Az új Jeep Compass modell a kompakt szabadidőjármű szegmenst, a világ egyik legfontosabb és rendkívüli ütemben növekvő piaci kategóriáját gyarapítja, amelynek globális eladásai a várakozások szerint 2020-ra csaknem 20 százalékkal emelkedve elérhetik a 7,5 millió darabot.

A Jeep Compass 2017-ben is megőrzi az olyan hagyományos formai megoldásokat, mint a hetes osztású hűtőrács vagy a trapéz alakú kerékívek. A külön rendelhető, kétrészes napfénytető maximális üvegfelületet és a lehető legnagyobb fejteret biztosítva nyújtja a Jeep márkától elválaszthatatlan, nyitott tetős vezetési élményt. A felső kategóriás külső és belső kialakítás, valamint a prémium jellemzőkkel és technológiákkal felruházott Jeep Compass 2017-es utasterét kifinomult anyaghasználat és fejlett műszaki tartalom jellemzik.

A felső kategóriás külső és belső kialakítás, valamint a prémium technológiákkal felruházott Jeep Compass 2017-es utasterét kifinomult anyaghasználat és fejlett műszaki tartalom jellemzik.

A felső kategóriás külső és belső kialakítás, valamint a prémium technológiákkal felruházott Jeep Compass 2017-es utasterét kifinomult anyaghasználat és fejlett műszaki tartalom jellemzik.

A külcsín mellett ugyanakkor az autó mintegy hetven féle fejlett biztonsági és vagyonvédelmi funkcióval is fel lett vértezve, illetve a biztonság további fokozása érdekében a Compass egy speciális biztonsági cella vázszerkezettel rendelkezik, amely több mint 65 százalékban tartalmaz nagy szakítószilárdságú acélt.

A kategória legkiválóbb terepalkalmasságáról kétféle fejlett, intelligens, állandó összkerékhajtási rendszer: a Jeep Active Drive és a Jeep Active Drive Low gondoskodik, utóbbi 20:1 arányú kúszóáttételt kínál. Mindkét rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 100 százalékát képes bármely kerékre összpontosítani. Az összkerékhajtási rendszerek része a Jeep Selec-Terrain funkció, amely akár öt különböző üzemmódot (automata, hó, homok, sár, valamint – kizárólag a Trailhawk kivitelhez – szikla) kínálva gondoskodik a minden felszínen, időjárástól függetlenül, úton és terepen egyaránt tökéletes menetképességekről.

A Jeep Compass hátsó tengelye és lehajtó tengelye lekapcsolható, így az autó képes akár fronthajtással is közlekedni, miáltal az összkerékhajtás kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással társulhat. A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerei szükség esetén pedig késlekedés nélkül váltanak át négy hajtott kerékre. Ha szélsőségesebb és extrémebb terepalkalmasságra vágyunk, a Tralihawk kivitel Selec-Terrain funkciója lejtmeneti ereszkedés-szabályozót biztosít számunkra.

A Jeep Compass 2017-es változatának európai kínálatában egy benzines- és két dízelmotor található. Az 1,4 literes MultiAir2 benzines turbómotor 140, illetve erősebb változatban 170 lóerővel érhető el, a dízel palettát pedig az 1,6-os 120 lóerős és a 2,0-s 140 és 170 lóerős aggregátja alkotja.

A legerősebb benzinmotor egyébként a MultiAir2 rendszerű, 2,4 literes Tigershark erőforrás, amely 184 lóerővel szolgálja ki a Jepp Compass 2017-es ügyfeleit néhány Európán kívüli piacon, mint például Oroszországban, Afrikában vagy éppen a Közel-Keleten.