Toyota C-HR 1.8 Hybrid Selection
Valami zavar keletkezhetett a japán hipertérben, hiszen a Toyota olyan autót alkotott, ami első látásra is megtetszik az embereknek. Legalábbis a tapasztalatok ezt mutatták a Toyota C-HR 1.8 Hybrid teszt során nálunk járt modell esetében. Az köztudott, hogy a japánok nagyon keménykezű, vaskalapos vezetők. Általában nem szokták engedni, hogy a tervezőik eljátszadozzanak a formákkal. A Toyota Prius és a Lexus talán kilóg a sorból, de azokat nem is a hazai piacnak szánják, sokkal inkább Amerikának.
A most próbált modell azonban kirí a márkatársak közül, nem kell ízlelgetni, szoktatni a szemünket a látványhoz, sőt, egyből vágyat ébreszt bennünk. A Toyota C-HR 1.8 Hybrid sok formai trükkjével valóban izgalmas, szexi, utcai dizájnbomba, mintha csak Milánó, Párizs vagy London valamelyik divatdiktátora rajzolta volna a vonalait. A sok izgalmas homorú-domború elemmel rendkívül sportos, de a maga extrém mivoltában még elegánsnak is nevezhetjük.
Nem vitás, ez ma az egyik legdögösebb hybrid autó, sőt az összes többi ellenfél között is az egyik legvagányabb. A piacon talán csak a Nissan Juke, ami ennyire kupésra faragott szabadidő-autó. Persze biztos vannak olyan emberek, akiknek sok ez, ám nekik ott van a jóval konzervatívabb Auris Hybrid.
Eredeti ötletekkel szinte mindenhol találkozhatunk, a hátsó ajtók kilincsét mesterien integrálták a tetőhöz, az első lámpája majdnem elnyúlik az első kerék végéig, és oldalról is legalább annyira izgalmas ez az autó, mint szemből. A forma és a már-már irracionálisan feltolt oldalsó üveg miatt a C-oszlopa talán a legvaskosabb a kategóriában. De legyen bármilyen formabontó is, a Toyota C-HR vélemények túlnyomórészt pozitívak, és a két éve kapható divatmodell sikerét jól mutatja, hogy ma már igen sokat látni belőle Budapest útjain.
Az első benyomás nemcsak a külsőnél lényeges, a beszállás után is fontos az élmény. Szerencsére itt sem csalódtunk, a Toyota C-HR 1.8 Hybrid utastér szintén nagyon jól sikerült. Bizonyára sok vevőben is felmerült, ami bennem, mégpedig az, hogy az volt első benyomásom, mintha magamnak terveztem volna a belsőt. Ugyanis annyira eltaláltak mindent. A komfortérzet, az anyaghasználat remek, kiválóan összerakott az egész autó. Sok drága, puha műanyag, mindenütt finom matéria. Sőt, még a központi kijelző kerete is gumírozott és kék színű, ezzel is kihangsúlyozva a Toyota Hybrid világát.
És az is jó, hogy a műszerfal nincs annyira túlbonyolítva, mint némelyik versenytárs esetében. Minden kézre esik és könnyen értelmezhető, a kapcsolók többségét például egyedileg, kifejezetten ehhez a modellhez tervezték. A régmúlt időket egyedül a felső kijelző jobb alsó sarkába integrált, a Toyotáknál elengedhetetlen kvarcóra jelenti. Valamiért nem tudnak szabadulni ettől a megoldástól a japán óriásnál. Persze bántó hibának azért ezt sem nevezném.
Az ülések kényelmesek, a térérzet és a helykínálat is renden van. A Toyota C-HR 1.8 Hybrid mérete nagyjából akkora belül, mint a Golfé. Egyedül a hátra való beszállás nehézkes kissé a formája miatt, de bent már nincs gond, a lábnak és a fejnek is egyaránt van normális méretű hely. A hátra ülőket elfoghatja némi bunkeres érzés a kicsi oldalablakok miatt, ugyanakkor a parkolásnál egyáltalán nem zavaró a nagy C-oszlop, a kamerák és radarok segítenek a pontos navigálásban. No és a nálunk járt Selection felszereltségű C-HR-ben még automata parkolás-gomb is volt, így magától beállt a Toyota szabadidő-autója a megfelelő méretű helyre. A csomagtartó mérete 377 literes, aminek azért elégnek kell lennie egy átlagos család mindennapjaihoz.
A Toyota C-HR 1.8 Hybridet ugyanaz a technika mozgatja, mint a mostani, a 4. generációs Priust. Van benne két villanymotor, valamint az Atkinson-ciklusú 1,8-as benzines. Ez első olvasatra nem hangzik rosszul, de a 98 lóerő és a 142 Nm-es nyomaték azonban nem kecsegtet nagy élvezettel. És a számok ezúttal sajnos nem is hazudnak. A vezetése kellemesen unalmas, tolni nem kell, de nem is olyan gyors, mint amit egy ekkora motortól elsőre várunk. Nehezen akaródzik megindulni, és feljebb, nagyobb fordulatszámnál sem húz igazán.
Persze a hibridek nyugis, takarékos autózásra nevelik a vevőiket, a benzin-villanymotor páros ugyanis üzemanyag-spórolásra van beállítva, és a Toyota C-HR 1.8 Hybrid fogyasztás tekintetében erre a vegyes hajtóművesre sem lehet panasz. A téli hidegben a városi 6 liter alatti étvágyat sokan elfogadnák, igaz, a testvérekkel összehasonlítva azonban már nem világbajnok. Az Auris HSD 5 litert eszik, míg a legutóbb nálunk járt Toyota Prius fogyasztása 4,5 liter körül kihozható városban is.
Az utóbbival összehasonlítva mégis jobban járunk a Toyota C-HR 1.8 Hybrid esetében, mert ez tíz- helyett csak nyolcmillió forintba kerül. Igaz, az Auris 1.8 Hybrid meg hét millióba. Formában, stílusban viszont mindent rokont és versenytársat ver a tesztalanyunk. A jobban felszerelt típusokban olyan vezetést segítő rendszerek is vannak, mint a sávelhagyás-figyelő, a holttér-ellenőrző vagy a radarosan távolságot tartó tempomat. Leteszteltük mindet, és ezek kiválóan működnek.
Mindent egybe véve, a Toyota C-HR 1.8 Hybrid a piac egyik legjobb vétele. Nagyon sok ember számára a formája már szerelem első látásra, vezetni kellemes, a belső pedig iskolapéldája annak, hogyan kell megalkotni az enteriőrt.
Toyota C-HR 1.8 Hybrid műszaki adatok
Motor: 1798 cm3
Teljesítmény: 98 LE, 142 Nm
Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 11,0 s
Toyota C-HR 1.8 Hybrid fogyasztás: 5,8 l/100 km
Toyota C-HR 1.8 Hybrid ár: 5 995 000 Ft
Toyota C-HR 1.8 Hybrid Selection tesztautó ára: 10 055 000 Ft
Toyota C-HR 1.8 Hybrid vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4
Előny/hátrány
+ Remek futómű, kellemes, minőségi belső, bomba design
– Nehézkes beszállás hátra, gyenge motor, hátsó kapaszkodók hiánya