Azért a németeknél sem sikerül minden tökéletesen. Az újkori, vagyis VW-korszakos Skoda Octavia formailag, és persze technikailag is nagyon jól össze lett rakva. A sikere a mai napig megkérdőjelezhetetlen, ám az előző és a mostani modellfrissítés is inkább rontott a külsőn, mintsem javított. A ráncfelvarrás nem sikerült a legjobban, és igaz ez a nálunk járt Skoda Octavia 2.0 TDI DSG Style kiadására is.

A harmadik generáció harmonikus lámpáit két-két szögletes, ám nem szimmetrikus fényszóróra osztották fel, és bár az életben jobban fest a látvány, volt már szebb is egy Skoda Octavia orra.

A harmadik generáció harmonikus lámpáit két-két szögletes, ám nem szimmetrikus fényszóróra osztották fel, és bár az életben jobban fest a látvány, volt már szebb is egy Skoda Octavia orra.

A harmadik generációs Octavia harmonikus lámpáit két-két szögletes, ám nem szimmetrikus fényszóróra osztották fel, mintha két külön alkatrész volna, más-más funkcióval. Az életben ugyan jobban fest a látvány, ám iparművészeti díjban az alkotásban résztvevők egyike se reménykedjen. Szóval, nem lett szép a végeredmény és még szerencse, hogy hátul csak alig észrevehetően nyúltak hozzá. De hát van ilyen. Az Alfa Romeo 147-es óta tudjuk, még az olaszokkal is megesik az olyasmi, hogy elrontanak egy műalkotást a frissítés során.

Sok időt az utastér renoválására sem fordítottak, de nem is volt rá szükség, hiszen már elsőre is kellemes és komfortos volt a belső. A mostani Octavia facelift legnagyobb nóvuma, ami a mi tesztautónkba is belekerült, az új Golfból átvett 9,2 colos központi kijelző. A kor divatjának megfelelően a fizikai gombok eltűntek a pereméről, mindent érintéssel, nyomkodással tudunk vezérelni rajta.

Már az első beüléskor érezni, hogy ez a kocsi bizony egyben van, és csak tovább javítja a hangulatunkat a Skoda Octavia 2.0 TDI Style felszereltségéhez választható bézs színű belső és kárpit. A hátra ülő utasok kényelmét fokozzák az olyan apró újdonságok, mint a fűthető ülések, vagy a két USB-bemenet. Mivel cégautónak is készült a csehek népszerű típusa, ezért hátra is tettek egy 230 voltos konnektor, így lehet tölteni a laptopot is.

Ez a kocsi bizony egyben van, és csak tovább javítja a hangulatunkat a Skoda Octavia 2.0 TDI Style felszereltségéhez választható bézs színű belső és kárpit.

Ez a kocsi bizony egyben van, és csak tovább javítja a hangulatunkat a Skoda Octavia 2.0 TDI Style felszereltségéhez választható bézs színű belső és kárpit.

Elöl és hátul egyaránt tágas az utastér és hatalmas, jól pakolható a csomagtartó. Nem véletlenül preferálták a taxisok is ezt a modellt, csak hát a bekerülési költsége kicsit megugrott az évek során – a nálunk járt változat esetében a Skoda Octavia 2018 ára például már 8 millió körül jár, így más, olcsóbb modellekre váltottak a fuvarozók.

Vezetni nagyon egyszerű és kényelmes az Octaviát, ám hátra már nehézkes a kilátás, a tükrök pedig kifejezetten kicsik. Ezen azért könnyű lett volna változtatni, ha már felfrissítették az autót. A 2,0 literes, 150 lóerős TDI bevált dízelmotor, nem is kell ennél több az átlagos használatra. És bár az ára már-már más kategóriát kóstolgat, az biztos, hogy a minőség tekintetében kialakult Skoda Octavia 2.0 TDI vélemények továbbra is pozitívak maradnak. Ahogy eddig, úgy a jövőben is középvezetők kedvelt cégautója lehet, még ezzel a kicsit rosszul sikerült orral is, mert maga az autó nagyon egyben van.