A Toyota Prius Plus stílusa természetesen nagyon hasonlít az alapmodelléhez, csak annál valamivel jobban néz ki. Ami jegyezzük meg, nem volt nehéz, de szépséges csábítónak azért még így is túlzás volna nevezni. Egyedi jelenség, japános designnal, ám semmi több.

Persze meglehet, ebben az osztályban nem számít annyira a külső, ugyanakkor tény az is, hogy sokkal szebbek is vannak nála a kategóriában. A Toyota Prius Plus méretek tekintetében magasabb, tömörebb, mint az alapváltozat, a szélességéhez megvan a hossza és a magassága is. Ahhoz képest, hogy milyen nagynak tűnik az alaphoz képest, nem sokkal, csak 13,5 centivel hosszabb nála, tengelytávja pedig 8 centivel nagyobb. Azt azért meg kell jegyezni, hogy remek munkát végeztek a mérnökök, hogy a harmadik üléssort így is bele tudták varázsolni. Persze csodák nincsenek, akár a Versóban, itt is csak gyerekek férnek el kényelmesen ezen az üléssoron, de a helyzet azért nem tragikus.

A Prius Plus belső ugyanazt az űrhajós formavilágot képviseli, mint az alapmodell. A high-tech digitális műszerfal elsőre riasztó az olyan embernek, aki még sosem látott ilyet. Tény, kellett  némi idő az autóteszt alatt mire kitapasztaltuk mi hogyan működik és hol van, de megijedni azért nem kell tőle. Például az ülésfűtést jól eldugták a középkonzol alá, és több más, az európai vevők számára furcsaság található még benne. De ahogy Rózsa Gyurit is megszokta egy idő után az ország, ezzel sem lesz gondja senkinek.

A Toyota Prius Plus stílusa természetesen nagyon hasonlít az alapmodelléhez, csak annál valamivel jobban néz ki. Ami jegyezzük meg, nem volt nehéz, de szépséges csábítónak azért még így is túlzás volna nevezni.

A Toyota Prius Plus stílusa természetesen nagyon hasonlít az alapmodelléhez, csak annál valamivel jobban néz ki. Ami jegyezzük meg, nem volt nehéz, de szépséges csábítónak azért még így is túlzás volna nevezni.

A Toyota hybrid utasterének anyaghasználata nem a legjobb. A műszerfal az Amerikában általános kemény műanyagból van, de kinézetre azért összességében rendben van. A Prius Plus dupla kesztyűtartójába 8,5 liternyi holmit pakolhatunk, és ahogy az egy komoly egyterűtől elvárható, ebbe is rengeteg apróságnak jut még hely.

A pohártartóval is ellátott vastag kardánboksznak fontos szerepe van, ugyanis a hybrid rendszer akkumulátora a két első ülés közé került, és voltaképpen ennek köszönhetően lett hely hátul a 3. üléssornak. A második sorban külön-külön is húzogathatjuk a székeket, és a lényeg, hogy elég könnyen be lehet mászni leghátra. A kényelemről persze más elképzeléseink vannak, mint amit a két, csomagtartóból könnyen kihúzható ülésen érez az ember, de a Toyota mentségére legyen mondva, ezt még másnak sem sikerült tökéletesen megoldania. A térdét magasabbra húzza az utas, mint ami jólesne, és a másik ülés is elég közel van a kerékjáratok között, de rövidebb távon simán elviselhető. A Toyota Prius Plus csomagtartója ötüléses üzemmódban 784 literes, bár ezt valószínűleg a tetőig mérték, de a lényeg, hogy nagy. Full háznál, hét üléssel 200 liternyi hely marad, ami persze a családi nyaralásokhoz kevés.

A Toyota Prius Plus csomagtartója ötüléses üzemmódban 784 literes, bár ezt valószínűleg a tetőig mérték, de a lényeg, hogy nagy.

A Toyota Prius Plus csomagtartója ötüléses üzemmódban 784 literes, bár ezt valószínűleg a tetőig mérték, de a lényeg, hogy nagy.

A Toyota hybrid hajtás úttörő ebben a technológiában, és egyre szélesebbre is nyitja ebből a palettát. A japánok próbálják tökélyre fejleszteni a technikát, ám még mindig vannak hibái. A Prius Plus például tud hangoskodni erősebb gázadáskor, gyorsításkor.

Az egyterű minimális módosításokkal ugyanazt a 136 lóerős hibridrendszert kapta, mint ami a sima Priusban van. A 120 kilós plusz tömeg eleve lelassítja kicsit, ehhez jön még a rosszabb alaktényező, az eleve nagyobb légellenállás, és még az is visszafoghatja a tempót, ha hét személlyel utazunk. A lényeg, hogy végsebességben 15 km/h, gyorsulásban pedig 0,9 másodperc a Prius Plus hátránya. Ami elméletileg nem túl lényeges, mert egy ilyen autót nem azért vesz az ember, hogy nyomja a gázt. Ugyanakkor előzni mindenki szokott, így előfordulhat, hogy kell az erő.

Jól kitalálták a Toyotánál, hogy a hibridrendszernek nem nikkel-metálhidrid akkumulátor tárolja el a lassításkor visszanyert mozgási energiát, és adja vissza a 60 kW-os villanymotoron keresztül gyorsításkor, hanem egy kisebb, 30 kg-mal könnyebb lítium akkumulátor. Vezetni amúgy ugyanolyan jó és kényelmes. Nem egy erőművész, de cserébe parádés a Toyota Prius Plus fogyasztás. Az étvágya városban sem több 6 liternél – persze kényelmes tempóban.

A Toyota esküszik a hybrid hajtásra, és eltökélt szándéka, hogy leigázza vele a világot. Ez jó dolog, és úgy tűnik, a vevők is egyre jobban hisznek ebben a technikában világszerte. A Prius Plus az első az egyterű hétszemélyes autók között hibrid meghajtással, amely nagyon keveset fogyaszt, ám a jónak ára van, és ez ebben az esetben elég borsos. A pénztárnál vastagon meg kell fizetni azt a sok jóságot, amit ez a kocsi nyújt.

A Toyota Prius Plus legolcsóbb változata is 9 millió forintba kerül, az autóteszt alkalmával általunk kipróbált, sok földi jóval meg űrtechnikával felszerelt csúcsmodell pedig majdnem annyi, mint két Auris Hybrid. Amíg ennyiért már hatüléses, 136 lóerős dízel Mercedest is adnak, addig valószínű, hogy elenyésző számban fogják ezt választani itthon.

Toyota Prius Plus műszaki adatok
Motor: 1798 cm3
Teljesítmény: 99 LE, 142 Nm
Végsebesség: 165 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 11,3 s

Toyota Prius Plus fogyasztás: 4,8 l/100 km
Toyota Prius Plus ár: 8 990 000 Ft

Toyota Prius Plus 1.8 HSH Premium tesztautó ára: 11 600 000 Ft

Toyota Prius Plus vélemények
Külső: 3
Belső: 3
Ár/érték: 2

Előny/hátrány
+ Környezetbarát, rengeteg pakolórekesz
– Műanyag utastér, magas ár, kicsi hely leghátul