Ezt megelőző Ford EcoSport tesztünk alanya európai szemmel annyira félresikerült formával bírt, hogy már az is csoda, el merték hozni a kontinensre. Eredetileg a latin-amerikai fejlődő világnak szánták a Brazíliában gyártott kocsit, de a mi vásárlóközönségünket, cseppet sem fogta meg.

A Ford EcoSport teszt alatt nálunk járt modell szintén megkapta a márka családegyesítő hűtőrácsát valamint lámpáit, és tény, ma már sokkal jobban néz ki.

A Ford EcoSport teszt alatt nálunk járt modell szintén megkapta a márka családegyesítő hűtőrácsát valamint lámpáit, és tény, ma már sokkal jobban néz ki.

Természetesen a sportos szabadidő-autók iránti egyre nagyobb kereslet csalta Európába, ám nagyon kirítt innen, roppant csekély volt rá a kereslet. Aztán a Ford of Europe vezetői is elismerték, komolyan át kell szabni a gépet, ha még akarnak vele kezdeni valamit errefelé. A beavatkozás megtörtént, a gyártást pedig átköltöztették Romániába, az egykori Oltcit-üzembe. Craiovából már egy minőségibb, pofásabb EcoSport jut el az európai márkakereskedésekbe.

Noha a felfrissített kis crossover sem az a típus, amely első pillantásra eladja magát, azért láthatóan csinosodott. A Ford EcoSport teszt alatt nálunk járt modell szintén megkapta a márka családegyesítő hűtőrácsát valamint lámpáit, és tény, ma már sokkal jobban néz ki, jobban igazodik az európai stílushoz. Az ST-Line felszereltség miatt ennek az autónak az oldalán nincs műanyag védőburkolat, ugyanakkor a többi modellen ez megmaradt.

Az egyediséget próbálják erősíteni azzal a Fordnál, hogy a Titanium és az ST-Line felszereltséghez kérhetünk egyedi színű tetőt is, ráadásul ingyen. Sajnos hátul azonban már jóval csekélyebb a változás, pedig itt is elbírt volna egy kicsit komolyabb újratervezést. Megmaradt a mifelénk szokatlan megoldás, az oldalra nyíló csomagtérajtó is, ami a hátsó fényszóróba épített gombbal nyitható. Városi parkolás során ez nem éppen praktikus.

Sajnos az oldalra nyíló csomagtérajtó a városi parkolás során nem éppen a legpraktikusabb megoldás.

Sajnos az oldalra nyíló csomagtérajtó a városi parkolás során nem éppen a legpraktikusabb megoldás.

A kis crossoverbe a régi fiestás belső helyett a frissítés után immáron az új Fiestáéhoz hasonlót szerelnek, és az anyaghasználat szintén ehhez passzol. Ez a változtatás nagyon kellett az EcoSportnak, mert a korábbi modellben nagyon hitvány anyagok voltak. A sprőd műanyagok színvonala még a Daciát is alul tudta múlni. Anyagminősége, illesztései a márkára nem jellemző színvonalat és egyenetlenségeket mutattak, ami ráadásul a vételáron abszolút nem látszott meg. Olcsó persze a frissítés után sem lett, de most már legalább egy kellemesebb utastérben utazhatunk.

A komfortérzetünket persze nagyban javította a magas szintet képviselő ST-Line felszereltség is. A tíz hangszórós prémium B&O hangrendszer biztosan sokaknak a tetszését elnyeri, ugyanakkor a sportosságot hangsúlyozó alumíniumpedálok vagy a króm sebváltógomb azért talán kicsit túlzás egy alig 1,0 literes motorral szerelt autóban. A Ford EcoSport méretek nyújtotta helykínálat jó, még hátul is kényelmesen elférhetünk, ám az ülések, főleg az elsők, kemények. Az erősen csapott far láttán nem gondolnánk, hogy 356 literes hely van a csomagoknak, s a tér az ülések ledöntésével 1238 literre bővíthető. Összességében elmondhatjuk, érezni, hogy ezt az autót már nem a fejlődő piacoknak szánták.

A régi fiestás helyett a frissítés után immáron az új Fiestáéhoz hasonló belsőt kapott, de komfortérzetünket nagyban javította, a magas ST-Line felszereltségi szint is.

