Az utóbbi években hozzászokhattunk már ahhoz, hogy a modellsorozatok tagjainak mérete egyre jobban nő, így a B-kategória is nagyobb lett. De azért az mégis vicces, hogy a japán cég legnagyobb autója Európában a négyajtós Honda Civic Sedan. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy a CR-V (4605 mm) vagy az előző generációs kombi Civic, a Tourer (4590 mm) méretesebb darab, ám nem, az öreg kontinensen jelenleg forgalmazott Hondák közül a limuzin Civic a leghosszabb a maga 4648 milliméterével.

Az Európában forgalmazott Hondák között ma a limuzin Civic a leghosszabb.

Az Európában forgalmazott Hondák között ma a limuzin Civic a leghosszabb.

Japánban ugyan még kapható az Accord és a Legend is, ám az érdeklődés hiánya miatt, mint az őshüllők, úgy kihaltak Európában ezek a nagy vasak. Mára oda jutottunk, hogy a Honda Civic Sedan 2017-es változata lett a márka királya. Az új négyajtós nagyot nőtt, 46 mm-rel szélesebb, 20 mm-rel alacsonyabb, és 74 mm-rel hosszabb lett az előző generációnál. És igazából nem is úgy néz ki, mint egy limuzin, sokkal inkább ötajtós ferdehátúra, vagy más néven hatchback-ra emlékeztet a karosszéria.

Merőben más ez az autó, mint a többi. Sokan úgy gondolják, a japán cégnél ezzel a formával szakítottak a szamuráj erkölccsel, sőt, meg is gyalázták azt, még mások szerint szimplán csak újraértelmezték. De bárhogy is van, a 10. generáció külseje körül rendesen megoszlanak a Honda Civic vélemények. A limuzin azért még összeszedettebb, harmonikusabb képet mutat, mint a klasszikus ötajtós verzió. Az autó orra megegyezik az alapul szolgált kompaktéval, oldalról és hátulról pedig teljesen úgy néz ki, mintha valódi hatchback lenne, de persze ez csak a látszat. Nem nyílik az ablakkal a csomagtartó, így tehát maradt klasszikus szedán.

Ha a fenekét nézzük, vitathatatlanul drámaibbá teszi a Honda Civic Sedan külsejét a C-alakú, merész formájú hátsó lámpa és légterelő. A Honda előszeretettel hangsúlyozza a sportosságát, ám ennél a modellnél az egyik legszembetűnőbb trükköt nem alkalmazták, a látványos kipufogóvég elmaradt. A Honda Civic Sedan esetében semmi sem látszik, nem tudni, hol jön ki a gáz. Az új kiadásban az üzemanyagtartályt áthelyezték, és a padló és a vezető is közelebb került a talajhoz, amitől elméletileg sportosabb vezetési élményben lehet része. A gyakorlatban azonban nem ilyen egyértelmű a helyzet.

A Honda Civic Sedan utasterében ugyanaz a futurisztikus kép fogad, mint az ötajtósban. Kis hazánkban még van olyan vevő, aki magnót vagy CD-lejátszót keres a kocsiban. – Hát a Civicben már rég nincsenek ilyenek. Információs gyorsvonaton ülünk, s a japánok előszeretettel használják a legújabb high-tech kütyüket. Ez az autó kommunikál az okos telefonunkkal, s onnan bármit feltölthetünk.

Honda Civic Sedan felszereltségét tekintve, egyfajta információs gyorsvonaton ülünk. Kütyük mindenhol, és mindenre.

Honda Civic Sedan felszereltségét tekintve, egyfajta információs gyorsvonaton ülünk. Kütyük mindenhol, és mindenre.

A Honda Connect 2 rendszerhez kapcsolódó, hétcolos, színes érintőképernyő afféle technikai agyközpont. Itt van a szórakoztatóelektronikai és információs rendszer, valamint a légkondicionáló kezelésére is szolgál, sőt a tolatókamera képét is megjeleníti. Az átlag magyarnak azonban túlzottan is bonyolultnak tűnik ez az egész belső.

