Az újító-különc a szabadidő-autók között, akár így is jellemezhetnénk a nemrég piacra került Citroen C3 Aircross modelljét. És ez jó, mert a tervezői mertek újra bohémek lenni, azt tenni amiért szeretjük, és megszerettük régen a márkát. A franciás könnyedség ebben a kocsiban maximálisan megvan.

A C3 Aircross stílusa, egyedisége vitathatatlan, és még jól is mutat a kis francia.

A C3 Aircross stílusa, egyedisége vitathatatlan, és még jól is mutat a kis francia.

Persze nem mindenkinek tetszik a stílusa, ráadásul ez már a harmadik olyan modellje a cégnek, amely a Citroen C4 Cactus által megkezdett avantgárd dizájnvonalat képviseli, így könnyű összekeverni a testvéreket. Mégis, aki egyediséget keres a tömegeknek szánt autók között, az ne kutasson tovább, a C3 Aircross minden ellenfelétől elüt, könnyű lesz vele kitűnni, és még jól is mutat.

Ilyesfajta formabontást a német vagy a japán autóktól esélyünk sincs kapni. Ráadásul nemcsak a kinézete különleges, hanem még tovább díszíthetjük, magunkra szabhatjuk a különféle kiegészítőkkel. Egyébként már alapból 85 féle színkombinációban érhető el a kis crossover. Abszolút megéri a 33 ezer forintot, hogy a külső tükrök és a fényszórókeretek, a tetősínek, valamint a hátsó oldalablakok narancsszínűek legyenek. Ez igazán nem pénz, ám sokat dob a megjelenésen, ahogy a 17 colos egyedi felnik is.

Extraként kérhetjük, hogy a külső tükrök és a fényszórókeretek, a tetősínek, valamint a hátsó oldalablakok narancsszínűek legyenek, amik sokat dobnak a megjelenésen, ahogyan a 17 colos egyedi felnik is.

Extraként kérhetjük, hogy a külső tükrök és a fényszórókeretek, a tetősínek, valamint a hátsó oldalablakok narancsszínűek legyenek, amik sokat dobnak a megjelenésen, ahogyan a 17 colos egyedi felnik is.

Az újdonságot belül pedig még tovább lehet extrázni. A korábbi Citroen C3 Picasso családi furgont kiütötte az új modell, és a külső alapján ez sem tűnik kicsinek. A márka honlapján kutakodva azt olvashatjuk a C3 Aircross méretek kapcsán, hogy ez a kocsi szegmense egyik legjobban variálható és legtágasabb belső terét nyújtja. Az utasokat öt nagyméretű ülőhely és a kategória legnagyobb tető alatt mért magassága és tágas lábtér várja. – Nos, a valóságban a fejtér tényleg nagy, de hátul meglehetősen szűk a lábtér. Az igaz, hogy az ülések csúsztathatók, de csak komolyan a lábak rovására.

A csomagtartó 410 literesről 520 literessé alakítható, de ilyenkor meglehetősen nehéz elférni hátul. Stílusban egyébként tényleg nagyon rendben van belüli is a C3 Aircross, ám minőségben már elmarad a versenytársaktól. Sajnos a kisebb Citroenekre jellemzően sok az olcsó, kemény műanyag az utastérben.

Vezetni nagyon kellemes az autót, de sajnos a C3 Aircross esetében is igaz, hogy elég sok még az olcsó, kemény műanyag az utastérben.

Vezetni nagyon kellemes az autót, de sajnos a C3 Aircross esetében is igaz, hogy elég sok még az olcsó, kemény műanyag az utastérben.

A Citroen C3 Aircross teszt alatt nálunk járt modellt kellemes volt vezetni, a hatfokozatú, hagyományos automataváltó meg még kényelmesebbé teszi a sofőr munkáját, de a háromhengeres, turbómotoros, 1,2-es benzines nem nagy élményt ad. Ráadásul elég kapatos is, a C3 Aircross fogyasztása városban simán 9-10 liter, és az országúti 6 literes érték sem bombasztikus. És a lényeges tulajdonságokhoz még adjuk hozzá, hogy az ülések tartása, bár jól mutatnak, nem éppen a legjobb.

Élhető, szerethető, laza kis kocsi a C3-as crossoveres változata. Az akciós C3 Aircross ár alapváltozatra 4 millió forint körül kezdődik, de a nálunk járt csinos és látványos Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 S&S Shine ugyanakkor már 7,6 millió forintba kerül, ami talán kicsit sok érte. Ennyiért nagyobb, igaz, unalmasabb formájú autót is kapunk.