A Toyota luxusmárkája csaknem harminc éve indult hódító útjára, 1989-ben jelent meg az Egyesült Államok piacán. A bemutatkozás akkor olyannyira jól sikerült, hogy az egyik ismerősöm például a mai napig azt hitte, a Lexus amerikai márka. Az első modell, az LS remek fogadtatása után aztán már bátrabban célozhattak meg más piacokat, így tíz évvel később Európát is. Nálunk a 2000-es évek elején jelent meg a márka, és bár a német prémium triumvirátust nem tudta megközelíteni, de egyre nagyobb az elismertsége. A kontinensen tavaly közel 75 ezer Lexus kelt el, amelyből 656 került hozzánk.

A külső- és belső formák egyaránt lelket melengetőek a Lexus LS 500h esetében.

A külső- és belső formák egyaránt lelket melengetőek a Lexus LS 500h esetében.

Az eladásokat a Lexus LS 500h új luxuslimuzinja valószínűleg nem fogja számottevően meglendíteni, de nagyon komoly presztízsértékkel bír, azoknak pedig kiváló alternatíva lehet, akik valami másra vágynak, mint amit a németek kínálnak ebben az osztályban.

Lexus LS 500h cirkálója ugyanis mindazt tudja, amit európai konkurensei, és mégis eltér minden más márkától. A Lexusra jellemző vágott szemű lámpa az LS-nél is meghatározza a kocsi karakterét, no és akkor ott van még a predatorszájra hasonlító egyedi hűtőmaszk. A Lexus LS 500h méretek szintén tekintélyt parancsolnak, hiszen 5,23 méteres hosszúságával, 1,9-es szélességével és 1,46-os magasságával még egy átlagos külsővel is vonzaná a tekinteteket. Hát még ezzel a dizájnnal.

Zseniális, hogy bármilyen óriás is ez az autó, nem idomtalan, van benne kecsesség bőven. Oldalról nézve kissé sportosak, kupésak a vonalai, ám belül ezt nem érezni, nem teszi kényelmetlenné az utasteret. Fényűzésben ugyan elmarad a Mercedes-Benz S-osztályától és csúcstechnikában az Audi A8 is jobb, ugyanakkor a Lexus LS 500h teszt során próbált modell mégis a műszaki tartalom és a kényelem mesterműve.

Persze az is igaz, hogy ebben a kategóriában mindegyik luxuslimuzinra ráhúzhatók ezek a jelzők, és ez egyfajta jogos elvárás is a vevőktől. A japánok itt főleg a kézműves kidolgozás és a hibátlan minőség új szintjét próbálták meghonosítani, ami elég jól sikerült is nekik.

Az első osztályú kényelem minden szempontból adott volt a Lexus LS 500h teszt során nálunk járt modell esetében.

Az első osztályú kényelem minden szempontból adott volt a Lexus LS 500h teszt során nálunk járt modell esetében.

 

Az Lexus 500h interior egy második otthont teremt az embernek, akkora a kényelem és annyira kifinomult a kivitelezés. Csak úgy simán is jó benne elpunnyadni pár percre, hiszen elől és hátul egyaránt van hely a terpeszkedéshez. De hát ez a királykategória, itt tulajdonképpen ez is elvárás.

A vezető ülése 29 irányba állítható motorosan, külön a medence, a csípő, és a hát tájékán, és természetes, hogy masszírozni is tud. A jobb oldali hátsó fotel részben elfektethető, háttámlája 48 fokos szögben dönthető, így ha nem is teljesen, de majdnem vízszintes állapotba kerülhetünk mindenféle bódítószer használata nélkül is. Ez egyébként a legjobb a kategóriában, még lábtámaszunk is van, s az anyósülés szintén előrecsúszik. A hátsó üléseket 22 irányba lehet állítani, ami szegényesebb ugyan az elsőkéhez képest, de borítékolható, hogy senki nem fog panaszt tenni emiatt.

