Vannak dolgok, amiken nem szükséges változtatni. Ebbe a kategóriába tartozott a Renault Clio is. Persze az autóiparban ma már elkerülhetetlen a három-négy év utáni modellfrissítés, és ez most a francia márka egyik legsikeresebb típusát is elérte.

Míg a mini-SUV-ok tarolnak, addig a kis kombik piaca meglehetősen döcög mellettük, a B-szegmens ezen része mára rendesen beszűkült. A választék szerény, még a fél tucatot sem éri el. Aki ilyen autót keres, nincs nehéz dolga, választhatja a Skoda Fabia Combit, a Lada Kalina Kombit, a Seat Ibiza ST-t, a Dacia Logan MCV-t vagy akár a Renault Clio Grandtour 1.5 dCi-t. A repertoárból az utóbbi a legszebb, a legminőségibb, a legjobb, és vitathatatlan, hogy azokkal az újításokkal, amelyet kapott a Renault Clio, ez csak tovább fokozódott.

A nálunk járt Renault Clio Grandtour 1.5 dCi utastere is módosult, igényesebb anyagokkal találkozunk, krómdíszek jelentek meg, s már háromféle infotainment rendszer közül lehet választani.

A nálunk járt Renault Clio Grandtour 1.5 dCi utastere is módosult, igényesebb anyagokkal találkozunk, krómdíszek jelentek meg, s már háromféle infotainment rendszer közül lehet választani.

A kötelező ránctalanítás során a Clio új, C alakú full LED-es fénycsíkot kapott a fényszóróiba, amellyel még feltűnőbb lett, de új lett a hűtőmaszk és a lökhárító is, amely szélesebbnek láttatja a Renault Clio kombiját. Új színek és könnyűfém-kerekek is megjelentek a kínálatban. A gyáriak szerint még több lehetőség van a kocsi személyre szabására, bár eddig is szárnyalhatott a vevők fantáziája, abszolút egyedi autót lehetett összeállítani a merész tetőmatricákkal, a különleges panorámatetővel vagy akár a jellegzetes oldaltükrökkel.

A nálunk járt Renault Clio Grandtour 1.5 dCi utastere is módosult némileg, igényesebb anyagokkal találkozunk, krómdíszek jelentek meg, s már háromféle infotainment rendszer közül lehet választani. Az R-Link Evolution és Media Nav Evolution már saját, android-alapú kezelőfelülettel rendelkezik központi érintőképernyővel és navigációs rendszerrel. Ebben kapott helyet a tolatókamera képe is. Állítólag újak, s még kényelmesebbek az ülések, bár panasz szerintünk az előzőre sem lehetett.

Jó, hogy már minden Clióba alapáron jár az emelkedőn indulást segítő rendszer, valamint rendelhető félautomata parkolórendszer és holttérfigyelő is. Összességében a stílusos kis Renault Clio Grandtour 1.5 dCi legnagyobb újdonsága, mégis maga a motor erősebb verziója. A dízelekben mindig is jó volt a francia gyártó, s ez a 110 lóerős változat is hibátlan. Keveset eszik, és jól megy, nem is kívánhatnánk ennél többet.

Amiben nem változott az a csomagtartó mérete. A Renault Clio méretek bőven biztosítanak helyet a bőröndöknek, alapállásban 443 liternyi, az ülések ledöntésével pedig sík padlót és 1380 liternyi helyet kapunk. Sajnos az árán is megérezzük, milyen jó kis autó is ez a Clio kombi. A tényleg gazdagon felszerelt Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Intens 6 114 000 forintos ár láttán sokan már valószínűleg a nagyobbak felé fognak kacsintgatni