Európai tervezésével és gyártásával az új Hyundai Tucson ügyesen alkalmazkodott az öreg kontinens vásárlóinak igényeihez. Csinos formaterve, az új LED fényszórók, a megemelt első lökhárító, a motorvédő lemez és a megújult könnyűfém felni mind ügyes pénztárca-nyitogató megoldás.
Persze a látványon kívül a tartalom is lépett egy szintet. A legújabb infotainment funkciók, az aktív biztonsági technológiák és a korszerű hajtásláncok kombinációja révén fokozott hatékonysággal és dinamikával próbálja meggyőzni a vásárlókat. Az új Hyundai Tucson erőforrását két dízel és két benzinmotor biztosítja, melyek mindegyikét átalakították a méret, valamint a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében. A legerősebb ezek közül a 2.0 literes dízel, a maga 186 lóerős teljesítményével.
Ez a nagy teljesítményű motor négykerék-meghajtással és 6-fokozatú kézi sebességváltóval érkezik, vagy opcióként az új fejlesztésű 8-fokozatú automata váltóval lesz rendelhető. Ennek alternatívájaként még két különböző teljesítményű, új fejlesztésű 1.6-os dízel közül választhatunk 115 és 133 lóerős kivitelben. A két benzines közül az 1.6-os GDI 132, míg az erősebbik T-GDI már 177 lóerő leadására képes.
Alapváltozatban az 1.6-osok 6-fokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerék-meghajtással lesznek kaphatóak, de a nagyobb teljesítményű változatokhoz az új Hyundai Tucson egy 7-fokozatú duplakuplungos sebességváltót is kínál, valamint választhatók lesznek négykerék-meghajtással is.