Lassan a nyugati világhoz hasonlóan mi is elhihetjük, hogy a Skoda ma már igenis jó- és versenyképes modelleket gyárt, amiről most ismét ékes bizonyságot tett a Best Cars 2018-on. Idén 42. alkalommal rendezték meg az Auto Motor und Sport szakmai magazin Best Cars szavazását, amelyen tizenegy kategória mintegy 378 modellje vett részt.

A Karoq alig érkezett a piacra, s a szavazatok 16,5 százalékával máris a Kompakt SUV-modellek és Terepjárók kategóriájának import-győztesévé választották Best Cars 2018-on.

A Karoq alig érkezett a piacra, s a szavazatok 16,5 százalékával máris a Kompakt SUV-modellek és Terepjárók kategóriájának import-győztesévé választották Best Cars 2018-on.

Az Octavia a voksok 18,6 százalékával sorozatban immár ötödik alkalommal diadalmaskodott a legjobb alsó-középkategóriájú importautóként, az új fiúként debütáló Karoq pedig alig érkezett a piacra, s a szavazatok 16,5 százalékával máris a Kompakt SUV-modellek és Terepjárók kategóriájának import-győztesévé választották.

Az Octavia és Karoq azonban nem csupán a Best Cars-on számított abszolút favoritnak, hanem világszerte nagyon viszik. Tavalyi közel 419 ezres példányával továbbra is az Octavia a nagy kedvenc, amiből csak Németországban mintegy 60 ezer talált gazdára, de ugyanitt, már a Karoq is 12 ezer megrendelésnél tart októberi bevezetése óta. Ráadásul a jó megítélés nem csak a német piacokon és Best Cars-on érzékelhető, hanem a nagy-britanniai JD Power VDS szavazásokon is évről-évre borítékolt.

Bár történelmi örökségünkként itthon még mindig sokan legyintenek a Skodákra, mégis vitathatatlanul az egyik legjobb ár-érték aránnyal dolgozó márka, és reméljük, hogy a Volkswagen konszern nem követi el azt a hibát, hogy a sikerek kapcsán megpróbálja túlpozicionálni.