Infiniti Q50S Hybrid 3.5 Sport Tech AWD

Kis hazánkban – de talán egész Európában – még mindig nem igazán ismert az Infiniti, bár az újautó-eladásai egyre jobbak, tavaly már 142 honfitársunk választotta ezt a márkát. Ez csak pár darabbal marad el a Land Rover, a Porsche vagy a Jaguar hazai értékesítéseitől. Pedig ezek sokkal régebbi és jóval ismertebb, patinásabb prémiummárkák. A hátrányos helyzetet még az is fokozza, hogy hazánkban jelenleg csak négy típus kapható, s a manapság annyira népszerű SUV, tehát sportos szabadidő-autó már nincs is a kínálatban.

Bár kevesebb a napjainkban oly népszerű éles vonalvezetés, de az Infiniti Q50 teszt során nálunk járt modell még mindig egy csinos darab.

Bár kevesebb a napjainkban oly népszerű éles vonalvezetés, de az Infiniti Q50 teszt során nálunk járt modell még mindig egy csinos darab.

A kvartettből az Infiniti Q50 teszt során nálunk járt sportos fazonú autó éles törésektől, extrém megoldásoktól ugyan mentesen, de jól mutat, és az egyik legnagyobb erénye, hogy nem jön szembe sűrűn. Pedig már 2013 óta forgalomban van, és csupán egy alig észrevehető ráncfelvarráson esett át a közelmúltban. Megnyerő formája könnyen összetéveszthető a Mazda 6-oséval, csak éppen ez többe kerül.

Mindenesetre, akik némi egyediségre és egy cseppnyi zöldülésre vágynak a prémiumkategóriában, azoknak jó alternatíva lehet Infiniti Q50S hybrid. Igaz, a számok viszont azt mutatják, hogy ebben az osztályban a vevők nem annyira az egyediségre vágynak, hanem sokkal inkább presztízsre, tekintélyre, márkanévre. A kocsi alapját a Nissan adja és némi hiányossága, hogy ez a sorozat egyik legvadabb, legerősebb verziója, ám a külsőn ez cseppet sem látszik. Pontosabban semmivel sem radikálisabb a megjelenése, mint a sima Q50-nek. Persze vannak, akiknek pont így jó ez, minek a feltűnés.

Az Infiniti Q50 teszt alanyának utastere már elsőre rendben van, minőségi anyagok, sok bőr, finom varrások, elegáns dekorbetétek, alumínium pedálsor, szóval minden klappol. Tényleg minden remekül működik, s tetszetős a duplán varrott bevonatú műszerfal is, de ha mint a lélekbúvárok, kicsit mélyebbre ásunk, akkor szemet szúr ez-az. Az összképet lerontja kissé a Nissanból átvett sok gomb és kapcsoló.

A sofőrnek is hagyományos Nissan-műszerek mutatják a lényeget, s a két fő mutató közé egy egészen kicsi 5 colos TFT-kijelzőt tettek, amilyen már a Suzuki Swiftben vagy az esztergomi Vitarában is van. Pedig az Infiniti Q50 felszereltség ennél a modellnél a legmagasabb. Innen is látszik, hogy 2013 milyen régen volt, hiszen a német prémiumok már messze járnak ettől. A navigáció grafikáján szintén meglátszik, hogy nem mai darab ez a berendezés, és megért volna már egy vagy két szoftverfrissítést. A címek megadásnál például többször is csak dadogva ment az országváltás. Az alsó menürendszer könnyen használható, de ezt a felhasználói élményt már a kis Nissan Micra is nyújtja, sőt talán azé már jobb is.

 A belső kidolgozás kiváló, de az Infiniti Q50 felszereltség napjainkra azért megérdemelt volna egy alaposabb frissítést. A német prémiumok már messze járnak ettől.

A belső kidolgozás kiváló, de az Infiniti Q50 felszereltség napjainkra azért megérdemelt volna egy alaposabb frissítést. A német prémiumok már messze járnak ettől.

 

Azzal nem mondunk újat, hogy utazás közben mennyire fontos, hogy kényelmes, ellazult állapotban legyen a sofőr. Persze ne az indulás előtt belökött pálinkától lazuljunk el, hanem inkább az ülés adta komforttól, amit viszont remekül biztosított nekünk az Infiniti Q50 teszt áldozata. Hűtés, fűtés egyaránt jut az elöl utazóknak. A Q50-ben a foteleket úgy tervezték, hogy az valóban elősegítse a természetes testtartást, alaposan kigondolták benne az ergonómiát, hamar otthon érezhetjük magunkat.

