A cégnél eddig is mutatós autókat kreáltak a tervezők, és ezt jól mutatja egyik sikermodelljük, a Peugeot 308 most felfrissített változata is. A karosszéria kiszögelései, a függőlegesebb hűtőrács elhelyezés, az új fényszórók, a jókora légbeömlő és a ködlámpák elhelyezése sokkal markánsabb megjelenést adtak az autónak.
A külső változásoknál azonban talán sokkal fontosabbak a tartalmi újítások. A Peugeot 308 műszakai adatok tekintetében is sokat gazdagodott. Az új Peugeot 308 gyakorlatilag megkapta a sikeres 3008 SUV-hoz kínált összes vezetéssegítő rendszert, és így kínálata olyan legújabb generációs technikákkal bővült, mint például az automata vészfékező rendszer vagy a sávtartó asszisztens.
A parkolást megkönnyítendő az új Peugeot 308 2017-től 180 fokos hátsó kamerával ellátott Visiopark1 rendszerrel és Park Assist funkcióval is fel van már szerelve. Az utóbbi felméri a parkoláshoz rendelkezésre álló helyet, és a manőver során a kormányzás feladatát is átveszi a vezetőtől. A kapcsolattartásért az i-Cockipt rendszer a felelős, mely Mirrorlink, Android Auto és Apple Carplay kompatibilis is egyben. A Peugeot 308 facelift új 3D navigációja egyébként hangvezérléssel is működtethető, és a TomTom Traffic szolgáltatáshoz kapcsolódva a valós idejű forgalomfigyelést is lehetővé teszi.
A benzinmotorok közül továbbfejlődtek a háromhengeres változatok. A károsanyag-kibocsátást már a kipufogórendszerbe kerülés előtt, majd pedig katalizátorral is csökkentik, ami a gyakorlatban még alacsonyabb Peugeot 308 fogyasztást eredményez. A PureTech 130 S&S motornál az égést a befecskendezés még pontosabb vezérlésével sikerült javítani. A gázok egy katalizátoron, majd egy benzinmotorok számára készült részecskeszűrőn haladnak keresztül. A motor jobb teljesítményéhez az új hatfokozatú manuális sebességváltó szintén nagyban hozzájárult.
A dízelmotorok terén az új Peugeot 308 2017 facelift az első olyan PSA jármű, amelyik a BlueHDi 130 S&S motorral rendelkezik. A káros anyagok kezelése ennél a négyhengeres motornál szintén a fent leírt módon történik. A kizárólag a GT változatához választható 180 lóerős BlueHDi S&S dízel mostantól a japán Aisin céggel közösen kifejlesztett 8 sebességes váltóval párosul. Az új motorjaival a Peugeot már valószínűleg a hamarosan életbe lépő Euro 6.c szabvány bevezetésére készül, amely a benzin- és a dízelüzemű motorok számára is új környezetvédelmi előírásokat fogalmaz meg.