabb lesz.
S hogy miként néz vissza az elmúlt másfél évtizedre a navigátor, Bunkoczi László? Érdekesség ugyanis, hogy ő pont ugyanakkor kapcsolódott be Szalay pályafutásába, amikor ez Opel.
Nagyon nehéz esszenciaként összefoglalni az elmúlt éveket, vagy pillanatokat kiragadni belőlük – mondta Bunkoczi László. – Eszembe ötlik, amikor Afrikába menet a kompon szilvesztereztünk, vagy az, amikor az egyik évben folyt az olaj, ezért nyolcliternyi utazott a fenekem alatt, hogy legyen miből pótolni, vagy az, hogy Balázs sisakját a rajt előtt ellopták, és néhány percem maradt újat szerezni. A legfontosabb azonban mégiscsak az, hogy manapság, amikor a közösség építő ereje ennyire fontos, van egy csapat, amely minden nehézség ellenére tizenöt éve ott van a nemzetközi mezőnyben, a nagy világversenyeken. S nem csupán a csapatunk tagjai tartanak ki mellettünk, hanem az együttműködő partnereink is, mint például az Opel. S amíg ez így van, addig van motivációnk folytatni, amíg vannak terveink, addig kevésbé fog rajtunk az idő…
A Dakar rali január 6-án kezdődik, és január 17-ig tart, Peruban zajlik, homokos, dűnés, emberpróbáló pályákon. Az össztáv 5000 kilométer, ebből a mért szakaszok hossza 3000 km.