A Peugeot Total Team mind a négy versenyzőpárosa az új Peugeot 3008 DKR fedélzetén vág majd neki változatlan felállásban a könnyű kis sétagaloppnak egyáltalán nem nevezhető 2017-es Dakarnak.

A 2017-es Peugeot 3008 DKR felépítésén több helyen is változtattak a a Peugeot Sport munkatársai.

A 2017-es Peugeot 3008 DKR felépítésén több helyen is változtattak a a Peugeot Sport munkatársai.

Műszaki szempontból több fejlesztést is végeztek a Peugeot Sport munkatársai a karbonvázas autón, akik mindenekelőtt a felfüggesztésekre (lengéscsillapítókra és helyzetükre) összpontosítva igyekeztek tovább javítani az autó műszaki paramétereit. Módosítottak a Peugeot 3008 DKR hűtésén és tömegén, megőrizve a jármű stabilitását, és végül nem utolsósorban klímaberendezést is beszereltek, melyet bizonyára nagyra értékelnek majd a versenyzők.

A 24 szelepes, 340 lóerős V6-os biturbó dízel motor szintén a munka fontos részét képezte, annál is inkább, mivel a FIA legújabb szabályai szerint a kétkerék-meghajtású dízel járművek esetében a levegőszűkítő belső átmérője legfeljebb 38 mm lehet, a korábbi 39 mm helyett, ami nagyjából 20 lóerőnyi veszteséget jelent. A mérnökök ezért mindent megtettek, hogy kompenzálják a Peugeot 3008 DKR ezen hátrányát, miközben jelentős erőfeszítéseket végeztek a motor megbízhatósága terén is.