Ha nem is nagy számban, de nyugaton – és most már itthon is – azért van kereslet az ikonikus tengerentúli modellekre. Az egyik ilyen autó pedig a Dodge RAM 1500, amelyet ki is próbáltunk.

A Bécs melletti Schwechaton működik az US-Cars Pirmann cég, amely az amerikai autóipar legkívánatosabb termékeit forgalmazza Ausztriában. A vállalkozás több mint 25 éve kínál amerikai személygépkocsikat és kisteherautókat. A kínálatban olyan finomságok szerepelnek, mint a Dodge Challenger, a Dodge Charger, a Dodge Viper, az újdonság, a Dodge Durango, a Ford Mustang, a Shelby Cobra GT500, a Chevrolet Camaro vagy Corvette, a Dodge RAM 2500, a Ford F-150. De tulajdonképpen bármilyen, az USA-ban forgalmazott modellt be tudnak szerezni.

Bármennyire is XXL-es számunkra Dodge RAM 1500, nem aránytalan vagy amorf, hanem egy stílusos darab, és a maga karakterében még szép is.

Bármennyire is XXL-es számunkra Dodge RAM 1500, nem aránytalan vagy amorf, hanem egy stílusos darab, és a maga karakterében még szép is.

A sógoroknál úgy havonta 10-12 amerikai autót ad el a cég, és az utóbbi időben honfitársaink is felfedezték az importőrt. Az újak mellett kelendőek a használt amerikai járművek is. Az egyik legkeresettebb modell a Dodge RAM pickup. Amerikában abszolút megszokott és hétköznapi, hogy az izomautókba, sportkocsikba szerelt motorokat, a roppant népszerű platós haszonjárművekbe is beszerelik.

Ugyanakkor bármennyire is XXL-es számunkra Dodge RAM 1500, nem aránytalan vagy amorf, hanem egy stílusos darab, és a maga karakterében még szép is. A tavalyi modell új hűtőrácsot és fényszórókat kapott, ahol az utóbbiban megtalálhatjuk a Dodge emblémáját és a RAM feliratot. Újra tervezték a hátsó fényszórókat is. 2014-től alapfelszereltség az első-hátsó parkoló radar, és a tolatókamera. A modellt két kivitelben rendelhetjük meg. Az elegánsabb Laramie-it krómozott hűtőmaszkkal és lökhárítóval, és a Sport változatot kicsit naturálisabb formatervezéssel.

Az utastér minősége amúgy rengeteget fejlődött, szépült, amióta a Fiat beszállt a Chrysler-csoportba. Az olaszok nemcsak pénzt tettek a cégbe, hanem igényességet is a modellekbe. Persze még innen is van hova fejlődni, de már nincs annyi bántóan gyenge minőségű anyag belül, mint korábban.

A Dodge RAM 1500 belseje sok mindenben megegyezik az új Jeep Grand Cherokee utasterével. Például az Uconnect Navi 8,4 colos kijelzője teljesen ugyanaz.

A Dodge RAM 1500 belseje sok mindenben megegyezik az új Jeep Grand Cherokee utasterével. Például az Uconnect Navi 8,4 colos kijelzője teljesen ugyanaz.

A műszerfal tetejére varrott bőrt tettek. Amúgy a Dodge RAM 1500 belseje sok mindenben megegyezik az új Jeep Grand Cherokee utasterével. Például az Uconnect Navi 8,4 colos kijelzője ugyanaz. Kezelése egyszerű, de azért hagytak benne néhány butaságot is. Extrák tekintetében nehéz versenyezni ezzel a modellel. Mint egy luxus limuzinban, ebben is megtalálhatók a fűthető motoros bőrülések, kétzónás klíma, kormányról vezérelhető hifi, tolatókamera, tempomat, fűthető tükrök, de ami a legjobb, hogy már elindulás előtt a lakásból beindíthatjuk a motort, és ezzel együtt bekapcsol a kormány és az ülésfűtés (nyáron a klíma és az üléshűtés) is. Ez a sok jó mind arra bizonyíték, hogy a pickupokat ma már messze nem csak a farmeroknak tervezik. Kedvelt potencianövelők lettek ezek is.

A Dodge RAM 1500 műszaki adatok önmagukért beszélnek, az autó két duplakabinos változatban kapható. A kisebbik fülkés a Quad Cab 190 cm-es platóhosszúsággal, és a nagyobb utasterű Crew Cab 170 cm-es platóval. Az utóbbiban hátul nagyméretű ajtók és teljes értékű ülőhelyek vannak. Magyarországon egyébként a Crew Cab a kelendőbb. A hátsó ülések lapjai 40/60 arányban felhajthatók és alattuk variálható rakodóteret találunk. Amúgy pakolni rengeteg helyre lehet.

Az új RAM kétfajta motorral kapható egyelőre, az egyik a 3,6 literes V6-os Pentastar és a másik az Európában jóval népszerűbb Dodge RAM 5,7 HEMI. Mindegyik motor 8 sebességes ZF automataváltóval van felszerelve, az 5,7-es V8-as pedig hengerkapcsoló rendszerrel (ECO mode). Május közepétől jön a 3.0 EcoTurbo Diesel-el is (240 LE, 570 Nm), de ez jóval drágább lesz, mint az 5,7-es. A Dodge RAM 1500 teszt során mi a legerősebbet próbáltuk, s kiderült, hogy az amerikai érzésvilághoz tervezett motorral, még egy ekkora jármű is élményautóvá változik.

Az ereje brutális, 395 lóerős, ami élménnyé teszi a hatalmas test gyorsulásának érzését, és nem okoz gondot egy nagyra nőtt lakókocsi húzása sem. Egyébként ez az első Dodge, amelyben megjelent a Start-Stop rendszer – bár csak a kisebb benzinesben – és az aktív légrugós futómű. Amúgy a kocsin négy hasmagasságot állíthatunk, két terepfokozatot és két utcait. A két utóbbi fokozatban jobb a légellenállása és kisebb a Dodge RAM 1500 fogyasztás, de ez még így is elég sok az átlagautóhoz szokott sofőrnek. Egy ekkora motornak van étvágya is rendesen. Városban, ha nyomjuk neki, 20 liter az átlag. Ha kevésbé élvezkedünk vele, akkor jóval kevesebb, és vegyes használatnál megúszhatjuk 12-14 liter körül. Persze, aki ilyen autót vesz, ezzel is számol.

No de mennyi az annyi? Nos, a Dodge RAM 1500 nem annyira drága autó, mint elsőre sejti az ember. 12-13 millió forintért már haza lehet hozni Ausztriából egy új kocsit. Ennyi pénzért pedig komoly látványosságot kapunk.