A régi fiestás helyett a frissítés után immáron az új Fiestáéhoz hasonló belsőt kapott, de komfortérzetünket nagyban javította, a magas ST-Line felszereltségi szint is.

A Ford EcoSport teszt során kipróbált autó 1,0 literes EcoBoost erőforrását háromszor az Év motorjának is megválasztották, és a 140 lóerős, közvetlen befecskendezésű, turbós benzines tényleg nem rossz. Ekkora teljesítményhez eddig egy 1,6 literes blokkra volt szükség, ám már ebben a kisebb változatban is megtalálhatjuk ugyanazt a produktivitást, ráadásul kisebb széndioxid-kibocsátással. Egyébként az amerikai vállalat 1,8 millió ilyen motort gyártott 2012 óta. Tehát szeretik a vásárlók is.

A hangja nem zavaró, erő is van benne, de ugyanakkor igen masszív piás a drága. A Ford EcoSport fogyasztás városban 10 liter körül járt, ami elég erős egy ekkora motortól. A vezetési élmény amúgy korrekt, egyszerűen, kellemesen vezethető, amihez nagyban hozzájárul a jó futómű. Talán azért, mert Romániában gyártják, s az ottani utak minőségéhez igazított, vagy valami másért, de tény, hogy a silány magyar utakon is nagyon jól teljesít. A kanyarokban nagyon jól viselkedik, nem érezzük a magasságát hátránynak. Valószínűleg ez a stabil, úthibaelnyelő és kényelmes futómű az autó legjobb pontja.

A Ford EcoSport teszt alatt próbált 1.0 ST-Line ára meghaladja a 8 millió forintot, ami nagyon nem kevés, és pláne erre a megállapításra jutunk, ha jobban körülnézünk a piacon.

A Ford EcoSport teszt alatt próbált 1.0 ST-Line ára meghaladja a 8 millió forintot, ami nagyon nem kevés, és pláne erre a megállapításra jutunk, ha jobban körülnézünk a piacon.

A Ford EcoSport már 2003-tól velünk él, bár az öreg kontinensre csak 2014-ben jutott el. A 166 ezres eladott darabszám azonban nem nevezhető sikertörténetnek, nálunk például alig látni az utakon. A komolyan átszabott modellnek papíron jobbak az esélyei, de ne felejtsük, hogy olyan komoly és népszerű riválisokkal szemben kell helyt állnia, mint például az egyedi formájú Citroen C3 Aircross, az elegáns Mazda CX-3, a stílusos Fiat 500X, az új Volkswagen T-Roc, az Év autója Peugeot 3008, vagy az új Dacia Duster, és még sorolhatnánk, mert ebben az osztályban szinte mindegyik márka jelen van.

Ám nézzük kicsit konkrétabban. A Ford EcoSport teszt alatt próbált 1.0 ST-Line ára meghaladja a 8 millió forintot, ami nem kevés. Pláne erre a megállapításra jutunk, ha jobban körülnézünk a piacon, hogy mit kapunk még ennyiért.

Nos, például a gyönyörű új Mazda CX-5 7 350 000 Ft-ért már a miénk lehet, de az EcoSportnál szintén eggyel nagyobb méretű Opel Grandland X 1.2 gazdagon felszerelt Innovation kivitelét 7 525 000 forintért szintén hazavihetjük. Ha pedig nem ragaszkodunk makacsul a crossover formához, akkor ennyiből már futja az alap Mercedes-Benz C-osztályra is, a 160-as modell 7,9 millió forintba kerül. Szóval bármennyivel is jobb lett a megújult változat, és akármennyire is jól felszerelt az ST-Line verzió, a Ford EcoSport ára bizony borsos, ennyiért valószínűleg továbbra sem fognak tolongani érte.

Ford EcoSport műszaki adatok
Motor: 999 cm3
Teljesítmény: 140 LE, 180 Nm
Végsebesség: 188 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 11,8 s

Ford EcoSport fogyasztás: 6,8 l/100 km
Ford EcoSport ár: 5 295 000 Ft

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line tesztautó ára: 8 078 000 Ft

Ford EcoSport vélemények
Külső: 3
Belső: 4
Ár/érték: 2

Előny/hátrány
+ Remek futómű, kellemes belső, alul robbanékony motor
– Irreális ár, kényelmetlen ülés, hatalmas A-oszlopok