Lassan minden autómárka kapcsolódik valamely módon a zöldek táborához, így szinte kötelező volt már a Skoda Superb iV piacra dobása is.

Az új modellváltozat természetesen a VW Passat GTE-ből örökli a technikát, amely jelen esetben és kissé elnagyolva egy 1.4-es TSI motorból és egy automata sebességváltóval egybeépített 115 lovas elektromotorból áll. A két aggregát együttes teljesítménye mintegy 218 lóerő és kevesebb, mint 35 g/km szén-dioxid-kibocsátást eredményeznek.

Skoda Superb iV már 850 kilométert is biztosíthat egyhuzamban, egy tankolással, illetve egy töltéssel.

A töltöttségi szinttől függően választhatunk a teljesen villany és a hybrid üzemmód között. Utóbbi esetben az 50 literes tankot telenyomva és teljes elektromos töltésről indulva a Skoda Superb iV kormánya mögött akár 850 kilométert is megtehetünk már egyhuzamban, az emissziómentes, teljesen elektromos hatótávot pedig 56 kilométerre ígérik.

A 37Ah kapacitású nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a helykímélés okán a hátsó tengely elé, a padlólemezbe lett integrálva, és bár a Superb híres helygazdagsága csorbult valamelyest, így ez még sem lett drámai. A limuzin esetében 625 helyett 485-re, a kombinál pedig 660 helyett 510 literre szűkült a csomagtér méret.

A töltési idő 3 óra 30 perc egy 3.6 kW-os fali doboz segítségével, vagy 6 óra a standard 2.3 kW-os háztartási konnektorról. A magyarországi árakról egyelőre még nincsenek pontos információink, de a német szaklapok szerint a belépő modell esetében valahol 41.500 euró körül lesz Skoda Superb iV ára.