A Lexus 500h interior kialakításában a híres Kiriko üveges dekoráció elsőre kicsit ugyan bazárinak tűnhet, de ezzel a japán kultúrából merített berakásokkal a tervezők tulajdonképpen csak visszatértek a gyökereikhez. A Lexus LS 500h teszt során nálunk járt modell gyenge pontja, mint minden márkatárásának, az az érintőpaddal irányítható extra méretű, 12,3 colos központi kijelző működése. Ráadásul nemcsak elsőre, az elején, hanem később is nehéz vele boldogulni, s csak küzdünk, s csak küzdünk, mint szépségkirálynő a világbékéért.

A Lexus LS 500h interior hibátlan, ám a márkatársakhoz hasonlóan még itt sem sikerült megoldani egy flottul működő érintőpados központi kijelző beépítést.

A Lexus LS 500h interior hibátlan, ám a márkatársakhoz hasonlóan még itt sem sikerült megoldani egy flottul működő érintőpados központi kijelző beépítést.

 

Nagyon körülményesen és pontatlanul használható a kurzora. Még álló helyzetben is kínszenvedés eljutni benne oda, ahova szeretnénk, hát még menet közben. Egy nyamvadt rádióváltással is rendesen el lehet veszni a menü mélységeiben. Pedig a szenvedések orvoslása nem túl bonyolult, elég lenne csak lemásolni valamelyik konkurens hasonló berendezését.

Szerencsére a Lexus LS 500h utastér tervezésekor a szellőztetés már lekerült a középkonzolra, így azt gombokkal állíthatjuk. Az S-Flow névre hallgató klímavezérlés amúgy olyannyira intelligens, hogy azt is érzékeli, ha egy ülés üres, és ennek megfelelően szabályozza a klimatizálást. A csúcs-Lexus csúcsváltozatának hátsó utasai természetesen óriási kijelzőkön mozizhatnak, hiszen a szórakoztató rendszer 11,6 colos LCD-képernyője ezt biztosítja számukra. A filmek Blu-ray lemezről, SD-kártyáról egyaránt lejátszhatók és WiFi is rendelkezésre áll.

A Lexus LS 500h vevői háromféle bőrkárpitozás közül választhatnak: sima tapintású, félanilin és L-anilin. Utóbbinak a szigorú minőségi előírások miatt a bőröknek csupán 1 százaléka felel meg. A mi tesztautónk ugyan csak félanilinos volt, de bármelyikkel is kérjük, aki hátra szorul, az is maximális luxust kap.

Persze a luxus életstílushoz elengedhetetlen egy erős motor is, ami jelen esetben a 3444 köbcentis, 359 lóerős, 400 Nm-es nyomatékú V6-os. Gyors, erős, robbanékony, és a méretéhez képest még nem is eszik sokat ez a két állandó mágneses villanymotorral kapcsolt hibrid erőforrás. A Lexus LS 500h fogyasztás vegyesben 11,4 körül kényelmesen hozható. Az autó vezetése egyébként épp oly kényelmes és finom, mint az ülései és az utastér.

Bár az emberek nálunk leginkább német prémiumautóra vágynak, de azért ebben a kategóriában is vannak olyanok, akik ki akarnak tűnni a tömegből és mást szeretnének, mint amit a többség. Nekik tökéletes alternatíva lehet a Lexus LS 500h 2018-as luxuslimuzinja. Mindent tud, amit német vetélytársai, ugyanúgy tálcán kínálja, csak kicsit másképp adja át nekünk. Aki pedig egy-két szinttel lentebb keres autót hasonlóan kiváló tulajdonságokkal, annak szívből merjük ajánlani a Lexus RC 300h teszt alatt próbált szintén hybrid, 2.5 F Sport Top változatot. Természetesen jóval kisebb luxussal, de a látvány szintén pazar, lényegesen alacsonyabb áron.

Lexus LS 500h műszaki adatok
Motor: 3444 cm3
Teljesítmény: 359 LE, 400 Nm
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,5 s

Lexus LS 500h fogyasztás: 11,4 l/100 km
Lexus LS 500h ár: 28 850 000 Ft

Lexus LS 500h AWD Supreme tesztautó ára: 44 650 000 Ft

Lexus LS 500h vélemények
Külső: 4
Belső: 5
Ár/érték: 3

Előny/hátrány
+ Luxusminőség, kellemes és kényelmes belső, jó fogyasztás, kényelmi és vezetéstámogató extrák
– Körülményes és nehézkesen működő egérpad, a kategóriában kicsi csomagtér