A kényelemre viszont nekünk sem lehet panaszunk. A hosszabb, szélesebb platformnak és a 30 milliméterrel megtoldott tengelytávnak köszönhetően az utastér helykínálata jelentősen nőtt a Honda Civic Sedan esetében. Bár ez csak egy kompakt modell, hátul mégis tágas és lakályos. A második sor válltérénél 20 mm növekedett, s 45 mm-rel nagyobb hely van a térdeknek is. Emellett a második sori ülőlapok állíthatók – ez már-már igazi limuzinos erény. A 60:40 arányban osztott hátsó ülések mögött a korábbinál 20 százalékkal nagyobb, 519 literes csomagtartóba pakolhatunk, tehát igazán jók a Honda Civic méretek. A gyáriak szerint négy bőrönd könnyedén befér. A rakodóperem alacsony, ami kényelmesebbé teszi a pakolást, de a nyílás kicsi, és ami még bosszantóbb, hogy nincs fogantyú a fedél lecsukásához.

Biztosan lesz olyan aki hiányolja majd a Honda Civic Sedan dízel kiadását, de nem fog csalódni, ha mégis megelégszik ezzel.

Biztosan lesz olyan aki hiányolja majd a Honda Civic Sedan dízel kiadását, de nem fog csalódni, ha mégis megelégszik ezzel.

A tizedik generációs Civic négyajtós modellje is megkapta az új 1,5 literes, négyhengeres VTEC Turbo motort, amely a 2,0 literes szívó benzines helyére érkezett. A hajtómű teljesítménye és nyomatéka a nagyobb erőforrásokéval vetekszik. Ennél több kraft a mindennapokra nem is kell az átlagautósnak. A teljesítménye 182 lóerő, amit a CVT-váltó 6000-es percenkénti fordulatnál ad le. Ha a turbó is elkezdi komolyabban éreztetni a hatását, rendesen meglódul a Honda Civic Sedan-ja, s már viszonylag hamar kihasználhatjuk a 220 Nm (1700-6000 ford./perc) csúcsnyomatékot. Amúgy a hondások olyannyira tökéletesnek tartják ezt a motort, hogy nem is szerelnek mást bele, csak ezzel kapható. Ha pedig ez kevés volna, akkor ott a Honda Civic Type R, hogy ne legyenek lagymatag, unalmas pillanataink.

Az biztos, hogy senki nem jár rosszul, ha ezen autó mellett dönt, ugyanakkor bár precíz, érdekes és minőségi kocsi az új Honda Civic Sedan, ám ennek megkérik az árát is. Ugyanolyan méretű osztálytárs a Skoda Octavia, amelynek hasonló motorerejű és felszereltségű változata úgy másfél millióval olcsóbb. Ez pedig komoly érv a cseh márka mellett. A bőrüléses, automataváltós Octavia 1.8 TSI DSG Style, 180 lóerős változata ugyanis 7 544 180 forint, míg a hasonló Honda Civic Sedan ár 9 millió. Ennyivel pedig nem jobb a japán autó. Nem túlzás kijelenteni, ennek a kocsinak az ára lesz talán a legnagyobb ellenfele.

Honda Civic Sedan műszaki adatok
Motor: 1498 cm3
Teljesítmény: 182 LE, 220 Nm
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,2 s

Honda Civic Sedan fogyasztás: 7,4 l/100 km
Honda Civic Sedan: 6 799 000 Ft

Honda Civic Sedan 1.5 VTEC Turbo Executive CVT tesztautó ára: 9 058 000 Ft

Honda Civic Sedan vélemények
Külső: 3
Belső: 4
Ár/érték: 2

Előny/hátrány
+ Jó futómű, precíz összeszerelés, sportos karakterű turbómotor
– Magas ár, túlbonyolított és túl színes multimédia