A márka életében a hamarosan a kereskedésekben is megjelenő Skoda Citigo-e iV lesz az első zéró emissziós elektromos autó, melyet a hírek szerint egyre többen fognak még követni.

A Citigo-e iV ára 6.549.390 forintról indul, ami a 21 százalékos állami támogatást és a 300.000 forintos Porsche Bónusz gyártói kedvezményt igénybe véve már ötmillió alatti bekerülést is lehetővé tesz. Ezzel gyakorlatilag a legolcsóbb villanyautó lesz Magyarországon.

A Skoda Citigo-e iV gyakorlatilag kívül-belül hozza az e-Up-ot, de az átmatricázásnak köszönhetően a legolcsóbb villanyautó lesz a piacon. Legalábbis egy ideig.

A Skoda Citigo-e iV gyakorlatilag kívül-belül hozza az e-Up-ot, de az átmatricázásnak köszönhetően a legolcsóbb villanyautó lesz a piacon. Legalábbis egy ideig.

Persze most sem egy teljesen új fejlesztéssel lesz dolgunk, hanem a Skoda esetében már jól megszokott módon a Volkswagentől, jelen esetben a Volkswagen e-Up-tól kapja az egyébként már jól bejáratott technológiát.

Az elektromos autó hatótávja felhasználástól függően 225 és 274 kilométer között alakulhat, miközben 12.5 másodperces gyorsulást és mintegy 130 kilométer/órás végsebességet tudhat magáénak. A mindössze 3.6 méter hosszú kisautó négyszemélyes, ötajtós kivitelben lesz elérhető egy 923 literig bővíthető csomagtartóval.

A jelenleg kapható legolcsóbb villanyautó így nem csak az árával hódíthat, hanem egy már a hosszabb napi ingázáshoz is elegendő városi rohangálóként szerepelhet vásárlási célpontjaink között. A 36.8 kWh-s lítiumion-akkumulátor 80 százalékos töltöttségére utcai gyorstöltőkről CCS rendszerű csatlakozóval megközelítőleg egy órára van szükség, míg MOON falitöltővel 4.5, illetve normál konnektorról 13 órát vesz igénybe az elektromos autó töltése.