Az 1998-ban színrelépő első RX család akkor egy egészen új kategóriát teremtett a prémium autók piacán. Az első volt a valóban luxusszínvonalat képező SUV-k táborában, és sikere gyorsan új hullámot indított el, hamarosan beállt a sorba a BMW, a Volvo, és mára szinte minden prémiumgyártó kínál már hasonló modellt.

Különcsége ugyanakkor nem csak külsőségeiben nyilvánult meg, hiszen 2005-ben a Lexus RX 450H a világ első öntöltő luxus hybridjeként mutatkozott be, és vált az egyik legelismertebb környezetbarát modellé Európában, ahol közel 99 százalékban választották ezzel a hajtáslánccal. Nem véletlen tehát, hogy a Lexus RX 450H 2020-as kiadása a jövőben kizárólag ebben a változatban lesz kapható az uniós kereskedésekben.

A Lexus RX 450H 2020-ban is hozza minden valószínűséggel a már jól megszokott prémium minőséget, mind külsőségeiben, mind a kényelmi szempontok tekintetében.

A Lexus RX 450H 2020-ban is hozza minden valószínűséggel a már jól megszokott prémium minőséget, mind külsőségeiben, mind a kényelmi szempontok tekintetében.

Az autó a rendkívül hatékony 3.5 literes V6-os az elektromos hajtással együttesen 313 lóerőt képes produkálni, miközben a több mint kéttonnás kolosszus a kifinomult hibridrendszernek köszönhetően mindössze 7-8 litert fogyaszt. Bár Somogybabodra továbbra sem ajánljuk, de a megújult E-Four összkerékhajtásnak köszönhetően bátrabban mehetünk vele akár egyszerűbb terepekre is.

A már alapváltozatban is rendkívül gazdagon felszerelt Lexus RX 450H 2020-as kiadásának ára 21 millióról indul, míg a nyújtott kasztnis RX L pedig 23.5 millióért találhat otthonra a garázsunkba. A 2.0 és 3.5 literes tisztán benzinhajtású változatok leginkább már csak az olyan olajban gazdag országok piacain lesznek elérhetőek, mint amilyen a volt Szovjetunió néhány utódállama.