Úgy látszik komolyan gondolták néhány éve az Octavia feljebb pozicionálását. Bár a beidegződött sztereotípiák miatt (és mi tagadás azok nélkül is) az új árlista befogadása kicsit nehézkes még, de legalább elmondható, hogy nem csak az árak színvonala emelkedett, hanem a minőség is.

Persze az RS változatok mindig is a modellcsalád csúcsát jelentették, és a legfrissebb generáció formája tényleg kiválóan hozza azt a sportos eleganciát, amitől oly könnyen elcsábulunk. A szigorodó kibocsátási normáknak köszönhetően, és ahogy azt a Skoda Octavia RS iV neve is előrevetíti, a legújabb kiadás most először már egy plug-in hybrid hajtáslánccal fog piacra lépni.

Az új konnektoros Octavia az utastérben is vérbeli RS formákkal bír.

Az új konnektoros Octavia az utastérben is vérbeli RS formákkal bír.

A lendületről egy 1.4 literes TSI benzines, és egy 85 kilowattos elektromos motor fog gondoskodni, melyek együttes rendszerteljesítménye 245 lóerő leadására lesz képes. Bár a gyorsulása nem éppen versenypályára való, de a 7.3 másodperces 100-as tempó azért bőven elegendő lehet a mindennapokra. Az erőátvitelről egy 6 fokozató DSG automata gondoskodik, miközben a 13 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátornak köszönhetően akár 60 kilométert is kocsikázhatunk már tisztán elektromos üzemmódban.

A dizájnerek természetesen a Skoda Octavia RS iV dinamizmusához igazították a külső és belső megjelenést egyaránt. Már alapból járnak az ízlésesen elhelyezett fekete karosszériaelemek, a 18 colos fekete könnyűfém keréktárcsák, a jellegzetes vörösre fényezett féknyergek, a belső térben pedig mind a kormányon mind az üléseken visszaköszönnek a már jól ismert RS logók. A Skoda Superb iV után tehát az Octavia RS is elérhető lesz a konnektoros kivitelben.