A nagyteljesítményű új Audi RS 5 Coupe zavartalan mindennapos használhatóságra tervezve biztosítja az elegancia és egy sportautó tulajdonságait. Az elejét az RS-modellekre jellemző méhsejt mintázatú rácsozattal fedett légbeömlő nyílásai határozzák meg. A Singleframe hűtőrács jóval szélesebb és alacsonyabb, mint az alapmodellen, a fényszórók mellett pedig további oldalsó légbeömlő nyílások tűntek fel. Az extrafelszerelésként rendelhető Matrix-LED fényszórókat sötétített betétjeik különböztetik meg.
Az Audi RS 5 Coupe alapkivitelben 19 colos kerekeken gördül, de extrafelszerelésként akár 19 és 20 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésünkre állnak. Az egyéni lehetőségek kínálatát fényes fekete karbon, és matt alumínium optikai csomagok bővítik tovább. Az új Audi RS 5 Coupe adatok alapján a 4723 mm-es hosszúság mintegy 74 mm-el haladja meg az elődét. Egyaránt jelentős előrelépés az erő és a gazdaságosság terén az új fejlesztésű, 450 lovas 2.9 TFSI V6-os biturbo motor, melynek 600 newtonméter maximális forgatónyomatéka igen széles, 1900 és 5000 percenkénti fordulatszám közötti tartományban áll rendelkezésünkre. Az Audi RS 5 Coupe 2017-es modellje álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig az opcionális RS dinamika-csomaggal eléri a 280 km/órát.
Az Audi RS 5 Coupe motorjának két turbófeltöltője középen, a hengersorok között kapott helyet. Az érzékeny gázadási reakciók érdekében a beszívott levegő kettős vezetésű rendszeren áramlik a feltöltőkre, majd az égésterekbe. A B-ciklus szerinti égésfolyamat a centrális közvetlen benzinbefecskendezéssel a gazdaságosság egy új szintjét kínálja az RS-modellek körében.
E megoldás keretében a rövidebb sűrítési ütem jóval nagyobb geometriai sűrítési arányt tesz lehetővé. Ez a normál tartamú, ám ez esetben a sűrítéshez viszonyítva hosszabb munkaütemmel közösen jelentős előnyöket kínál a hatásfok terén, optimalizálva az Audi RS 5 Coupe fogyasztás alakulását is. Az új V6-os biturbo erőforrás így mindössze 8,7 liter üzemanyaggal is beéri, azaz 17 százalékkal gazdaságosabb elődjénél.
A biturbo aggregát ereje sportos hangolású és optimalizált kapcsolási időkkel működő, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón keresztül jut a központi differenciálművel szerelt quattro állandó összkerékhajtásra. A rendszer aszimmetrikusan 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első- és a hátsó kerekek között, garantálva a dinamikus irányíthatósági tulajdonságokat. Kívánságra az Audi a hátsó tengely sport-differenciálművét is szállítja.
Az Audi RS 5 Coupe első nemzedékének tagjaiból 2010 óta világszerte több mint 13 ezer példány kelt már el, a megújult változat pedig 2017 júniusában érkezik Németországba és a további európai piacokra. Előreláthatólag az Audi RS 5 Coupe ár 25.700.000 Forint körül alakul majd.