A Toyota Century egy valódi státuszszimbólum a szigetországban, ellenére annak, hogy Európában alig ismerjük a prémiummodellt. Az első kiadás még 1967-ben gördült ki a vállalatalapító Sakichi Toyoda születésének századik évfordulóján, és látszólag azóta sem sok minden változott körülötte.

Bár nyugati ízlésvilágunktól kissé távol áll a Toyota Century, minden létező földi jóval felszerelték, és valódi luxus kialakítást kínál.

Bár nyugati ízlésvilágunktól kissé távol áll a Toyota Century, minden létező földi jóval felszerelték, és valódi luxus kialakítást kínál.

Persze folyamatosan frissítették felszereltségét a kor éppen aktuális prémium szintű technológiáival, de különlegességét elsősorban az adja, hogy a Toyota Century minden darabját kézzel rakják össze. Olyannyira a japán kultúra része, hogy a gyár sosem exportálta a típust, és mindössze évi néhány ezer darab kerül legyártásra.

A Toyota Century 2017-es változata továbbra is a mesteri kézműves kidolgozás legszebb hagyományait hordozza, és bár nyugati ízlésvilágunktól kissé távol áll, minden létező földi jóval felszerelték, valódi luxus kialakítást kínál. Az autót az idei évtől már egy 5,0 literes V8-as környezetbarát hibrid rendszer hajtja, de karosszériájának stílusát továbbra is hagyományos vonalvezetése határozza meg. A Toyota Century a maga 130.000 dolláros árával messze nem tartozik a legdrágább autók közé, de kultuszát és vásárlói körét tekintve mégis a prémium szegmens legmagasabb szintjén található.