A Toyotánál, Isten tudja hogy miért, de nagyon ragaszkodnak ehhez a Yarishoz, már kétszer is felfrissítették a harmadik generációt. Szóval egy ideig még nem szabadulunk tőle. Pedig már a 2011-es alapverzió sem volt egy formai non plusz ultra.

Az vitathatatlan, folyamatosan csinosabb lett, de hát volt honnan fejlődnie. A Toyota Yaris facelift 2017-ben 900 alkatrészben hozott változást, bár ez látványban nem annyira radikális, mint a 2014-es megújítás során volt. A fenekén jobban látszik a kozmetika, innen azért könnyebben felismerhető az új Toyota Yaris, amely a korábbinál jóval nagyobb, elnyúló hátsó lámpákat kapott. Elöl az óriásira tátott száj, a hűtőrács még tovább nőtt, a lámpák pedig szétágazó LED-es nappali menetfényt kaptak. A ködlámpákat is áttervezték, de értelmük nem sok volt, mert nem lett tőle jobb a Toyota Yaris facelift 2017-es összképe.

A Toyota Yaris facelift 2017 során az utastérre már kevesebb időt fordítottak a mérnökök.

A Toyota Yaris facelift 2017 során az utastérre már kevesebb időt fordítottak a mérnökök.

A Toyota Yaris facelift során az utastérre már kevesebb időt fordítottak a mérnökök. Igazából az infotainment gombok, a sofőr előtti műszerek és a Corollából is ismert propelleres légbefúvó nyílások újak. Persze felesleges is lett volna egy csomó pénzt elszórni arra, hogy újragondolják a műszerfalat. Igazából komoly gond eddig sem volt vele.

Ebben az osztályban még nem találkozhatunk olyan kifinomult beltérrel, mint eggyel feljebb a kompaktok között, így egy felfrissített modelltől sem várhatjuk ezt el. Azt viszont igen, hogy kényelmes legyen az ülés, de az új Toyota Yaris 2017-ben sem hozta ezt el nekünk. Az oldaltartással nincs gond, de nem igazán puha, kicsit lócás érzése van benne az embernek.

A Toyota kisautója ezt leszámítva hozza azt, amit a márkától elvárnak a vevők. Sőt, érezni, nagyon egyben van. A láb- és fejtérre nem lehet panasz, a bőrözött kormány jó fogású, a fekete tető meg kifejezetten érdekes, s bármily hihetetlen, de jó hangulatot ad az utastérnek.

Az új 1,5 literes, változó szelepvezérlésű szívó négyhengeres benzinmotor jobb mint a korábbi, és a teljesítménye is hozza a kategória átlagát. A Toyota Yaris fogyasztás szintén egészen jó, nálunk 5 litert produkált az autóteszt alatt. Az erőforrás legnagyobb újítása, hogy automatikusan vált Otto- és Atkinson-ciklus között, alapjáraton hangtalan, feljebb pedig sportosan szól. Tesztautónk sokat nyújtott, s ezért sokra is tartják, az 5 405 900 forintos ár legalábbis ezt tükrözi.

Azt nem állíthatjuk, hogy – mint az első frissítés után – az új Toyota Yaris facelift 2017-ben megint erős változást produkált, azt sem, hogy annyival jobb lett, de a kereslet fenntartásához akár ez is elég lehet.