Ugyanakkor elöl bármennyire nagy is a tér, hátul szűkös a hely a lábnak. A csomagtér mérete sem kimagasló, de persze ennek a technika is az oka. Motortól függően alapból 450-500 liternyi helyre pakolhatunk, ám az Infiniti Q50 hybrid csomagtartója csak 400 literes az akkumulátorok helyigénye miatt. A hibridtechnológia kihasználja az alapesetben elvesző teljesítményt azáltal, hogy elektromossággá alakítja a mozgási energiát, majd a lítiumionos akkumulátor-rendszerben tárolja, és gyorsítás közben felhasználja azt, mi több, azonnali elektronikus nyomatékot biztosít a hátsó kerekeknek. Szóval ennek kell a hely hátul.

Elöl bármennyire nagy is a tér, hátul szűkös a hely a lábnak, és az Infiniti Q50 hybrid csomagtartója is csak 400 literes az akkumulátorok helyigénye miatt.

Elöl bármennyire nagy is a tér, hátul szűkös a hely a lábnak, és az Infiniti Q50 hybrid csomagtartója is csak 400 literes az akkumulátorok helyigénye miatt.

És ezzel már el is érkeztünk ennek a kocsinak az egyik lényegi pontjához, a hibridhajtáshoz, amelyet a japánok ebben az autóban párosítottak a Nissan 370Z erejével. Infiniti Q50S tesztautónkba ugyanis a közkedvelt és híresen mérges sportkupé 3,5 literes, V6-os motorját tették. Ráadásul ez még erősebb is, a villanymotorral kiegészülve már 364 lóerőt tudhat magáénak, a nyomatékmaximum pedig 546 Nm. És harap is, mint egy veszett kutya. Nagyon könnyű megszokni és megszeretni azt, amit ez a kocsi nyújt. Öt vezetési fokozat közül választhatunk: normál, eco, sport, havas és egyéni beállítás. Eco módban értelemszerűen visszafogottabb az erő és a hibridjelleg domborodik ki, sportban vadabb, élménydúsabb.

Persze egy ekkora, ilyen erős motornál ne is reménykedjünk, hogy visszafogott lesz az Infiniti Q50 fogyasztás a beépített hibridrendszertől. Ez az autó soha nem fogja a Toyota Prius fogyasztás 4,5-as átlagát hozni, és nem is arra találták ki. Az alternatív technika maximum a belvárosi araszolásban segíthet be, de a 10-12 literes átlag még így simán összejöhet. Az Infiniti Q50S hybrid vezetése nagyon kényelmes és élvezetes, a motor minél jobban forog, annál inkább harap, s kéri, hogy nyomjuk még a gázt. – És persze az 5,4 másodperc százas gyorsulás is elég beszédes. A kocsi vezetéssegítő rendszerei 2013-ban még a prémiumszint világát nyújtották, sajnos ma már azonban inkább az átlagos kategóriába tartoznak, amit akár egy Golf is nyújt.

Ettől függetlenül, mindent összevetve az Infiniti Q50S Hybrid 3.5 Sport Tech AWD egy nagyon élvezetes, a konkurensekhez viszonyítva olcsó és még ma is tetszetős autó, ám az idő telik, és a német versenytársak már elszaladtak tőle. A legfőbb hiányossága azonban mégsem ez, hanem az ismeretlensége. Az emberek ezen a szinten, a prémiumosztályban már elvárják a mindenki számára egyértelmű presztízst is a pénzükért.

Infiniti Q50S Hybrid műszaki adatok
Motor: 3498 cm3
Teljesítmény: 364 LE, 546 Nm
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,4 s

Infiniti Q50S Hybrid fogyasztás: 9,4 l/100 km
Infiniti Q50S Hybrid ár: 10 300 000 Ft

Infiniti Q50S Hybrid 3.5 Sport Tech AWD tesztautó ára: 17 930 000 Ft

Infiniti Q50S Hybrid vélemények:
Külső: 4
Belső: 4
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Kellemes belső, egyedi stílus, jó ár/érték arány, remek hajtáslánc, csendes utastér
– Elavult infó rendszer, kevésbé ismertség, szűk hátsó sor