T6 Multivan Bulli70 2.0 TDI SCR DSG 4Motion

Jó sok évet, egészen 2011-ig kell visszamenni az időben, amikor is a Volkswagen kiállította a genfi standján a Bulli tanulmányautót. Nagyon dögös és izgalmas gép volt az, sokan a márka első Transporterét, a T1-est, a Volkswagen hippie buszt látták benne újjászületni. Ám szériamodell mégsem lett belőle, csupán néhány eleme került át sorozatgyártásba, sajnos.

Tény, hogy a Volkswagen T6 Multivan Bullijával nehéz észrevétlen maradni.

Tény, hogy a Volkswagen T6 Multivan Bullijával nehéz észrevétlen maradni.

Aztán múlt az idő, és két éve ismét csak Genfben került bemutatásra a Multivan egy jubileumi kivitele, a 70 Years Of The Bulli modell, amely nyomokban tartalmaz valami keveset abból a koncepcióból is. Persze magánműhelyekből folyamatosan kerülnek ki extravagáns Volkswagen kisbusz változatok, de ezek zömmel egyedi megoldások.

A Multivan Bullija viszont a gyár különleges felszereltségű változata látványos kettős fényezéssel, egyedi, krómtárcsás felnikkel, és a sok más helyen is felbukkanó krómmal. Ha közelebbről is megmustráljuk, akkor itt-ott apró Bulli emblémákkal is találkozunk. Nem kérdés, jól áll a kocsinak a retró, szinte lehetetlenség vele észrevétlennek maradni a közlekedésben.

A cifra gúnyába bújtatott Volkswagen T6 Multivan Bullijában azért van pár mókás apróság odabent is. Mint például a programozható, gázolajos, levegős állófűtés, vagy a műfát idéző padló, bár ezt a Highline felszereltségű Multivanba is lehet kérni. Amúgy a bulimodellbe voltaképpen majdnem minden földi jót belepakoltak, ami a Volkswagen tárházában fellelhető a sorozathoz. Zömében finom, minőségi anyagok, szép kidolgozás várja az utazókat. Bár azt nem igazán értettem, hogy ha már mindkét oldalra elektromosan mozgatott tolóajtót tettek, akkor a mázsás hátsó ajtót miért kell kézzel nyitni-zárni.

A Volkswagen kisbuszba majdnem minden földi jót belepakoltak, ami a tárházban fellelhető. Zömében finom, minőségi anyagok, szép kidolgozás várja az utazókat.

A Volkswagen kisbuszba majdnem minden földi jót belepakoltak, ami a tárházban fellelhető. Zömében finom, minőségi anyagok, szép kidolgozás várja az utazókat.

 

A különleges Volkswagen T6 Multivan egyébként hétszemélyes, elöl kettő, a második sorban a menetiránynak háttal is fordíthatóan szintén kettő, leghátul pedig háromszemélyes pad van. Természetesen mindegyik hely bőrös. A hátsó ülések sínen tologathatók előre-hátra, össze is hajthatók, vagy akár ággyá alakíthatók. Itt van még egy kinyitható asztal is. A VW kisbusz teljes luxusához már csak egy tévé kellene, bár az is igaz, kishűtő már rendelhető hozzá. A helykínálat persze hatalmas, könnyű benne elveszni.

A nálunk járt Volkswagen Multivan Bulli70-t 4×4 hajtással és 7 fokozatú DSG váltóval szerelték. A 2,0 literes, 204 lóerős dízelmotor hangja cseppet sem zavaró, remek a zajszigetelés. A kocsi vezetése nem teherautós, és persze gyorsan meg lehet kedvelni az általa nyújtott minőséget is. A nagy testnek ugyanakkor nagy az étvágya, merthogy 11 literes átlagfogyasztással simán lehet számolni.

A retróssá alakított VW T6 tesztautónk a luxusszintet képviseli ebben a kategóriában, tényleg remek autó, de a 29,7 millió forintos ára miatt, a néhány tehetősebb fanatikuson kívül elég nehéz lehet a célcsoportját belőni. Ennél azért jóval kevesebbért is hazavihető egy másik, szintén kiváló Multivan. Nem véletlen, hogy ez a legújabb kori Volkswagen hippie busz még Nyugat-Európában is ritka látvány, hát még nálunk.