Az első kiadás még 1994-ben lépett a porondra és a modell azóta is töretlen fejlődéssel, és méltán megérdemelt népszerűséggel van jelen az utakon. A Toyota RAV4 2019-ben nagymértékben továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiákat, dinamikus teljesítményt, intelligens biztonsági megoldásokat és mindezek mellett még remek terepképességet is kínál számunkra.
Ez az első RAV4, amely a gyártó TNGA névre hallgató új globális platformjára épül, és amelynek segítségével további jelentős előnyöket biztosít a rugózás, az irányíthatóság, a biztonság valamint a vezetési élmény terén egyaránt.
A Toyota RAV4 méretek tekintetében nem sokat változott, szélessége 10 mm-rel 1855 mm-re nőtt, 4600 mm-es hosszúsága pedig alig különbözik a most kifutó változatétól. Ugyanakkor csökkent az első és a hátsó túlnyúlás, a tengelytávolság pedig 30 mm-rel lett nagyobb, így az utastér mégis tágasabbá és kényelmesebbé vált. A csomagtér is gyarapodott, sőt a ledönthető hátsó üléseknek, a két szinten rögzíthető padlónak és az oldalt elhelyezett hálóknak köszönhetően még praktikusabban kihasználható.
A Toyota RAV4 2019-től két új TNGA hajtáslánccal áll majd rendelkezésünkre, amelyek jóval takarékosabbak és erősebbek a jelenlegi modell megoldásainál. Az új, 2,5 literes környezetbarát hibrid elektromos rendszer nemcsak csekély üzemanyag-fogyasztást, emissziót és zajszintet kínál, hanem magasabb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat is.
A várakozások szerint a hibrid kiadás továbbra is fontos értékesítési előnyt jelent majd, hiszen a modell jelenleg Európában és itthon is 85%-ban ebben a változatban talál gazdára. A Toyota RAV4 hibrid kiadáshoz már egy teljesen új elektromotoros hajtást terveztek, ami hatékonyan hasznosítja a rendszer által termelt elektromos áramot, mintegy második elektromotorként hajtva meg a hátsó kerekeket, mérsékelve ezzel az energiaveszteséget és természetesen az autó üzemanyag-fogyasztását is.
A kínálatban emellett egy új, 2,0 literes benzinmotor is szerepel majd, amihez egyaránt párosítható lesz manuális és automata sebességváltó. A gyártó egyébként a benzines erőforráshoz csatlakozó mechanikus AWD-rendszert is továbbfejlesztette, az automata sebességváltós változatban dupla tengelykapcsolóval és a hátsó tengely leválasztásával egészítve ki a szerkezet működését.
A Toyota RAV4 2019-es kiadásának élvezetesebb menettulajdonságaihoz a TNGA platform mélyebb tömegközéppontja és jobb súlyelosztása szintén hozzájárul, akárcsak a merevebb karosszériaszerkezet és az, hogy az autó precízebben, kiszámíthatóbban és gyorsabban reagál a vezető utasításaira. Népszerűségét jól mutatja, hogy tavaly Magyarországon összesen 1285 darab új autó talált gazdára ebből a modellből, ami átlagosan 7 óránként jelent egy új vásárlót. A tervek szerint a felfrissült Toyota RAV4 2019 első negyedévétől lesz elérhető a márkakereskedésekben.