Nagyobb, mutatósabb, fejlettebb, és immár jóval zöldebb is lesz a nemrégiben bemutatott új Sorento. Bár eddig sem nevezhettük térben szűk autónak a Kia Sorentót, de új fejlesztésű padlólemezének köszönhetően még nagyobb helyet biztosít majd számunkra a hamarosan érkező 2020-as kiadás.

Az új Sorento hossza 10, tengelytávja pedig 35 milliméterrel nőtt az elődhöz képest, ami rögtön lehetővé tette a kategória legnagyobb utasterének kialakítását. Persze nem csak a méret a lényeg. A jó kiállású dromedár számos igen fejlett vezetéstámogató és infotainment rendszerrel segíti majd tulajdonosát, miközben már a prémium szintet súrolgató utasteret tesz elérhetővé a középkategóriában.

A formás külső mellett az új Sorento utastere is a kategória felső szintjét hozza.

A formás külső mellett az új Sorento utastere is a kategória felső szintjét hozza.

Legnagyobb újdonsága azonban a motorháztető alatt van, ugyanis az új Sorento esetében lesz először elérhető a hybrid hajtáslánc a modellcsaládban. A technika egy 1.6 literes turbós, közvetlen befecskendezéses benzinesből, egy 44.2 kW-os villanymotorból, és egy 1.49 kWh-s lítiumionpolimer szerkezetű akkumulátorból áll. A meghajtás összteljesítménye 230 lóerő, legnagyobb forgónyomatéka pedig 350 Nm.

A tervek szerint az öntöltő mellé később egy plug-in hybrid változat is érkezik, illetve az európai és koreai piacokon továbbra is kapható lesz a korábbi 2.2 literes dízel, 202 lovas felfrissített változata. Utóbbi az új Sorento esetében akár nyolcfokozatú, duplakuplungos robotizált sebességváltóval is rendelhető lesz.