A németek nem titkolt módon az európai crossover vásárlók táborát próbálják meg célba venni a nem régen piacra dobott Ford Focus Active változatával, így hát, egy a rosszabb utakhoz is jól alkalmazkodó autóval rukkoltak elő.
Az ötajtós és kombi kiadásokhoz alapáron kínált kifinomult futómű-konfiguráció, az eltérő hosszúságú lengőkarokkal szerelt független hátsó felfüggesztés ebben a modellben is megjelenik, méghozzá egyedi méretezésű rugókkal, lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorokkal, amit kifejezetten az emelt hasmagassághoz terveztek a fejlesztőmérnökök.
A magasabb igénybevétel miatt a 17 colos könnyűfém keréktárcsákon magasabb oldalfalú, 215/55 R17 méretű gumiabroncsok feszülnek, amit a Ford Focus Active ára már alapból biztosít számunkra, ugyanakkor az autóhoz 18 colos keréktárcsák is rendelhetők 215/50 R18 méretű gumikkal.
Az eddigi Normal, Sport és ECO mellé most belépett a Csúszós út, és a Lendület üzemmód is, mellyel rosszabb utakon is könnyebben navigálhatunk. Az autóhoz a Ford takarékos 1,0 és 1,5 literes EcoBoost benzinmotorjai rendelhetők 182, illetve a 1,5 és 2,0 literes EcoBlue dízelei 150 lóerőig terjedő teljesítménnyel. A vásárlók hatfokozatú manuális és nyolcfokozatú automata közül választhatnak. A rossz hír, hogy sajnos az autó városi-terepesítése, ahogy az már csak lenni szokott, pénzbe került, és az ennek megfelelően kialakított Ford Focus Active ára rögtön a modellcsalád tetejére repítette az új változatot.
2019.01.08-tól érvényes 5 ajtós Ford Focus Active árak:
1.0l EcoBoost (125 LE) M6 – 6 885 000 Ft
1.0l EcoBoost (125 LE) A8 – 7 385 000 Ft
1.5l EcoBoost (150 LE) M6 – 7 185 000 Ft
1.5l EcoBoost (150 LE) A8 – 7 685 000 Ft
1.5l EcoBoost (182 LE) A8 – 7 935 000 Ft
1.5l TDCi (120 LE) M6 – 7 485 000 Ft
1.5l TDCi (120 LE) A8 – 7 985 000 Ft
2.0l TDCi (150 LE) M6 – 8 195 000 Ft
2.0l TDCi (150 LE) A8 – 8 695 000 Ft