Az utóbbi időben kezdenek ráérezni egynémely japán márkánál, hogy mi fán terem az a formatervezés. A Mazdák vonalvezetése nagyon egyedi és megnyerő, de az Infinitinél szintén igazi egyéniségeket alkotnak, amelyekkel jól eltalálták az európai ízlést is. A Nissan prémiummárkájának modelljei közül ugyanakkor nem nehéz megnevezni a legkívánatosabbat. Persze egy olyan sportkupéval, mint amilyen az Infiniti Q60S 3.0t, nem nagyon lehet versenyezni semmilyen formában, erőben, dinamikában, és megjelenésben sem.

A merész ívek és az erőt sugárzó megjelenés gátlástalan teljesítménnyel párosul az Infiniti Q60S 3.0t kupé esetében.

A merész ívek és az erőt sugárzó megjelenés gátlástalan teljesítménnyel párosul az Infiniti Q60S 3.0t kupé esetében.

A márka vitathatatlanul legszebb, leglágyabb vonalvezetésű kocsija a Q60-as. Bár a légiességet az orron megtöri a trapéz formájú morózus hűtőrács, de ez illik is hozzá. Oldalról nézve szintén nem lehet belekötni, elegáns, klasszikus sportautó. Stílusát tekintve talán a korábban általunk is tesztelt Lexus RC áll hozzá legközelebb. Bárhonnan is mustráljuk az Infiniti Q60S 3.0t sportkupéját, mindig ugyanaz az érzés kavarog az emberben: ez gyönyörű, és bitangul mehet.

És igen, pont ez az, amiben a japán luxusmárka legattraktívabb modellje többet ad, mint a német prémiumhármas hasonló típusai. A Nissan 370Z rokona a maga 405 lovas erejével, 51-gyel veri az Audi S5 3.0 TFSI motoros kiadásait, 79-cel a BMW 440i, és 38-cal a Mercedes-mag C43 4Matic Coupé hasonló változatait. Ez nem rossz indulásnak, de persze ezen a szinten mégis több kell. – Viszont az 5 másodperces gyorsulás nulláról 100 km/órára – a 475 Nm-es nyomatékkal – azért az már a meggyőzés erejével hathat első próbálkozásra is.

A legjobb, hogy a 3,0 literes V6-os, bivalyerős motorral szerelt Q60-as azonban ettől még nem lett egy kezelhetetlen vadállat, és a hétköznapi használatra is abszolút ideális. Aki nem játszik folyton gyorsulási versenyt a közutakon, annak érdemes az Eco-módba kapcsolnia a hajtást. Bár az Infiniti Q60S 3.0t fogyasztás csak minimálisan mérséklődik, de ilyenkor nyugodt, kiegyensúlyozott módon lehet közlekedni vele.

A merész ívek és az erőt sugárzó megjelenés gátlástalan teljesítménnyel párosul az Infiniti Q60S 3.0t kupé esetében.

A merész ívek és az erőt sugárzó megjelenés gátlástalan teljesítménnyel párosul az Infiniti Q60S 3.0t kupé esetében.

A téli autózáshoz van a Snow-mód, a hagyományoshoz a Standard, az erősebbhez a Sport, ha pedig olykor rosszalkodásra vágyunk, akkor csak átkapcsolunk a Sport+-ba, és kezdődhet a tűzijáték. A gyorsulás mellhorpasztó, és ehhez jön még a nem zavaró, finoman morgó hang a motortérből és kicsit a hangszórókból is.

A változó keménységű lengéscsillapítók kiválóan igazodnak a kapcsolt üzemmódhoz, s a csillapítás keménysége érezhetően változik. Az Infiniti Q60S 3.0t alapvetően hátsókerék-hajtású, de az összkerékhajtási rendszerben viszkokuplung osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között, ahogy éppen szükséges.

A fogyasztást tekintve persze nincs varázslat, ezeket a lovakat bizony etetni kell. A legfinomabb gázpedálnyomással ki lehet hozni 8 literes értéket, ám ilyenkor oda az élvezet, s annak meg mi értelme, ha már ilyen autót vettünk? Sztrádán, tempomattal akár 10 literes átlagot is produkálhatunk, ami szintén baráti. Ám ha rendszeresen jobban odalépünk neki, az Infiniti Q60S 3.0t fogyasztás esetében 14-15 literrel simán kell számolnunk.

