Kivételes helyzetben került az Opel, már ami a kabriómodelljét illeti. A szegmens konkurensei ugyanis, mint a dinoszauruszok, kihaltak az Opel Cascada körül. Az Év autójának megválasztott új Peugeot 308-ból már nincs, és nem is lesz CC, a Volkswagen Eos és a Ford Focus CC is csak használtan kapható esetleg, az új Renault Mégane-ból pedig még nincs, és igazából hír sincs róla, hogy lesz-e egyáltalán nyitható tetejű változat. Szóval, az Opel Cascada így egyeduralkodó lett a négyüléses kompakt kupé-kabrió kategóriában. A Volkswagen Beetle Cabriolet meglehetősen rétegautó, ezért ezt ne tekintsük egyértelmű ellenfélnek. Sok választási lehetősége tehát nincs az embernek, ha megfizethető árú kabriót keres.
De bánkódni kár volna, mert az Opel talán az egyik legszebb topless modell, annak ellenére is, hogy a németekre sokkal inkább jellemző a racionalitás, a funkcionalitás, az élrevasalt design, mintsem a lágy vonalvezetés. Az Opel cabrio formájára valahogy nagyon ráéreztek, elegáns, gyönyörű kocsi. Különösen üdítő jelenség még akkor is, ha egy kabrióval mindig könnyű szerelembe esni. Nincs rajta egyetlen zavaró, félresikerült él vagy vonal, mindenhol arányos. Persze, egy kis zebramintás, győzikés izlésficammal ezt is el lehet csúfítani.
A vizuális orgiánál már csak az jobb, ha leengedjük a tetőt a jó időben, s elindulunk. Azzal valószínűleg nem mondunk újat, hogy az Opel Cascada a J sorozatú Astrából építkezett, és ez kívülről is jól látszik. A műszerfal például ugyanaz, mint a kompakt testvérben. A helykínálat hátul elmegy két felnőttnek, elöl viszont fejedelmi a kényelem, az üléspozíció sportkocsisan alacsonyan van. A kabriókban nem ritka, hogy kissé bunkerszerű a hangulat a magas övvonal miatt, így kilátni sem könnyű a vezetőülésből. A kettéosztott A-oszlop átlósan előre sokat takar, hátrafelé pedig a magas far, illetve csukott tetőnél a csíkszerű hátsó ablak csökkenti a kilátást. A németek az Opel cabrio változatánál visszahozták a korábbi modellek vászontetejét, de megtartották a közvetlen előd, az Astra TwinTop elektromos tetőmozgatását – ami jó és kényelmes. A felső része prémium minőségű szövetből készült, fűthető hátsó üvegablakkal, amely leeresztésekor teljesen eltűnik.
Akár bevalljuk magunknak, akár nem, a kabriózás valamilyen szinten az öncélú magamutogatás eszköze, és hát rendesen meggusztálja az utasokat az utca embere. Amúgy a fedél lenyitása, ami a távirányítóról is vezérelhető, mindössze 17 másodpercig tart (a zárás 19), s akár 50 km/h sebességnél is elvégezhető. Így lakott területen belül akár többször is a figyelem középpontjába kerülhetünk. Az Opelben azonban valahogy kevesebb irigykedő pillantásra számíthatunk, mint a német prémium rokonokéban. És meg kell jegyezni azt is, hogy az autóteszt alatt nálunk járt Opel Cascada Cosmo felhúzott tetővel is csinos darab. Menet közben, lenyitott tetővel, de felhúzott ablakokkal autópálya tempónál kellemesen elviselhető a szél, és különösebb hangzavar sincs. Hátul azért már zavaróbbak lehetnek az áramlatok, de a városi furikázásnál ott is tökéletes a helyzet.
Ami az Opel Cascada dinamikáját illeti, a 170 lóerős, 1,6-os turbómotor becsülettel mozgatja az 1,7 tonnás kabriót. Némileg csökkenti a lendületet a kissé gondolkodó automatikus váltó, de nem kell erőltetni, hiszen ez nem sportkocsi. Ez a szerkezet, mint minden hasonló, az étvágyat is meglöki, és ha nem figyelünk oda, könnyen 10 liter fölé mehet az átlagos Opel Cascada fogyasztás. Persze, aki ilyen figyelemre vágyik, az legyen valóban nagyvonalú. Összességében elmondható, hogy nagyon könnyen vezethető autó a Cascada, a futóműve feszes, mégis kényelmesnek mondható.
Lényeges kérdés az ilyen kocsinál a biztonság, s a németek ebben is maximalisták voltak. A tervezés alapján a teljes méretű frontlégzsákok a túlméretes oldallégzsákokkal kombinálva, tökéletes összhangban működnek a többi biztonsági berendezéssel a maximális hatékonyságú védelem érdekében. Az Opel Cascada extra karosszéria-keresztmerevítőkkel megerősített, merev biztonsági szerkezettel, plusz az ütközés erejét elnyelő és a terhelést elosztó elemekkel öleli körül az utazókat. Hátul a bukócsövek a hátsó szerkezet legerősebb részéhez vannak rögzítve. Ha valaha szüksége lenne rájuk, egy szempillantásnál rövidebb idő alatt kiugranak megvédeni a bennülőket.
A virágok nyílásával a kabriószezon is elkezdődik, s ki ne szeretne egy ilyen autóval leruccanni az Adriára, vagy akár csak a Balatonra. Nem elhanyagolandó szempont ugyanakkor, mennyi hely van a csomagoknak. Az Opel Cascada méretei felhúzott vászontetővel 380, nyitva 280 literes poggyászteret biztosítanak, de ez az 50:50 arányú támladöntéssel bővíthető, úgy állítólag már 750 litert kapunk. A csomagtartó nyílása a formából adódóan meglehetősen szűk, de hát ez a stílus egyik ára. Vitathatatlanul különleges élményt nyújt a kabriózás, a felszabadító szabadságérzet hamar megragadja az embert. Pláne, ha ezt egy ilyen szoborszerűen szép kocsiban éljük át. Nem vitás, az Opel Cascada Cosmo egy életmódautó, amely a német prémium ellenfelekhez képest még akár diszkontajánlatnak is nevezhető.
Opel Cascada műszaki adatok
Motor: 1598 cm3
Teljesítmény: 170 LE, 260 Nm
Végsebesség: 217 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,9 s
Opel Cascada fogyasztás: 8,4 l/100 km
Opel Cascada ár: 7 360 000 Ft
Opel Cascada 1.6 Turbo Ecotec Aut Cosmo tesztautó ára: 11 159 000 Ft
Opel Cascada vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4
Előny/hátrány
+ Gyönyörű forma, kellemes belső, gyorsan és pontosan záródó tető, jó kidolgozási minőség
– Régimódi automataváltó, nagy önsúly