Azért a németeknél sem sikerül minden tökéletesen. Az újkori, vagyis VW-korszakos Skoda Octavia formailag, és persze technikailag is nagyon jól össze lett rakva. A sikere a mai napig megkérdőjelezhetetlen, ám az előző és a mostani modellfrissítés is inkább rontott a külsőn, mintsem javított. A ráncfelvarrás nem sikerült a legjobban, és igaz ez a nálunk járt Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Style kiadására is.

A harmadik generáció harmonikus lámpáit két-két szögletes, ám nem szimmetrikus fényszóróra osztották fel, és bár az életben jobban fest a látvány, volt már szebb is egy Skoda Octavia orra.

A harmadik generáció harmonikus lámpáit két-két szögletes, ám nem szimmetrikus fényszóróra osztották fel, és bár az életben jobban fest a látvány, volt már szebb is egy Skoda Octavia orra.

A harmadik generációs Octavia harmonikus lámpáit két-két szögletes, ám nem szimmetrikus fényszóróra osztották fel, mintha két külön alkatrész volna, más-más funkcióval. Az életben ugyan jobban fest a látvány, ám iparművészeti díjban az alkotásban résztvevők egyike se reménykedjen. Szóval, nem lett szép a végeredmény és még szerencse, hogy hátul csak alig észrevehetően nyúltak hozzá. De hát van ilyen. Az Alfa Romeo 147-es óta tudjuk, még az olaszokkal is megesik az olyasmi, hogy elrontanak egy műalkotást a frissítés során.

Sok időt az utastér renoválására sem fordítottak, de nem is volt rá szükség, hiszen már elsőre is kellemes és komfortos volt a belső. A mostani Octavia facelift legnagyobb nóvuma, ami a mi tesztautónkba is belekerült, az új Golfból átvett 9,2 colos központi kijelző. A kor divatjának megfelelően a fizikai gombok eltűntek a pereméről, mindent érintéssel, nyomkodással tudunk vezérelni rajta.

Már az első beüléskor érezni, hogy ez a kocsi bizony egyben van, és csak tovább javítja a hangulatunkat a Skoda Octavia 2.0 TDI Style felszereltségéhez választható bézs színű belső és kárpit. A hátra ülő utasok kényelmét fokozzák az olyan apró újdonságok, mint a fűthető ülések, vagy a két USB-bemenet. Mivel cégautónak is készült a csehek népszerű típusa, ezért hátra is tettek egy 230 voltos konnektor, így lehet tölteni a laptopot is.

Ez a kocsi bizony egyben van, és csak tovább javítja a hangulatunkat a Skoda Octavia 2.0 TDI Style felszereltségéhez választható bézs színű belső és kárpit.

Ez a kocsi bizony egyben van, és csak tovább javítja a hangulatunkat a Skoda Octavia 2.0 TDI Style felszereltségéhez választható bézs színű belső és kárpit.

Elöl és hátul egyaránt tágas az utastér és hatalmas, jól pakolható a csomagtartó. Nem véletlenül preferálták a taxisok is ezt a modellt, csak hát a bekerülési költsége kicsit megugrott az évek során – a nálunk járt változat esetében a Skoda Octavia 2018 ára például már 8 millió körül jár, így más, olcsóbb modellekre váltottak a fuvarozók.

Vezetni nagyon egyszerű és kényelmes az Octaviát, ám hátra már nehézkes a kilátás, a tükrök pedig kifejezetten kicsik. Ezen azért könnyű lett volna változtatni, ha már felfrissítették az autót. A 2,0 literes, 150 lóerős TDI bevált dízelmotor, nem is kell ennél több az átlagos használatra. Ha pedig mégis valami komolyabbra vágyunk a családból, akkor ott van az erőben és helyben egyaránt bővelkedő Skoda Octavia RS Combi 2.0 CR TDI DSG, melyet nekünk is volt szerencsénk próbálni.

Sajnos az ára már más kategóriát kóstolgat, de az biztos, hogy a minőség tekintetében kialakult Skoda Octavia 2.0 TDI vélemények továbbra is pozitívak maradnak. Ahogy eddig, úgy a jövőben is középvezetők kedvelt cégautója lehet, még ezzel a kicsit rosszul sikerült orral is, mert maga az autó nagyon egyben van.