A legjobb, hogy a 3,0 literes V6-os, bivalyerős motorral szerelt Infiniti Q60S 3.0t nem lett egy kezelhetetlen vadállat, és a hétköznapi használatra is abszolút ideális.

A legjobb, hogy a 3,0 literes V6-os, bivalyerős motorral szerelt Infiniti Q60S 3.0t nem lett egy kezelhetetlen vadállat, és a hétköznapi használatra is abszolút ideális.

A japánok azzal próbálnak többet adni a német prémiumellenfeleknél, hogy telerakták az autót vezetést segítő kiegészítőkkel. A legtöbb persze a biztonságot javítja, s némelyik már okosabb is a konkurencia szerkezeteinél. A tempomat radarja például észleli a sorban előttünk haladó második autót, így hamarabb felismeri, ha a forgalom lassul, s beavatkozik. A sávtartó automatika már nem új, de az Infiniti rendszere nemcsak a sávban tartja a kupénkat az autópályán, hanem meg is akadályozza, hogy a tükör holtterében lévő másik kocsinak ütközzünk. Ugyanezt hivatott megelőzni a tolatássegítő, amely felismeri, ha a parkolóból kifelé valaki épp felénk tart, de nem látjuk még a 360 fokos körpanorámás központi kijelzőn.

Ez az okosautó vészfékez az ütközés előtt, és figyelmeztet a ráfutásos balesetekre is. Ugyan rengeteg technikai vívmánnyal tömték tele az Infiniti Q60S 3.0t Sport változatát, de a rögzítőfék például nem elektromos, hanem a bal lábunkkal, manuálisan kell nyomkodni.

A japánok mindig is élen jártak a high-techben, s ebben az Infinitiben is találunk olyan finomságot, amelyet akár az űrkutatás is használhatna. Alapesetben a kormánynak nincs mechanikus kapcsolata a kerekekkel, az első abroncsokat szenzorok mérik, és az elektromotorok ennek megfelelően forgatják el. Persze biztonsági okokból azért beépítették a mechanikus kormányművet is, így ha meghibásodna, akkor is lehet irányítani. Menet közben pedig megtapasztalhatjuk mennyire pontos és elképesztően jó a kormány reakcióideje.

Az Infiniti Q60S 3.0t belső tere jól össze van rakva, de mégis kicsit gyengébb minőséget képvisel, mint amilyennel a német prémiumokban találkozunk.

Az Infiniti Q60S 3.0t belső tere jól össze van rakva, de mégis kicsit gyengébb minőséget képvisel, mint amilyennel a német prémiumokban találkozunk.

Ami az Infiniti Q60S 3.0t teszt alanyának belsőterét illeti, az kicsit gyengébb, mint amilyen minőséggel a német prémiummodellekben találkozunk. Látszik, rendesen össze van rakva, meg sok a bőr benne, de ugyanakkor sok a Nissantól átvett gomb, kapcsoló, tekerő, kijelző, műszer is, ami viszont kissé illúzióromboló. Elöl a helykínálat rendben van, hátul szűkösebb, de hát ez mégiscsak egy coupé, ilyennek kell lennie. A csomagtartó tisztességes méretű és jól használható.

A Nissan arisztokratája, az Infiniti luxuskupéja mindent tud, amit ezen a szinten tudni kell, nagyon élvezetes és igézően szép autó. Ráadásul erősebb és olcsóbb, mint német vetélytársai, tehát még árban is elég jó. Az egyetlen komoly hátránya az ismeretlensége. Aki egyediségre vágyik ezen a szinten, annak kiváló választás lehet az Infiniti Q60S 3.0t Sport Tech AWD.

Infiniti Q60S 3.0t műszaki adatok
Motor: 2997 cm3
Teljesítmény: 405 LE, 475 Nm
Végsebesség: 250 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,0 s

Infiniti Q60S 3.0t fogyasztás: 9,4 l/100 km
Infiniti Q60S 3.0t ár: 12 990 000 Ft

Infiniti Q60S 3.0t Sport Tech AWD tesztautó ára: 20 203 000 Ft

Infiniti Q60S 3.0t vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Gyönyörű forma, bivalyerős motor, sok technikai berendezés, jó ár
– Sok Nissan kapcsoló, gyengébb minőségérzet, hátul szűk fejtér, elavult fedélzeti számítógép